Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Nei, jeg ser rett og slett ikke hvor vi skal bruke Aquilani.

Vi har allerede Gerrard og Meireles som bekler den samme rollen og de er helt klart prioritert foran Aquilani. Og ikke er jeg helt sikker på om jeg ønsker at Aquilani skal stå i veien for den videre utviklingen til Shelvey.

 

Det vi trenger er en defensiv midtbanespiller og vi burde "ofre" Aquilani til fordel for en slik spiller som kan gå rett inn på laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi har defensiv midbane som er god nok i Lucas. Se hvilken sesong han har hatt. I tillegg kan vi bruke Spearing i den posisjonen også. Så på midtbanen er det rimelig god dekning. Selg Poulsen og Aquilani, sammen med Konchesky (ikke god nok), Aurelio (for mye skadet, for gammel og ikke god nok), J Cole (altfor dyr, ikke god nok, for mye skadet og for gammel), Jovanovic (ikke god nok), Kyrgiakos (for gammel og ikke god nok) og Degen (ikke god nok).

Få inn en midtstopper, venstre back og et par vinger.

Da kan det godt hende at Ferguson får rett i sinn tro at LFC kan bli et lag å regne med neste sesong.

YNWA

Lenke til kommentar

Tror også jeg heller mot å selge Aquilani. Sammen med Kyrgiakos, Konchesky, Jovanovic og N'Gog. Aurelio kan i grunn også gå siden han er så mye skadet.

 

Kjøp Adam, Jarvis og N'Zogbia på "billigsalg" siden de går ned. Er sikkert flere scoop som kan gjøres hvis man er heldig. Leighton Baines hadde vært konge på vb, men det blir nok vanskelig. Samme sak med Coentrao. Mange mener vi klarer oss helt fint der med Johnson f.eks. men han er ikke seg selv på den sida, innleggene skrangler og han prøver å få alt over til høyrefoten slik at ting stopper litt opp og det går litt i dass. På høyre derimot er han konge.

 

Sentral midtbane har vi bra dekket synes jeg. Lucas gir forsvaret mange pustepauser, vi har Meireles, Gerrard og Shelvey i den offensive rollen der jeg tror Shelvey blir veldig bra etter hvert. (Herrejesus den pasninga til Suarez mot Fulham...) Spearing har også blitt langt bedre og har også vist at han har en skummel skuddfot som på sikt kan skape en del vitkige mål.

 

Gary Cahill virker veldig aktuell, men hvorfor vurderer vi ikke en kar som Hangeland?

 

Ellers er det veldig mange rykter som svirrer og det er vanskelig å si hva jeg skal tro. Sylvain Marveaux f. eks. er såpass mye skadet at jeg sier nei. Aguero hadde vært bra det, men vet ikke om jeg ville prioritert så mye penger på den posisjonen.

 

Samtidig som jeg håper på mange bra signeringer så håper jeg også at ungguttene får prøve seg videre. Pacheco og kanskje Sterling f. eks. forventer jeg å se neste sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg vurderer Jarvis som svak for en klubb av LFC sin størrelse. Heller Young og Mata enn noe annet, men tipper det blir Marveaux og Young. Har ikke lyst på franskmannen, da vi husker hvordan Benitez sine Bosman-kjøp gikk. N'Zogbia virker som en god idè, han har defintivt kvaliteter og potensiale til å bli enda bedre. Why not?

 

Adam virker som en Alonso light, uten de defensive ferdighetene. Grei spiller, men jeg er mer fan av M'Villa. Defour skrev jo under en ny kontrakt nå, så han blir vanskelig å si noe om. Lucas og Spearing er bob-bob for min del, de kan være gode men også veldig frustrerende. Med en eldrende Gerrard trengs det en sterk midtbanespiller, og jeg vet ikke om Adam er nøkkelen her.

 

Hangeland er for gammel, han blir 30 om en måned. FSG vil jo helst signere yngre spillere, så derfor er sikkert Cahill prioritert. Jeg har ikke fulgt mye med på ham, så hvordan er han egentlig mtp ferdigheter og spillestil?

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hevdet at Graeme Souness var startet til alt vondt for Liverpools del når han tok over laget fra Kenny Dalglish tidlig på 90-tallet. Pga hans valg fikk vi ikke jevnlig CL spill når den turneringen kom og United økte på med forsprang da inntektene begynte å renne inn.

 

Nettavisen klemte til med en anekdote som illustrerer hvor forjævlig dårlig manager Souness egentlig er:

"Graeme Souness – mannen som fortalte Deco at han ikke hadde en framtid i Benfica og heller hentet inn Mark Pembridge – skal være ledig..."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kenny Dalglish hadde også en finger eller to med i Liverpools fall, men det har bare blitt til at Souness er scapegoaten alene. Skotten (Souness) endret for mye for raskt, men han tok over et utdatert og gammelt Liverpool lag som trengte utskiftninger. Av de han solgte, hvor mange gikk videre og hadde en stårlende karriere andre plasser? Ikke sant. Var forresten Souness som "fant" Robbie Fowler i sin tid.

