Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Med all respekt for Ole, så blir det mye på repeat her "vi jobber med det" og "vi må vinne flere kamper" uten å egentlig si noe direkte men hele tiden gjøre alt det en kan for å få en håpløs situasjon til noe positivt (eksempelt er "to poeng til Tottenham på femteplass", men det er også bare 4 poeng ned til Everton på 17. plass). Det begynner å lukte litt tåkeprat nå, og "ønsker å gjøre det bedre enn sjetteplass" forteller mye ang. ambisjonene i klubben om dagen. Jeg veit ikke hva jeg skal si en gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (3 timer siden):

Allison , salah,Fabinho, Keita og Matip har alle vært ute i lengre tid. Alle (Keita er ment som førstelagspiller men bliralltid skadet) er best/nest best i sin posisjon. 

Iflg Transfermarkt så har Salah være ute i totalt 26 dager de siste to sesongene, nå sist var det i en landslagspause (med påfølgende kamp?).

Sier ikke at Liverpool ikke har hatt skader altså, den på Fabinho og Allison og DE på Keita er absolutt verdt å nevne, men målt opp mot City, som spilte hele fjoråret uten sin beste spiller og som har spilt hele denne sesongen uten sin VIKTIGSTE spiller, så er det småtteri. Det blir som om Liverpool skulle spilt i hele høst uten Van Dijk, eller hele fjoråret uten Mané. og apropos Mané, Sané har jo vært ute hele år, han også.

Verste av alt er jo at det ikke har vært muskulære slitasjeskader på de Cityspillerne heller, men kneskader. Rett og slett uflaks, Mendy fikk vel det samme.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er det viktig å påpeke også at Liverpool har vært veldig gode på å forebygge skader, og har kanskje det beste teamet i verden på akkurat det. Det er altså ikke bare flaks, selv om de absolutt har vært veldig heldige lenge nå uten mange langvarige skader på viktige spillere. Det som er ekstra ille for City (og United forsåvidt) er at skadene kommer i de samme lagdelene, og varer lenge. 

Alle lag ville slitt voldsomt med 7-8 mann ute til enhver tid, spesielt de periodene de fleste av de som er ute er tenkt å starte kampene. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Herlig serier, og fult fortjent. Håper vi kan klare et bra resultat mot City også nå.

Pereira håper jeg er ferdig. Han har fått nok sjanser nå og er rett og slett ikke god nok.

Pogba tror jeg fortsatt at har spilt sin siste kamp for United og holdes ute av laget grunnet skade frem til han er klar for ny klubb i januar. Har klart oss så lenge uten ham nå at jeg nesten ikke bryr meg nevneverdig lengre, forutsatt at det handles inn en solid midtbane i samme vindu som han selges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årsbeste, uten tvil. Vil fremheve Fred som en nøkkel i denne kampen, han er en av de som virkelig har tatt steg etter hvert som han har funnet rollen sin (mindre markeringsjobb og større bevegelsesfrihet enn under JM). Et eksempel på en spiller Solskjær har lyktes med, spørs hva som skjer med han når Pogba returnerer...

Rashford er, både heldigvis og uheldigvis, et angrep alene. Skremmende å tenke på hvor tynne MU hadde vært fremover i dag uten han.

 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Det var en god kamp. Jeg er helt sikker på at om vi hadde sluppet inn et cornermål på overtid så hadde pipa hatt en helt annen lyd. Folk blir åpenbart farget av resultatet. Jeg synes det var en bra kamp, men jeg synes mange av kampene vi har spilt i år ikke har vært veldig langt unna dette, men da har det stort sett blitt uavgjort eller tap. Crystal Palace-kampen blant annet.

Vi har helt klart ikke fått det vi har fortjent så langt, deilig med tre poeng i dag.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Enorm kamp av Fred, storfornøyd med de fleste på laget. Syntes fortsatt Pereira er elendig, overhodet ikke god nok, til og med i det lille jeg så av han idag. Ble direkte redd når det byttet kom.

 

Igjen så virker det som spillerne blir livredd mot slutten av kampen når de skal sikre resultatet, Tottenham fikk mye rom og mange sjanser mot slutten til å sikre ett poeng her. 

 

Lenke til kommentar

Helt enig med deg igjen, Pelle. Vi har vært nære det samme mange ganger denne sesongen. Noen av poengtapene har definitivt vært "ufortjente" og ødelagt av enkeltfeil eller tabber (mens andre har vært helt fortjent). Folk er naturligvis utålmodige og veldig reaksjonære ut fra sluttresultat. Forskjellen i dag var at det holdt helt inn, og at vi var enda litt bedre. Litt mer kyniske, kloke og konsentrerte. Jeg håper en seier som dette kan bryte ned litt av barrieren for disse spillerne. Som sagt før, et ungt lag i utvikling mangler ofte erfaringene og mentaliteten for å kontrolle inn resultater. 

