Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De Gea - 7

AWB - 8
Maguire - 8
Lindeløf - 8
Shaw - 7

McTominay - 9
Fred - 9

Rashford - 8
Lingard - 7
James - 7

Martial - 9

Utrolig bra kamp. Nå begynner hverdagen igjen, dette skal gjenskapes mot lag som er mye dårligere enn MC og Spurs. Det er her United har feilet hittil, man kan ikke akseptere masse poengtap frem til nyttår nå.

Lenke til kommentar

Er i teorien ganske greit program resten av året. Vi har hatt en strålende uke med mye fint spill og slik vi ønsker å se United.

Men for å være litt realistisk så er det jo nettopp i kampene vi har foran oss nå vi faller tilbake til kjip fotball og dårlige resultater. Jeg håper selvsagt vi kan bygge videre på denne uken, men to kamper endrer ikke hva vi har sett tidligere denne sesongen. Vi vil få et helt annet kampbilde i de neste fire kampene der vi må spille oss igjennom etablert forsvar samtidig som vi står imot overganger. 

Synes stort sett hele laget klarte seg bra i går. Shaw hadde ikke en veldig god dag og de kom seg for lett rundt på den siden. Andreas viste nok en gang at han ikke har noe i United å gjøre. Burde være mulig å bruke en av ungguttene fremfor han fremover. 

Spent på januar, om noen selges og om det forsterkes på midtbanen, høyrekant eller angrep. Vi trenger helt klart mer kvalitet inn i laget så raskt som mulig, og hva skjer med Pogba i januar?

Noen gode resultater nå i desember og et par spillere inn tidlig i januar så går vi inn i siste halvdel av sesongen med gode muligheter for topp 4. Tilbake til gamle synder og mangel på handling i januar så er det helt bingo hvor vi ender i mai.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Etter å ha reist kjerringa skikkelig, slått byrivalen borte i går, og slått to av tidenes mest meritterte managere på tre dager så har jeg ikke mye negativt å si i dag. Det føles både sykt bra og veldig fortjent!

Det må nytes. Spesielt deilig er det at vi har fem (!) akademigutter på banen i går. Flere av de er født og vokst opp i Manchester. Hvor mange hadde City? Null. Vi fikk også 24 timer mindre hvile enn City, som har veldig mye å når kampene er så tette. Spesielt når man skal gå ut og spille på den måten. De ble slitne mot slutten, men igjen var forsvarsspillet oppofrende, ærlig og godt.

Nå har vi også et ok heng på topp fire, bak et Chelsea som har sett veldig svake ut nå den siste tiden. Nå og gjennom juleprogrammet skal mange av topp fire-rivalene våre spille mot hverandre, som er bra for oss til å kunne hente innpå litt.

Det er nå vi begynner å merke at flere av spillerne har tatt noen steg og gradvis blir bedre. McTominay og Fred er etterhvert en fantastisk midtbaneduo på sitt beste, Rashford fortsetter på veien sin mot verdensklasse, Martial jobber hardere enn noen gang, James har utviklet seg med ball og får et større og større repertoar. Jeg har også et håp om at det er nå vi begynner å se resultat av det fysiske grunnlaget som ble lagt i sommer, for laget var for dårlig trent under Mourinho. 

Nå har vi et overkommelig kampprogram på papiret. Solskjær mangler noen verktøy i stallen for å bryte ned og åpne opp lavtliggende lag, så forhåpentligvis kan vi få tilbake Pogba nå mot Everton. Vi kunne vel knapt møtt de på et verre tidspunkt, og det kommer til å bli skikkelig steinalderfotball fra de. 

Mot Alkmaar på torsdag gjelder det å hvile så mange mann som mulig. Williams, Greenwood, Garner, Tuanzebe, Mata og Jones bør være høyaktuelle til den.

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor det snakkes om at skulle skje noe med Pogba i januar. Registrerer at det er konspirasjonsteorier på Twitter om at han "faker skade" fordi han aldri vil spille for oss igjen. Det er bare tull. Det er fullt mulig at han går til sommeren, men aldri at de lar han gå i januar om ikke noe veldig spesielt skjer. Det tror jeg ikke Pogba ønsker heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde skikkelig trua i går før kampen, gikk med en godfølelse hele dagen pga Tottenham-kampen. Syns det er en helt annen energi i gutta nå, kontra for noen kamper siden. Jeg håper virkelig at de får blod på tann nå, for dette må de ta med seg inn i jula :D

