Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

For det første er det du som er n00b hvis du ikke klarer og finne ut av det selv, men siden du er så n00b, så kan du prøve å sette på 5.1/4.1 lyd i programvaren kanskje. :p

7919493[/snapback]

 

 

Haha, kall du meg n00b.. :roll:

Har satt på 5.1/4.1 på alt som går ann, men får alikevell bare vrengtlyd..

Prøvd alle mulige andre instillinger 6.1 og 7.1, av og på med alle andre instillinger, men gir enda bare fra seg "vrengt" lyd... :hmm:

 

Skriver ikke et inlegg her uten å ha prøvd ut det meste. :)

 

Forventer at folk her svarer litt mere seriøst... :yes:

 

 

EDIT: litt mer tekst...

7919628[/snapback]

Jeg hadde lignene problem. det jeg måtte gjøre var å skru av lyden i Bios.. vet jo ikke om du har gjort dette men måtte bare nevnes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt Creative Xtreme Gamer Fatal1ty Pro Series i går og har testet dette litt, hørt på musikk og spill.. og ja det må jeg si.. et synsykt løft fra det innebyggde ja.

 

Det eneste som jeg angrer på er at jeg ikke tokk den største pakka pga. savner den consollen.. for mitt bruk så hadde det blitt enklere. Men har bestillt den via creative shoppen så får vi se..

Men er i verfall veldig fornøyd. i spillet BF2 så blir det helt rått. Lyden av maskingevær osv er med på å gjøre spillet mer realistisk. Jeg bruker headsett og den 3D greia funker helt greit.

 

Så jeg vil så absolutt anbefale dette kortet.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal vente til det kommer såkalte Vista Ready lydkort. Føler at det er masse tull med Creative sine tidligere kort. Og jeg skulle ønske de kunne gitt ut et lydkort med digitalutgang BAK, istedenfor forran i en egen bay.

 

Noen som kjenner til om Creative har nye planer?

7923800[/snapback]

Mitt kort har ivertfall digital utgang bak (kjøp minijack til RCA PHONO plugg) så er det bare og koble til stereoanlegget ditt.

 

Det står også vista ready på pakken.. testet denne Vista ready software som ligger på MS sine sider.. for å se om jeg har det som trengs til å oppgradere og det var fullt hus på meg. Men har jo lest noen steder at man får problemer med creative sin software når man legger inn Vista da men.. :ermm:

Lenke til kommentar
For det første er det du som er n00b hvis du ikke klarer og finne ut av det selv, men siden du er så n00b, så kan du prøve å sette på 5.1/4.1 lyd i programvaren kanskje. :p

7919493[/snapback]

Sånne svar håper vi slipper flere av i denne tråden. nOOb er å anse som et skjeldsord og den nedlatende måten du skriver på vil vi ha oss frabedt!

Lenke til kommentar
Sånne svar håper vi slipper flere av i denne tråden. nOOb er å anse som et skjeldsord og den nedlatende måten du skriver på vil vi ha oss frabedt!

7924658[/snapback]

 

 

Takk for "støtten", men nå er det vel gått litt for langt OT. Så tenker vi setter strek her, men nok om det. :whistle: :!:

 

Jeg vil gjerne ha ett seriøst svar som er litt "avansert". Ikke sånne svar som: har du plugga i det og det eller slått av det og det, sån som faktisk er ganske logisk for de fleste av de som har drevet med PC noen år... :thumbup:

 

Så er det noen her ute som kan ha en løsning på mitt problem, får altså ikke 5.1/4.1/6.1/7.1 til å gi ren lyd fra seg den blir bare smållig vrengt.. :S

Har testet det meste av instillinger og slått av onboard lydkort i BIOS. (satt alt til 5.1/4.1/6.1/7.1 som gikk ann, slått av på det meste av det som er å finne til lyden)

:w00t:

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Jeg har skummet litt igjennom denne posten mtp å tilegne meg kunnskap om hvilket XFi kort jeg skal kjøpe. Valget mitt hadde ganske enkelt blitt XFi Extreme Music, men det er jo ikke å oppdrive noe sted. Derfor lurer jeg på om ExtremeGamer er en verdig erstatter. Hva er dårligere/bedre med dette kortet? Hovedfokus for meg er musikk og film.

 

 

* God lyd; musikk og film.

* Digitalt ut til forsterker og stereo og 5.1.

* noe spill, men ingen prioritet..

 

 

Anbefall gjerne andre lydkort.

Jeg er ingen spessielt avansert bruker, men ønsker god lyd.

