Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pogba er vår klart beste og viktigste spiller. Det viser all statistikk med og uten han på banen, spesielt siden Ole tok over. Vår eneste utespiller i verdensklasse. At han skal ha noen direkte impact gjenstår å se, det kan hende det tar noen kamper. McTominay er også blitt viktig, han er vår eneste midtbanespiller med gode defensive egenskaper. Forhåpentligvis er begge tilbake til City-kampen, trolig blir bare én av de klare til Spurs nå på onsdag.

Når begge er tilbake blir det første gang vi kan stille et fullt mannskap siden runde 2. Siden den tid har også flere spillere blitt i litt bedre form, som Fred, Rashford og McTominay selv. 

Har skrevet her flere ganger at vårt beste mannskap er milevis foran vårt nest beste. Èn eller to viktige brikker ut av laget, så er vi et mye dårligere lag med en gang. 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (53 minutter siden):

Spesielt om han blir brukt som 10'er isteden for midtbane.

Næ.

Pogba er en god spiller, men i likhet med Juan Veron så har han aldri helt klart å gjenskape prestasjonene fra Italia. Og i likhet med Veron er han ingen 10er, først og fremst fordi man da stiller større krav til bevegelsesmønsteret og tempo i pasningsspillet - dette er ikke Pogbas styrker. At han er en bedre 10er enn de tre vi har prøvd der i år er derimot ganske soleklart.

Lenke til kommentar

Scholes: - Han må begynne å vise progresjon

Tydeligvis ikke bare jeg som har denne oppfatningen. Scholes er ikke nådig i sine uttalelser og mener at vi ikke har sett noen forbedringer i laget i det hele tatt

Kan legge til at om vi fortsetter samme form mot sesongavslutningen, så ligger vi an til ca 50-55p totalt i ligaen, noe som skulle tilsi en plassering på nedre delen av topp-10. Vi har 4 seire på første 14

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Scholes har rett, vi må se mer progresjon. Vi var inne i en god periode med litt progresjon fra Liverpool-kampen til før Sheffield-kampen og i de kampene var vi mye bedre mot etablert forsvar, så har det blitt dårligere igjen etter McTominay ble skadd.

Solskjær burde kanskje satt opp laget på en annen måte når vi mangler alle midtbanespillerne, uten at jeg helt klarer å se hvordan man skulle løst det. Siden Mourinho har jeg vært skeptisk til McKenna som taktiker, han har blir skrytt opp i skyene i fotballverden men jeg synes det mangler litt. I storkampene har de truffet blink med taktikken og grepene underveis i kampene, men ikke mot dårligere motstand. Vanskelig å få til en struktur og sette et spill når brikkene må byttes på hele tiden, men de kunne vært mer kyniske og pragmatiske i inngangen til kampene. Solskjær ville selvsagt fått kritikk for å spille defensivt også, men da hadde vi nok ikke sluppet inn så mange mål i de to siste og kanskje resultatene ville vært bedre.

Stiller meg også skeptisk til å spille Williams i hver kamp nå, for unge spillere uten erfaring må helst fases inn mer forsiktig. De kommer til å gjøre feil, og han har allerede gjort en som ble direkte avgjørende. Det er modig å kjøre på med han og erfaringen vil bære frukter i fremtiden, men nå må vi ha poeng. Jeg er redd Solskjær tenker for mye på klubben kontra seg selv, han må ta noen valg som kanskje er litt mer egoistiske nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kombinasjon hadde vært det beste, men det er vanskelig når nesten samtlige av de erfarne spillerne våre er enten for dårlige, over toppen eller skadet. De unge trenger hjelp, de skal ikke inn for å dra lasset alene. 

Man kan sammenligne det med Chelsea, som i tillegg til de unge spillerne har en klar stamme med mer erfarne spillere som alltid leverer. Rutinerte spillere som Azpilicueta, Willian, Kanté, Jorginho osv gjør det enklere for de unge å stå frem. Skal sies at de unge i Chelsea også har mer erfaring fra utlån og er bittelitt eldre enn våre, som har mye å si.

Slik troppen vår er nå, så er dette veldig vanskelig. De unge spillerne har ikke kynismen eller mental styrke nok til å låse igjen kampene. Det tror jeg er mye av grunnen til at vi har mistet ledelsen i 6-7 kamper allerede denne sesongen. 