Ang. Pogba så tror jeg det er veldig avhengig hvordan laget ser ut til sommeren, mtp om han blir eller ikke. Jeg tror han blir om laget ser bra ut. Vi veit at forholdet mellom Ole og Pogba er svært godt. Jeg er ikke bekymret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men Pogba begynner å dra på fotballåra. I Real Madrid er han omtrent garantert både liga- og CL-vinner før han avslutter karrieren. Det har sett lyst ut for United et par ganger tidligere de siste åra også uten at det ble noe av. Håper selvsagt han kan overtales om vi sikrer topp 4. Samtidig har seirene mot PSG og City vært uten Pogba. Må uansett ha inn flere kreative på midtbanen.

Siste på Pogba-skaden Solskjær har sagt er "satser på før nyttår".

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (18 minutter siden):

Vi klarer oss jo greit uten Pogba så sånn sett er det vel ingen grunn til å være bekymret uansett. Forsvinner han blir jo garantert deler av pengene brukt på å hente inn en erstatter. 

Hva er siste oppdatering på skaden til Pogba, noen som vet når han er beregnet å være tilbake?

Vi er inne i en sesong hvor vi har tapt masse poeng mot lavtliggende lag og sliter med å åpne de opp, og så mener du vi har klart oss fint uten Pogba? Vi har jo ikke det, vi har slitt skikkelig.

Mangel på kreativitet fra midtbanen har vært vårt største problem denne sesongen og han er vår beste til nettopp det. Håper han blir hos oss.

Det siste om Pogbas skade ble sagt på pressekonferansen før City, hvor det ble meldt at han ikke ble klar til den. Han nærmer seg og trener på gress, så kanskje han kan få noen minutter mot Alkmaar eller Everton. Ellers ble det sagt «2019», så kanskje det går enda litt lenger tid. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor det snakkes om at skulle skje noe med Pogba i januar. Registrerer at det er konspirasjonsteorier på Twitter om at han "faker skade" fordi han aldri vil spille for oss igjen. Det er bare tull. Det er fullt mulig at han går til sommeren, men aldri at de lar han gå i januar om ikke noe veldig spesielt skjer. Det tror jeg ikke Pogba ønsker heller.

Er jo ikke så lenge siden vi så en lignende situasjon med Coutinho i Liverpool.

 

Lenke til kommentar
Amoralsk skrev (18 minutter siden):

Er jo ikke så lenge siden vi så en lignende situasjon med Coutinho i Liverpool.

 

Coutinho streika og tvang frem en overgang. Vi er ikke der med Pogba. Jeg tror ikke han vil gjøre det i klubben han vokste opp i.

United vil uansett gjøre absolutt alt for ikke å selge sin beste spiller midt i sesongen, og eventuelle interessert klubber vet at det må en vanvittig sum til nå kontra til sommeren. Det kommer også et EM til sommeren, jeg er ganske sikker på at han heller vil være stjerna i United og komme seg etter skaden før det.

Lenke til kommentar

Hadde Pogba vært på vei ut i januar så hadde det vært solide rykter i avisene og uttalelser fra agent. Der er det helt stille i motsetning til i sommer. United hadde ikke latt han gå i januar under noen omstendigheter mtp situasjonen på midtbanen. Bare å ta det helt med ro frem til sommeren 2020.

Edit: Meget godt poeng med EM 2020 som betyr mye for Pogba. Case closed!

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Coutinho streika og tvang frem en overgang. Vi er ikke der med Pogba. Jeg tror ikke han vil gjøre det i klubben han vokste opp i.

United vil uansett gjøre absolutt alt for ikke å selge sin beste spiller midt i sesongen, og eventuelle interessert klubber vet at det må en vanvittig sum til nå kontra til sommeren. Det kommer også et EM til sommeren, jeg er ganske sikker på at han heller vil være stjerna i United og komme seg etter skaden før det.

Coutinho spelte 14 kamper den halve sesongen han "streika" i PL. Han var tydelig på at han ville reise ja, men imo leverte han profesjonelt på bana gjennom heile den høsten.

Lenke til kommentar

Nå er det litt ulike teorier på om han faktisk var skadet eller ikke i siste kampen etter den tabba til Nike, men ja, du har sikkert rett i at han ikke streika. Husker at han var veldig god den høsten! Uansett presset han på for overgang lenge og det er ingenting som tyder på at Pogba vil gjøre det samme nå. Ingenting i pressen, ingen rykter. Fyren er ankelskadet, og dét er dét. 

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...