 

 

takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har X-fi XtremeGamer og er veldig fornøyd med lyden. Men etter at jeg installerte Vista har jeg ikke klart å få mic'en på headsettet til å virke :( Noen som har erfaring med dette? Prøvde å laste ned siste driver fra Creative men fikk blåskjerm og har gått tilbake til driveren som fulgte med kortet.

Endret av Milorg
Lenke til kommentar
Jeg har skummet litt igjennom denne posten mtp å tilegne meg kunnskap om hvilket XFi kort jeg skal kjøpe. Valget mitt hadde ganske enkelt blitt XFi Extreme Music, men det er jo ikke å oppdrive noe sted. Derfor lurer jeg på om ExtremeGamer er en verdig erstatter. Hva er dårligere/bedre med dette kortet? Hovedfokus for meg er musikk og film.

 

 

* God lyd; musikk og film.

* Digitalt ut til forsterker og stereo og 5.1.

* noe spill, men ingen prioritet..

 

 

Anbefall gjerne andre lydkort.

Jeg er ingen spessielt avansert bruker, men ønsker god lyd.

 

 

takk for hjelp.

7926464[/snapback]

 

Mulig jeg tar grådig feil nå, men eneste forskjellen jeg vet om er at music-kortet kan bruke I\O Bay. Vet ikke om de vanlige Gamer-kortene har den muilgheten?

Lenke til kommentar
Håper vi snart ser X-Fi drivere for andre OS enn Windows snart.

Siterer meg selv. :)

Linux-drivere er ventet andre kvartal 2007.

 

Nye Vista-drivere er ventet i løpet av desember, eller etter Vista-utslipp.

7928383[/snapback]

Jeg er fullstendig klar over det kommer linux-drivere i 2. kvartal. Disse har et problem. Driverne kommer til å bli closed-source, så portering til eventuelle andre plattformer (BSD, UNIX) kan by på problemer. Håper at resultatet i så fall betyr reverse-engineering med mindre Creative gjør noe sensasjonelt og også tilbyr drivere for disse plattformene.

Lenke til kommentar
Det var på ingen måte ment å være spydig med min sitering. :)

 

Jeg gleder meg faktisk til de driverne. Har planer om å teste ut diverse distroer sammen med X-Fi, blandt annet Xubuntu og OpenSuse.

7928499[/snapback]

Og jeg ser på det som en mulighet til å forbedre signalgangen fra datamaskinen til stereoanlegget mitt (se profil for spec's på stereoanlegg).

Lenke til kommentar

Ser at X-Fi XtremeMusic og X-Fi Platinum opererer med samme Model Number.

ref. http://193.95.171.83/wwenglish/general/Pro..._list_audio.htm

 

Begge listes som SB0460, er eneste forskjell at Platinum kommer med i/o panel og fjernkontroll?

 

En annen ting jeg lurer på om det er mulig å ha både 2.1 høyttalere og headset kobla til XtremeMusic kortet samtidig og å kunne bytte mellom disse som ut-kilde via software?

Altså ha de i hver sin port, ikke bruke splitter.

Endret av skorpio
Lenke til kommentar
Har nå kjøpt xtremeMusic Bulk-utgave: skal jeg nedlaste og installere de nyeste X-FI driverene før jeg setter i kortet?

Først av alt:

 

Sikkre deg de nyeste driverne fra Creative (her) først, så:

 

- Restart PC, kom deg innpå BIOS og fjern on-board lydkortet, kom deg inn på Windows igjen og slett driverne. (Hvis du har dette).

- Så sletter du alle drivere som har med Creative å gjøre, altså alt inne på mappen C:\Programfiler\Creative. (Hvis du har hatt noen fra før).

- Slett driverne fra Kontrollpanel > Slett- /installer programmer.

- Så bruker du DriverCleaner for å rense skikkelig (viktig at du bruker denne!).

- Restart PC.

 

Vent til du er i Windows igjen, la de ''boblene'' komme opp om at Windows har funnet ny hardware og blablabla, bare fjern disse boblene.

 

Så putter du inn CD-en som medfølgte i X-Fi-pakken. Installer nødvendige programmer som du vil bruke, og her kommer det viktigste: Når du skal huke av for de programmene du vil bruke, ikke installèr driveren fra CD'n! Når du har installert de nødvendige programmene fra CD'n, ikke restart PC'n enda. Nå skal du nemmlig bruke den nye driveren du nettopp har lastet ned. Installer den. Etter det, da kan du restarte PC'n.

7642481[/snapback]

 

Var ikke verre enn å bla to sider bak i tråden :ermm:

7684848[/snapback]

 

Nå har jeg installert driverne til kortet, vil det lage mye kødd om jeg installerer konsollen i etterkant?

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...