Lenke til kommentar

Dalglish kan bli klandret litt mtp at han ikke gav Souness det beste grunnlaget. Han lot et ekstremt bra lag eldres uten å hente inn nytt ungt blod. Men det blir allikevel litt for dumt å legge for mye av skylden på han når han tross alt vant serien året før, og lå ann til å gjøre det på ny når han sa opp.

 

Jeg tror ikke vi hadde komt på 2x sjetteplass, og åttendeplass hvis King Kenny fortsatt hadde trent oss inn i 90-tallet for å si det sånn.

 

Souness skal ikke ha creds for mye, men at han fant Fowler er positivt ja, McManaman og Redknapp også. Var alltid bitter at sistnevnte var så mye skada, han var en utrolig talentfull spiller egentlig.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Fryktelig mye spekulasjoner om Aguero nå. Han skal visstnok ha lagt inn transfersøknad. Sies at Chelsea sliter med å skulle matche lønna hans, mens Liverpool ikke gjør det. Sies også at Real er eneste klubb som vil matche utkjøpsklausulen, men synes det er veldig merkelig om han går til Real. Men virker mer og mer sannsynlig at han flytter på seg i sommer, og jeg LIKER at vi er en av klubbene som blir nevnt hyppigst.

Lenke til kommentar

Synes Aguero er en spiller som har alle forutsetninger for å lykkes i Premier League. Men skal vi bruke så mye penger vil det gå utover forsterkningene i de andre posisjonene.

 

Føler samtidig at det er på vingplass, stopper og venstreback vi må handle inn kvalitet først og fremst.

 

Hvis vi kan få 3-4 spillere rett inn i førsteellveren på plass også kunne hente Augero sier jeg ja takk begge deler. Men Aguero vil koste mye og dumt å hente hann inn før vi kjøper inn der det trengs mest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke den helt store tilhengeren av å hente Aguero, men jeg mener selvfølgelig ikke at han er en dårlig spiller. Likevel ser jeg en bonuseffekt av å hente ham: Det kan gjøre oss enda mer attraktive for andre spillere om de er at en spiller som Aguero ønsker å spille for oss! Og selvfølgelig vil det ikke skade å ha enda en glitrende angrepsspiller i troppen, selv om jeg er enig med YNWA i at vi kanskje fokusere på å forsterke i de delene av troppen som trenger det mest først.

Lenke til kommentar

ErlendRU, enig i at det neppe går utover andre forsterkninger, men jeg blir mye mer happy om vi står med vb, ms, 2xving 31. august enn om vi står med Aguero + vb, f.eks. Pengene er nok ikke noe problem, men jeg vil at klubben skal fokusere sine mennesklige ressurser på styrking av svake posisjoner fremfor å hente store navn i potensielt langvarige prosesser.

 

(Og, som du sier, handle smart. Aguero kan fort bli veldig dyr, både i kjøp og drift. Er det verdt det med Suarez allerede på plass?)

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar

Vil heller ha Aguero enn to vinger, så jeg synes i høyeste grad det er verdt det ja. :)

Jeg er enig i at det ikke er den viktigste plassen å forsterke, men om vi har reelle ambisjoner om å ta tittelen i løpet av noen sesonger elns, så må vi ha klassespillere i alle posisjoner, og det er ikke sikkert vi får sjansen på Aguero igjen.

Får vi inn Cahill/Jones, Enrique/Coentrao, Adam/M'Vila, Aguero og mest sannsynlig Young inn i sommer og blir kvitt alt dødkjøttet, kommer jeg til å være knallfornøyd.

Lenke til kommentar

Vil heller ha Aguero enn to vinger, så jeg synes i høyeste grad det er verdt det ja. :)

Jeg er enig i at det ikke er den viktigste plassen å forsterke, men om vi har reelle ambisjoner om å ta tittelen i løpet av noen sesonger elns, så må vi ha klassespillere i alle posisjoner, og det er ikke sikkert vi får sjansen på Aguero igjen.

Får vi inn Cahill/Jones, Enrique/Coentrao, Adam/M'Vila, Aguero og mest sannsynlig Young inn i sommer og blir kvitt alt dødkjøttet, kommer jeg til å være knallfornøyd.

Lenke til kommentar

Når det gjelder diskusjonen om hvem som har skakk-kjørt Liverpool er vel Souness selvskreven. Men en annen ting som er verdt å nevne er det som skjedde i Liverpool etter at Pako Ayestaran ble uenig med Rafael Benitez, og forsvant ut porten, da gikk det nedover med Liverpool.

Eg tror at det var en bommert å kvitte seg med han, og eg tror samtidig at det er gull verdt å ansette Steve Clarke i Liverpool. Kenny Dalglish er enormt flott, men det er også viktig å ha et par andre trenere med litt tyngde som spillerene hører på.

Lenke til kommentar

Det tror jeg det ikke er noen som er. Men om vi skal tro på det eierne sier og jeg har ingen grunn til å ikke gjøre det ennå, da de kun har bidratt med positive ting så har de sagt at de har ingen limit på transfersummer. Tror de kjøpte en spiller til Boston Red Sox her for ikke så altfor lenge siden og han kostet 130 millioner dollar (mener jeg å huske). Så at pengebingen deres er dyp betviler jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...