Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du det? Vi solgte jo Suarez mye av samme grunn, at han kom til å være utilgjengelig store deler av sesongen.

Og her snakker vi om en som mest sannsynligvis kommer til å være ute minst 1 sesong, kanskje til og med 2 eller 3.

 

Sakho har kontrakt frem til 2020, så det vil si at han kan risikere å være ute halve kontraktsperioden. Tror du virkelig klubben er interessert i å betale lønna til en spiller de ikke kan bruke i flere sesonger?

 

Nå vet jeg ikke hvorfor det stoffet han har testet positivt på står på dopinglista. Jeg klarer ved første øyekast ikke å finne noe om at det er snakk om prestasjonsfremmende stoffer. Uten at jeg helt vet hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strafferamma er i utgangspunktet 2-4 år. Jeg ville tro at den øvre delen av skalaen her er for alvorlige brudd med bloddoping og lignende. Han er da i utgangspunktet i sjiktet for ~2 år. I tillegg vil han nok argumentere sterkt for at straffen reduseres, på grunnlag av at han nå har akseptert forholdet så fort. Jeg håper at klubben har kontraktsklausuler som sier at man ikke får lønn i situasjoner med suspensjon for forhold som dette. Da taper vi ikke noe på å ha han i klubben i perioden suspensjonen varer.

 

Jeg vil gjerne ha Sakho tilbake om det er snakk om under 1 års suspensjon. Blir han suspendert i 2 år er han nok ferdig i klubben. For min del avventer jeg å ta standpunkt til om vi skal beholde han eller terminere kontrakten til UEFA har gitt en straff.

 

Mine meninger er farget av at jeg digger Sakho - hvis noen lurte.

 

 

Til diskusjonen lenger oppe: Vi har Gomez i talentstallen som er den som er nærmest å kunne kjempe om en stopperplass.

 

Av stoppere som kan være aktuelle å kikke på har vi f.eks. N'Koulou i Marseille. Kontrakten går visst ut i sommer, og flere engelske klubber har visstnok sett på han.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Leser nå at UEFA samarbeider tett med WADA (World Anti-Doping Agency). De har vel myndighet til å utestenge utøvere fra all idrett. Har ikke lest i dybden, men virker altså som Sakho, om han blir dømt (som jo virker veldig sannsynlig ut fra opplysningene gjengitt i media), ikke vil kunne konkurrere i noen idretter.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det? Vi solgte jo Suarez mye av samme grunn, at han kom til å være utilgjengelig store deler av sesongen.

 

Det er ikke inntrykket jeg sitter igjen med. Sitter med inntrykket at Suarez uansett ville til Spania og få spille for en av de store og brukte bittet for å presse fram en overgang, akkurat som i Ajax. I tillegg tror jeg han hadde fått nok av BR's ræva disposisjoner og taktikk. Ganske sikker på at vi hadde beholdt han om han fortsatt var motivert og ville spille for oss.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sier ikke at det er den eneste grunnen, men at suspensjonen av Suarez fra fotball var en medvirkende faktor til at Liverpool ikke lenger følte de kunne sette hardt mot hardt.

Hadde han ikke blitt suspendert, så er det ikke sikkert han hadde blitt solgt akkurat den sesongen.

 

Er jo ikke snakk om å selge. Får han flere år så er det jo bare å terminere kontrakten og ferdig med det.

 

Uansett, nyter å se at Suarez faktisk utklasser både Ronaldo og Messi. Bare synd han ikke spiller for Liverpool lenger. :p

Lenke til kommentar

Suarez var vel en slik "fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me" type sak.

 

En som ikkje klarer å oppføre seg på bana, kan berre ryke og reise. At vi fekk eit trillebårlass med penga for han gjorde jo berre avgjørelsen enklare. Så får han berre vere så god han vil. Imo skulle han aldri ha spelt i det VM'et så kort tid etter operasjon, men hadde vel sansynligvis blitt solgt likevel.

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det men er det så jævlig vanskelig å sjekke hva man propper i seg? Han får betalt millioner i året men klarer faen ikke lese innholdsfortegnelsen på en boks med slankepiller? Misforstå meg rett, jeg digger Sakho, men dette er idioti på høyt nivå. "Jeg visste ikke hva jeg tok" må være den mest oppbrukte og ræva unnskyldningen som finnes for doping.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Hadde han ikke blitt suspendert, så er det ikke sikkert han hadde blitt solgt akkurat den sesongen.

 

Ønsketenking. Sesongen før ville jo Suarez til Arsenal, fordi Arsenal var ein større klubb med CL. Heldigvis fekk Liverpool forhindra den overgangen, og vi fekk gleda av å oppleve den beste sesongen av ein enkeltspelar i Liverpool nokonsinne. Overgangen til Barcelona var ein naturleg konsekvens av ein god og ambisjonsrik fotballspelar, som ikkje lenger følte seg heime i eit middelmådig og ambisjonsfattig Liverpool. For å forhindre at slike ting skjer igjen, treng Liverpool å bygge klubben opp igjen. Det trengs meir kapital og nye arabiske eigarar.

Lenke til kommentar

 

Hadde han ikke blitt suspendert, så er det ikke sikkert han hadde blitt solgt akkurat den sesongen.

 

Ønsketenking. Sesongen før ville jo Suarez til Arsenal, fordi Arsenal var ein større klubb med CL. Heldigvis fekk Liverpool forhindra den overgangen, og vi fekk gleda av å oppleve den beste sesongen av ein enkeltspelar i Liverpool nokonsinne. Overgangen til Barcelona var ein naturleg konsekvens av ein god og ambisjonsrik fotballspelar, som ikkje lenger følte seg heime i eit middelmådig og ambisjonsfattig Liverpool. For å forhindre at slike ting skjer igjen, treng Liverpool å bygge klubben opp igjen. Det trengs meir kapital og nye arabiske eigarar.
Enig med deg helt til siste setning :p Tror ikke eierne våre er grunnen til at vi ikke har fått inn de spillerne vi vil ha, tror mer det er snakk om "tiltrekningskraften" til både klubben og manager samt den ræva transferkomiteen (som det jo var eierne som ville ha). BR var ikke akkurat kjent for sin karisma :p

Gi nå eierne og Klopp et sommervindu ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...