Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at lyden lagger etter å ha bygd ny pc og innstallert Vista Ultimate x64. Lyden ser ut til å fungere i spill. Men hverken på film eller musikk.

 

Noen som vet hva som kan være årsaken?

 

Edit: lydkortet er X-Fi extreme music. Se profil for HW

 

Edit2: Formaterte. Da funket alt. Sikkert noe drivere som fucket opp alt.

Endret av ersa
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
Er det mulig å få digital lyd på spill med X-fi som har optisk kabel? Får det ikke til. Det går jo på filmer så hvorfor ikke spill...

 

 

er vel ikke 5.1 ut at spillet, kan sikkert ordnes med noen innstillinger! :p kan du ikke bare kjøre musikken "rått ut av pcen" og dekode det i høytaler settet ditt? ser du har z 5500

 

 

BTW noen som har prøvd PAX drivere på X-fi kortene sine ? har det på mitt:) merker litt forskjell tror jeg :) slippert alt creative dritten som følger med som ikke funka med win vista 64 anyways<3

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! jeg har x-fi elite pro! den har 2 deler en intern og en ekstern enhet. den eksterne consollen nekter å virke etter at jeg byttet kabinett til komponentene mine. har instalert os på nytt instalert nyeste driver 100 ganger... men den virker bare ikke... noen som har noen ide? den virket som bare det før jeg byttet kabinett.. :S:S ?

Lenke til kommentar
Hei! jeg har x-fi elite pro! den har 2 deler en intern og en ekstern enhet. den eksterne consollen nekter å virke etter at jeg byttet kabinett til komponentene mine. har instalert os på nytt instalert nyeste driver 100 ganger... men den virker bare ikke... noen som har noen ide? den virket som bare det før jeg byttet kabinett.. :S:S ?

Høres veldig ut som du har koblet noe feil, ikke riktig festet kontakt el.lik.

Lenke til kommentar
Høres veldig ut som du har koblet noe feil, ikke riktig festet kontakt el.lik.

har hatt dette kortet i årevis. aldri felikoblet noe som helst med det før.. har tatt det ut og inn igjen og dobbelskjekket alle kontakter 100% er skikkelig forvirra.. lurer skikkelig på hva dette er.. ingen som har hatt lignende problemer eller har noen anelse?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå kan dere få Dolby Digital Live + DTS Connect på disse korta.

http://buy.soundblaster.com/_creativelabss...2DDN6Z2H2ADDEZD

 

Høres veldig ut som du har koblet noe feil, ikke riktig festet kontakt el.lik.

har hatt dette kortet i årevis. aldri felikoblet noe som helst med det før.. har tatt det ut og inn igjen og dobbelskjekket alle kontakter 100% er skikkelig forvirra.. lurer skikkelig på hva dette er.. ingen som har hatt lignende problemer eller har noen anelse?

 

Har du koblet til strømen?

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et litt rart problem med mitt x-fi extreme gamer kort på vista 32 bits.

Min spill lyd blir også lagt ut på micen (headsett m/mic) slik at de jeg sitter å snakker med også får høre lyden. Testa det i Skype og en eldre versjon av Ventrilo. Så løsningen har vært å skru av lyden til spillet jeg bruker.

 

Noen som har noe forslag til hvordan man kan løse det? Alternativt kan sende meg oppsettet dere bruker og fungerer slik at jeg får sjekket om feilen ligger i oppsett på x-fi kortet.

 

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har problemer med tidsforsinkelse på X-Fi Go!

Flott med 3D-lyd i spill, men det er håpløst når lyden er litt forsinket.

Har testet med de nyeste driverne, 32- og 64-bits Vista og 7, eldre dual-core Opteron, Intel Q9450 og i7 860. Ingen tvil om at sistnevnte ga minst tidsforsinkelse, men det er fortsatt ikke brukbart til FPS-spill.

På produktsiden hos Creative står logoen "Approved by championship gaming series - Tested by Fatal1ty". Men jeg vil ikke gi noe Approved- stempel...

Eller er det kanskje jeg som har fingertrøbbel?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...