Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, De Gea har hatt noen imponerende strafferedninger denne sesongen. Er det ikke tre stykker? Det er ganske så bra.

Bra straffer i går forresten. Alle var sikre og gode. Så kom man til Elanga og han skal ikke klandres særlig for den. Stort press på en fersk 19-åring som var tydelig nervøs, og sånt kan skje. Ronaldo bommet også på mål på sin første straffe, så det kan han bruke for å få opp selvtilliten igjen.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjakan24 skrev (På 6.2.2022 den 1.01):

Hva betyr dette? 

Rangnick sa at Lingard fikk fri noen dager for å klarne tankene.

Lingard sa han ikke spurte Rangnick om fri, men at klubben anbefalte ham det.

De snakker nok mest bare forbi hverandre.

Sitat

Mulig han skulle på utlån men ble ikke aktuelt da Mason Greenwood saken dukket opp?

Ja, det var nok planen med utlån eller salg. Rangnick sa på pressekonferansen at Greenwood-saken bidro til at klubben ville beholde Lingard. Men han sa også at de ikke kom til noe enighet med noen klubber uansett.

Ikke rart om dette frustrerer Lingard en del. Han er uansett tilbake på trening i dag :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Så var man tilbake på én god og en dårlig omgang igjen.

Kampen burde vært avgjort i førsteomgang. Kan takke dårlige avslutninger og VAR for det.

Førsteomgang var knallbra men Burnley hadde en god plan med å ta ut Shaw i andre. Da hadde vi tilsynelatende ikke så mye annet å komme med for å bryte ordentlig gjennom de før på slutten, og da var det for seint.

Tross uavgjort er det en del bra i dag og. Vi var bedre mot Boro og i dag enn i de fleste andre kampene under Rangnick, men seierne kom ironisk nok da vi spilte mye dårligere.

Men å slippe Burnley inn i kampen i 20 minutter av andreomgangen er for svakt. Ikke nok sprut i beina til de på topp så den defensive jobben svikta helt.

Håper det løsner for alvor snart. Toppnivået er økende men det er fremdeles for mange dype daler i løpet av kampene.

EDIT: Fant denne tweeten:

Spot on og jeg tror «naff» er det perfekte ordet for hva vi har sett i en del av disse kampene.

Fremdeles har vi ikke sett dette laget mot noen lag på øvre halvdel bortsett fra West Ham og Wolves. Det eneste tapet til full tid på 13 kamper under Rangnick kom mot Wolves. Veldig spent på hvordan det blir mot de beste. Men det er lenge til.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Dette er mer på spillerne enn Ragnick. Ikke Ragnick sin feil at Shaw står to meter for langt inne og opphever offside, hva driver han med?!

Poenget er, vi gjør så mye juniorfeil i forsvaret vårt, det er gang på gang og jeg veit at trenerapparatet har sett det, og da mener jeg det står på ferdighetene til spillerne for dette er nivået rett og slett, og det er for dårlig. De Gea holder oss også inne med en feberredning. Kunne fint vært tap også dette

Lenke til kommentar

De siste to ukene forteller nok mye om kulturen i klubben, som jeg tror er Uniteds egentlige sportslige problem.

- Lingard = 4 år i hodet, stadig ute på SoMe's for å høste sympati. Helt utrolig at klubben har holdt så lenge på en så uprofesjonell spiller. 

- Greenwood. United har altså bygd mye av fremtiden sin på en psykopat. At ingen la merke til at fyren er shady nekter jeg å tro på. Her har man rett og slett satt penger og talent fremfor karakter. 

- Maguire. Det sier jo alt om klubbkulturen at en såpass dårlig spiller får være lagkaptein. Det signaliserer klart og tydelig hvor nivået faktisk ligger. 

Klandrer selvsagt ikke Rangnick for dette her. Dette er et problem som Woodward skal ha hoveddelen av skylden for.

Dette er dog restene fra Solskjærs "cultural reboot" som hele Uniteds PR-apparat, inkl. norske journalister, forbarmet seg over:
- Udisiplinerte spillere
- Utrente spillere
- Taperkultur

Endret av Amoralsk
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet i mine øyne er spillerlogistikken over tid, da tenker jeg først og fremst på Woodwards arbeid i hovedsak frem til for et par år siden. Spillere fikk for gode og for lange kontrakter, og man lykkes ikke i å få nok av de som ikke spilte permanent bort fra United. Klubben har tviholdt på for mange spillere som knapt har hatt spilletid. Stallen har vært for stor, med en voksende gjeng som ikke er gode nok for klubben. Da blir det misnøye. Se bare på for eksempel Jesse Lingard nå, eller det som skjedde med Chris Smalling og Rojo.

Etter Solskjær ble ansatt som permanent manager skjedde det et lite skifte og de nye kontraktene som ble inngått spesielt med nye kjøp var mer nøkterne og edruelige både på lønn og varighet samtidig som man fikk kvitta seg med en god del spillere som Solskjær ikke hadde bruk for. Problemet er at det tar lang tid å snu en sånn situasjon på grunn av kontraktene, og man sliter fortsatt med dette nå selv om Woodward er borte.

Et eksempel på det jeg snakker om her kom nå i dag; Andreas Pereira er endelig permanent solgt. Hvor lang tid tok ikke det? Fyren var jo lånt ut mesteparten av tiden siden 2016...

Man har fått gjort noen grep nå i januarvinduet da, med Van de Beek og Martial ut på lån slik at de slipper å sitte i garderoben og surmule. Da blir stallen litt mindre, og en større andel av de som er der får bidratt til laget oftere. Bruk heller de plassene på unge spillere fra akademiet som er mer enn happy med å bidra på trening og få noen muligheter i ny og ne.

A-stallen/førsteelleveren er ganske bra. Det største åpenbare hullet der er på midtbanen. Får man tettet igjen det så begynner vi forhåpentligvis å snakke. Det er fremgang under Rangnick, definitivt, men veien er humpete. Trenden nå er at man skaper mye mer enn man scorer, og det vil nok gi bedre resultater over tid enn det motsatte så jeg håper den trenden fortsetter og at det løsner skikkelig snart.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Lett å være etterpåklok i forbindelse med Greenwood saken, men burde ikke United uansett ha prioritert å få Lindgard, som uansett tilsynelatende ikke ønsker å være i United, ut enten på salg eller lån før spillere som ønsker å være der?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...