-

Skadenytt: 

Pogba er ute litt til. Han rekker definitivt ikke Spurs-kampen. Solskjær: "– Paul er ikke klar. Han er fortsatt et lite stykke unna, men han jobber hardt. Han trener på gress, så får vi se hvor lang tid det tar." Kan virke som han ikke blir klar til City-kampen heller.

McTominay er også tvilsom til Spurs-kampen. "– Det er et par spillere som er tvilsomme, så vi må se hvordan de klarer seg på dagens treningsøkt".

Får håpe Matic i det minste blir klar. Sykt å si det, men vi trenger han nå. Vi har ikke sjans med Fred og Andreas på midten.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Var en eller anna twitterpost som hadde analysert united i detalj under Solskjær (no finne eg seff ikkje linken igjen), som tok ut litt interessant statistikk. Det var alt mulig ifra mål scora, og at united sleit alltid i 2. omganger.  En kan snu på statistikk slik at det passer narrativet en prøver å formidle men uansett, det mest interessante i analysen var dette med ballbesittelse og poengfangst.

Sikkert ikkje noko nytt - men det var betydelig meir poeng henta når ballbesittelsen var på sitt minste. 

Moralen i historia er at det er i dei neste 2-3 kampane poenga kjem. :green:

 

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (8 minutter siden):

Var en eller anna twitterpost som hadde analysert united i detalj under Solskjær (no finne eg seff ikkje linken igjen), som tok ut litt interessant statistikk. Det var alt mulig ifra mål scora, og at united sleit alltid i 2. omganger.  En kan snu på statistikk slik at det passer narrativet en prøver å formidle men uansett, det mest interessante i analysen var dette med ballbesittelse og poengfangst.

Sikkert ikkje noko nytt - men det var betydelig meir poeng henta når ballbesittelsen var på sitt minste. 

Moralen i historia er at det er i dei neste 2-3 kampane poenga kjem. :green:

 

Mulig det er denne briljante tråden du sikter til:
 

Anbefaler alle å følge han på Twitter ?

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke bare tilfeldigheter lenger, når omtrent halve laget er ute til enhver tid, og det virker ut som det er veldig mye skader på trening - ikke bra! Kan ha noe med spillertypene å gjøre også, jeg syns mange er litt spinkle, jeg skulle gjerne sett en stall med litt mer muskler og eksplosivitet. Må ikke være helt sykt rippa, men 2-3kg mer på den gjennomsnittelige spilleren tror jeg hadde hjulpet litt

Offf... dette blir noe seige år som United-supporter tror jeg, for dette er ikke gjort i en håndvending akkurat :no:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (58 minutter siden):

Fyfaen. Må være ett eller annet som skurrer veldig i klubben.. Se på Liverpool f.eks. De har nesten ikke skader på beste 11ern sin.??

 

 

Allison , salah,Fabinho, Keita og Matip har alle vært ute i lengre tid. Alle (Keita er ment som førstelagspiller men bliralltid skadet) er best/nest best i sin posisjon. 

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det mange av skadene våre som ikke er rene muskelskader, men andre ting også. I tillegg er det ofte på spillere som har vært mye skadet også før under andre trenere, og andre fysioteam. Shaw, Rojo, Bailly, Martial, Jones, Dalot, Fosu-Mensah etc.

Håper Ole og co legger ekstra vekt på dette når vi signerer nye spillere. Ingen av de tre signeringene vi gjorde i sommer har vært skadet enda (Wan-Bissaka var ute en stund med halsbetennelse, ikke skade). Disse tre nye samt Ashley Young og Juan Mata er faktisk de eneste som ikke har vært skadet denne sesongen. 

En blanding av spillere som er kronisk skadet, ren uflaks (spesielt med tanke på at så mange skader har vart veldig lenge) samt at noen sikkert skyldes ny treningshverdag, som er naturlig (og forventet).

Siden de par første rundene er vi laget som har hatt flest skader i Premier League. Til og med flere enn Norwich, som falt helt sammen da skadene kom for dem.

Og før noen kommer og sier "man kan ikke skylde på skader". Jo, det kan man. Det har ekstremt mye å si spesielt når man skal bygge et nytt lag og troppen er tynn. 

