Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Er heilt enig med at Liverpool har hatt tur i kamper i år. Ikkje på konspirasjonsnivå med dommerkorrupsjon osv som ein heil gjeng ser ut til å hevde - då har city også hatt ein god del hell med avgjørelsar.

 

Eg føler likevel ikkje heeeilt det blir det samme som med Leicester sesongen. Leicester vant fordi dei andre ikkje gjorde jobben. Dei vant vel for øvrig med 81 poeng som ikkje er "all verden" sånn PL historisk.

Leicesters 81 poeng var sannsynligvis maks for dem. 15/16 var en veldig spesiell sesong på mange måter, da både United og Liverpool var lag i utvikling (hos United stoppet den opp den sommeren dessverre), City var over the top og Chelsea hadde en grusom høst. Arsenal-fansen må på mange måter ha vært de aller mest bitre den mai måneden der. 

 

På samme måte tror jeg Liverpools 97 (?) er et absolutt maksimum for dette laget, jeg kan ikke på noen måte fatte at det vil gjenta seg. For City derimot, var de enda bedre i fjor, og jeg tror (dessverre for ligaens del) at vi neste år vil se et City som vinner ligaen med 10-15 poeng igjen. Så kommer Arsenal og United til å forsterke såpass i sommer at jeg mistenker at de vil prøve å utfordre Liverpool om andreplassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotballgudene jobber for Liverpool my ass. Han brukeren er helt retard og burde gtfo asap.

Sjarmerende..

 

Anyways. Liverpool og Leicester kan på mange måter sammenlignes men den bølgen Leicester surfet på var mye mer ekstrem. Ville nok som Pool-supporter vært bekymret for at lufta går litt ut av laget og at dette var sesongen dere burde gjort det, men man vet aldri. Det MÅ jo være demotiverende om man ikke vinner på 97 poeng, med mindre Klopp klarer å snu det om til en slags hevnlyst istedet.

 

Må jo også nevne at det er en viss forskjell på en kaptein som står fram når laget hans trenger det som mest med en kandidat til årets scoring og en dive to meter fra dommer og et påfølgende selvmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt: Liverpool har vært gode i år, men tar man xG-systemet i betraktning så skulle de ha ligget syv poeng bak Manchester City.

Seks av de syv poengene er kanskje de tre freaky keepertabbene i sluttminuttene.

 

Ellers må det vel være et poeng at Liverpool har kommet seg i posisjoner som har gitt de veldig mye flyt også, og det er en styrke.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Anyways. Liverpool og Leicester kan på mange måter sammenlignes men den bølgen Leicester surfet på var mye mer ekstrem. Ville nok som Pool-supporter vært bekymret for at lufta går litt ut av laget og at dette var sesongen dere burde gjort det, men man vet aldri. Det MÅ jo være demotiverende om man ikke vinner på 97 poeng, med mindre Klopp klarer å snu det om til en slags hevnlyst istedet.

 

 

Egentlig ikke. Grunnmuren i laget er solid, ser positivt fremover. Stor forskjell nå og 09 og 12. Liverpool trenger bedre dekning bak og var der vi tapte gullet. Milner på vb holder ikke mot hurtige West ham og leicester. Liverpool hadde mange skader i forsvaret etter julperooden og da gikk det skeis.

Liverpool scoret masse mål tre sesonger på rad, hvorfor slutte nå?

 

Ungt lag som brenner for klubben. Positivt det.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, Gomez ute når vi trengte han mest gjorde mye skade tror jeg. Trent har blitt bedre defensivt, men er fortsatt veldig avhengig av hjelp fra midtbanen. En type som kan spille begge backer hadde vært gull verdt, evt også i midtbanen (tenk Roberto på Barca feks).

Samtidig er det tydelig at en ekstra angriper av tilsvarende kvalitet som de vi allerede har kan være alfa og omega, særlig nå med skadene vi har der framme. Nå skal vel både Salah og Mane spille Afrikamesterskap i sommer og, så vil muligens ikke være klare til starten av neste sesong. 

Lenke til kommentar

Jepp, Gomez ute når vi trengte han mest gjorde mye skade tror jeg. Trent har blitt bedre defensivt, men er fortsatt veldig avhengig av hjelp fra midtbanen. En type som kan spille begge backer hadde vært gull verdt, evt også i midtbanen (tenk Roberto på Barca feks).

 

Samtidig er det tydelig at en ekstra angriper av tilsvarende kvalitet som de vi allerede har kan være alfa og omega, særlig nå med skadene vi har der framme. Nå skal vel både Salah og Mane spille Afrikamesterskap i sommer og, så vil muligens ikke være klare til starten av neste sesong. 

 

Den skaden på Gomez irriterte meg. Var så fryktelig unødvendig den dytten han fikk.

Vi må ha inn en ny back uansett, siden Moreno forsvinner. Da er det alle muligheter til å prøve og finne en som kan spille begge sider.

En angriper til å erstatte Sturridge trenger vi også. Og egentlig like greit, for da kan vi finne en som passer bedre inn i Klopp sitt system enn Sturridge gjør.

 

Utover det? Tja, ny reservekeeper? Så 2-3 kjøp som virkelig styrker troppen. Så fylles resten opp av ungdom. Hovedsakelig Wilson og Brewster i første omgang, hvis ikke førstnevnte selges.

Lenke til kommentar

Fy farao.

Nå driter jeg i serien og om vi taper finalen.

Denne kampen var årets høydaere og jeg kan leve en stund på den :)

Dere skal spille mot Ajax eller Spurs. Dere er bedre enn Ajax og Spurs har vært latterlig dårlige de siste par månedene.

 

Og, for å være helt ærlig, måten Pool har spilt de to siste sesongene. Og med knallkjøpene Van Dijk og Allison, som var så på kornet det dere trengte for å ta steget, det er helt fortjent om Pool skulle vinne både PL og CL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...