Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt Rangnick-statistikk. Mye hentet fra United.no.

- United har hatt best xG i 10 av 11 kamper i Premier League under Rangnick. Denne ene er Aston Villa-kampen, som endte 2-2.

Poengfangst under Rangnick
- 22 av 33 mulige poeng
- 7 færre poeng enn City med en mindre spilt
- 2 flere enn Liverpool i samme periode med to flere spilt

"Rangnick-tabellen":

Skjermbilde-2022-02-16-kl.-17.52.50.png

* Liverpool, Arsenal og Wolves har hengekamper som gjør at de kan passere Rangnick.
 

Rangnick sammenlignet med Solskjær denne sesongen, og Solskjær forrige sesong:

statsole34.jpg


Hva man leser ut av sammenligningene over:

Ralf Rangnicks United så langt:

  • Har skapt klart flest sjanser
  • Er også hakket bedre på poeng enn det United fikk til forrige sesong
  • Slipper inn klart minst mål
  • Har klart flest avslutninger mot motstanders mål
  • Presser motstander omtrent likt som Solskjærs United gjorde forrige sesong, og har også samme ballbesittelse som da

Solskjærs lag forrige sesong:

  • Scoret klart flere mål
  • Slapp så vidt til mindre sjanser imot enn Rangnicks lag gjør
  • Slapp til færre avslutninger imot enn Rangnicks United
  • Hadde bedre pasningssikkerhet
  • Var bedre til å presse på motstanders halvdel enn Rangnicks United

NB: Rangnick har så langt kun møtt to lag på øvre halvdel i Premier League, det er West Ham og Wolverhampton.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser ut som klubben er under etterforskning av FA for at spillerne klagde på at dommer først ga bare gult kort etter Elanga ble felt av bakerste mann i går. 

Synes ikke det så ut som noe spesielt uvanlig under kampen, og når jeg ser bildene igjen nå så var Brighton-spillerne også rundt dommeren etter situasjonen, men finner ikke noe om at de er under etterforskning.

Bra at det tas tak i flokking rundt dommeren, men kanskje litt overraskende at de valgte akkurat denne situasjonen. Kanskje noe som ble sagt eller noe sånt.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så du kampen? Jeg syns Manchester United spillerne var veldig aggressive og på for å få Brighton spilleren utvist. Det er en stund siden jeg har sett såpass mange være såpass på, ihvertfall i Premier League. Ikke at jeg har sett absolutt alle kamper alle runder vel og merke, så jeg kan selvsagt ha gått glipp av situasjoner.
Og ikke skjønner jeg hvorfor de gjør det lenger heller, for er det noe galt så tar VAR det.

Skal en klage så la nå ihvertfall kapteinen ta seg av det og ikke hele jævla laget.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cappo skrev (8 timer siden):

Så du kampen? Jeg syns Manchester United spillerne var veldig aggressive og på for å få Brighton spilleren utvist. Det er en stund siden jeg har sett såpass mange være såpass på, ihvertfall i Premier League. Ikke at jeg har sett absolutt alle kamper alle runder vel og merke, så jeg kan selvsagt ha gått glipp av situasjoner.
Og ikke skjønner jeg hvorfor de gjør det lenger heller, for er det noe galt så tar VAR det.

Skal en klage så la nå ihvertfall kapteinen ta seg av det og ikke hele jævla laget.

Ja, jeg så både denne kampen og så godt som alle de andre kampene i ligaen. Dessverre for min bedre halvdel😅

Som jeg sa, de flokker rundt dommeren og jeg synes det er bra sånt tas. Det er en uting.

Men nei, jeg synes ikke dette var noe annerledes enn det man til stadighet ser i ligaen og jeg stusser litt på at dette visstnok er første sånn «charge» denne sesongen. Kan hende de har valgt å ta denne for å statuere et eksempel, eller at dommer har skrevet noe i rapporten.

Lenke til kommentar

Var artig å lese den statistikken til Snikpellik. United har altså under Rangnick blitt mye bedre både i forvar og i angrep om en ser bort fra at de har skåret mindre. Var litt overraskende for meg at de faktisk har bedre statistikk og poeng fangst enn Solskjær 20/21, selv om dette kan ha med hvilke lag en har møtt og dermed vanskelig å si om de faktisk er bedre.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
1 hour ago, Svein M said:

Var artig å lese den statistikken til Snikpellik. United har altså under Rangnick blitt mye bedre både i forvar og i angrep om en ser bort fra at de har skåret mindre. Var litt overraskende for meg at de faktisk har bedre statistikk og poeng fangst enn Solskjær 20/21, selv om dette kan ha med hvilke lag en har møtt og dermed vanskelig å si om de faktisk er bedre.

Du kan ikke tolke statistikken slik når vi ikke har spilt mot ett topplag enda

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (14 minutter siden):

Du kan ikke tolke statistikken slik når vi ikke har spilt mot ett topplag enda

Er klar over dette og at konklusjonene dermed er på svakt grunnlag. Det er derfor en ofte bruker sitatet: «Det er tre typer løgner: løgn, forbannet løgn, og statistikk.» Men det kanske et håp om at det går rett vei.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Håper Cavani snart er tilbake. Han er altfor mye skadet, men nå trenger vi han.

Atletico Madrid spiller lørdag, mens vi skal spille sent på søndag borte mot Leeds.

Da tror jeg det må litt rotasjon til før onsdagen, og jeg antar Rangnick vil ha Ronaldo på topp mot favorittmotstanderen sin. Så kanskje Ronaldo da får hvile mot Leeds.

Blir også spennende å se hva han gjør med midtbanen mot Leeds.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

At Haaland er blitt bedre enn Ronaldo tror jeg de fleste enes om. Han passer også dette laget og spillestilen til Rangnick langt bedre enn det Ronaldo gjør. 

Å få Haaland til United er en drøm. Skal nok mye til før det skjer dessverre.

Halmstrå vi kan gripe fatt i er at Sancho er en av hans beste venner, og at han både kjenner og har et veldig godt forhold til Rangnick som hentet ham til Salzburg.

In other news, Cavani er fremdeles ute. Nedtur. Da blir det vanskelig å rotere på topp.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...