Skadet/usikre/ikke spilleklare akkurat nå:

Romero (usikkert)
Pogba (kan rekke City)
Rojo (ute et par uker til)
Matic (kan bli klar snart)
McTominay (usikkert, kan bli klar i kveld)
Martial (usikkert)
Bailly (langtidsskadet, snart tilbake)
Fosu-Mensah (langtidsskadet, snart tilbake)
Dalot (tilbake i romjula eller i 2020)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Og tre av de du nevner er våre tre kanskje viktigste spillere. 

Det tvinger uansett Ole til å gå for et system han ikke ønsker å spille med og knapt har spillere til, som er veldig langt fra optimalt. Regner med at det blir en trebackslinje i kveld, spesielt om McTominay ikke er klar. Da hadde Dalot vært fin å ha, sånn at AWB kunne vært en del av den bakre treeren. 

Jaja, vi får se. Ole og co har truffet blink på taktikken i de andre storkampene, og det må de nok gjøre i kveld også hvis vi skal ha noe håp.

 

Lenke til kommentar

Del to av Solskjærs pressekonferanse i går:

Om supportere:
– For min del kan jeg bare basere meg på hva jeg ser på kampdager, og på supportere jeg har møtt. Det er ikke så mange jeg har møtt som sier at jeg må gjøre noe annerledes – de ser hva vi prøver å gjøre. De vet at det er mye arbeid som gjøres bak kulissene – å sette en kultur i dette laget med det som skjer her på Carrington. Vi trenger bare resultater på banen, det er det som beviser noe. Jeg føler vi skulle vunnet alle de seks kampene vi har spilt uavgjort i år (vi har vært i ledelsen og mistet den i ALLE uavgjortkampene denne sesongen).

Om manglende tålmodighet i fotballen:
– Jeg skal ikke fortelle noen om hvordan de skal drive fotballklubbene sine, men jeg tror alle vet at kontinuitet er én av nøklene for suksess. Noen klubber har mer tålmodighet enn andre, noen klubber har ikke den tiden og kontinuiteten. Her i United har vi en plan på plass, og forhåpentligvis får vi resultatene som kan sørge for at det går raskere fremover. Noen ganger går det ikke i det tempoet en ønsker, men det skjer fortsatt i riktig retning. Det er forskjellige aspekter ved dette: det er på banen, bak kulissene, det er hva som skjer i klubben.

Om forskjellen fra i fjor til i år:
– Vi har havnet under noen ganger og har snudd det. Vi har selvsagt ledet også, og gitt bort ledelsen, men når vi havnet under sist sesong følte jeg ikke at laget hadde gløden, hjertet og troen til at dette skulle snu seg. Denne gruppen har en annen mentalitet.

Men hva er egentlig den nåværende stallen god nok for?
– Jeg har tro på disse spillerne, og at vi kan vinne enhver kamp på enhver dag. Men vi er for ujevne, og må jobbe med det. Etter min mening, når vi får spillere tilbake fra skade og har hele troppen spilleklar, så er jeg sikker på at vi kan utfordre og bevege oss oppover tabellen. Det er to poeng opp til Tottenham på femteplass. Vi endte på sjetteplass sist sesong, og ønsker å gjøre det bedre enn det.

Føler du at dere er i en «false position»?
– Ligatabellen lyver aldri, kan en vel si. Det er tett, så vi må få til en god rekke og gjøre oss fortjent til å bevege oss oppover på tabellen.

Om han føler jobben han gjør med å ta langsiktige avgjørelser blir verdsatt nok:
– Jeg vet bare at jeg har noen verdier og ting jeg tror på, og klubben har verdier og ting de tror på, og jeg vet at vi har tatt disse avgjørelsene sammen. De på utsiden… jeg vet at våre supportere, de jeg har møtt, de som reiser på kamper, de har vært veldig positive, og det er alt jeg kan basere meg på. Men resultater er nøkkelen for oss. De neste dagene har vi en god sjanse til å få snudd folks oppfatning.

– Spillere er aldri «undroppable». Som jeg har sagt tidligere her, så spiller spillere også for plassen sin på lengre sikt. Vi har en situasjon for øyeblikket hvor vi har hatt skader, så spillere har fått spille.

– Jeg har vært en del av en stall hvor en aldri er garantert en plass på laget, og det er dit vi skal komme igjen i denne klubben også.
 


https://www.united.no/nyhetsarkiv/ligatabellen-lyver-aldri/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...