Nå som vi snart har møtt alle storlagene begynner det å tegne seg veldig klart at Ole er god med taktikken i de kampene. Han har truffet godt, egentlig helt perfekt i alle (mot Chelsea, Arsenal, Chelsea igjen, Liverpool og Spurs). Mot svakere motstand hvor vi har ballen mye er det mer opp til spillerne å utfolde seg og bryte ned motstanderen. I disse kampene er det veldig tydelig at vi mangler en god tier, og at Pogba er ekstremt savnet med de egenskapene han har. 

Fred var fantastisk i dag, men får bittelitt minus for et farlig balltap og at han roter litt på Alli sin scoring. Andreomgangen hans var helt enorm. Rashford synes jeg var banens beste, denne kampen hadde ikke stått tilbake for det Ronaldo holdt på med for 10-11 år siden. Veldig lik spillestil, til og med fintene og tilslaget ligner. Kult å se. Litt utur at han ikke stod igjen med tre-fire mål. Hvis han begynner å score "sitters" også etterhvert så tror jeg vi kan ha en virkelig stor spiller i mange år.  

Helt avgjørende å ha tilbake McTominay også. Man kommer ikke langt uten en midtbane som kan forsvare litt også, som de to forrige kampene viste godt.

-

Sitater fra Solskjær etter kampen til litt forskjellige medier:

– Vi har hatt mange kamper som har lignet denne. Vi har spilt godt, vi har scoret, men så har vi sluppet inn mål og endt med uavgjort. Denne gangen klarte vi å snu den trenden og derfor vinne. Det er klart at det er veldig viktig for guttene.

– Det handler mer om at det er en styrke for Rashford å være rettvendt og kunne utfordre spillere. Han er så god en-mot-en, med farten og teknikken sin. Han kan gå på innsiden og på utsiden. Feilvendt er han ikke like god.

– At vi ikke leder 3-0 til pause er jo egentlig utrolig. De har kvalitetsspillere, og vi la en plan.

– Det er trolig den beste kampen vi har spilt på lang tid. Vi dominerte og skulle avgjort i første omgang. Vi er på vårt beste når vi er kvikke på foten, angriper raskt og er aggressive. Gutta fulgte planen.

– Målet er litt ... For det første skal vi stoppe innlegget, Daniel James skal aldri snu ryggen til. Harry Maguire må heade den vekk. Fred og Ashley (Young) kan ikke gjøre det samme de gjorde mot Josh (King). Så vi må lære av feilene, men heldigvis så skapte de ikke så mye annet.

– Det er klart at det er viktig for guttene å føle at det går den riktige veien. Vi kan snakke om det hele tiden når vi kommer med tilbakemeldinger på møtene vi har etter kamp. Men om det hadde blitt uavgjort hadde det ikke vært like enkelt, sier han og legger til at det selvfølgelig også er svært viktig for fansen.

– Vi kan ikke skjule det faktum at han (McTominay) er en stor leder på banen. Han har en fysisk tilstedeværelse som vi ikke har uten ham. Han er en Manchester-gutt, og det er én ting som betyr noe for ham, og det er å vinne. Du ser at han får med seg andre, og med ham på banen kan Fred spille på en annen måte.

– Vårt beste nivå er veldig høyt, og jeg syns vi er flinke til å finne taktiske innganger til de store kampene. Så har vi ikke vært like flinke mot lag som har lagt seg bakpå og forsvart seg, men det er noe vi er nødt til å bli bedre på. Det skal vi også bli, men nå venter City, og jeg regner ikke med at de legger seg bakpå...

– De har den ekstra hviledagen som jo kan være litt dumt for oss, og det tok litt krefter den kampen her. Men, spillerne våre er unge, så de restitueres raskt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle skrev (8 timer siden):

Det var en god kamp. Jeg er helt sikker på at om vi hadde sluppet inn et cornermål på overtid så hadde pipa hatt en helt annen lyd. Folk blir åpenbart farget av resultatet. Jeg synes det var en bra kamp, men jeg synes mange av kampene vi har spilt i år ikke har vært veldig langt unna dette, men da har det stort sett blitt uavgjort eller tap. Crystal Palace-kampen blant annet.

Vi har helt klart ikke fått det vi har fortjent så langt, deilig med tre poeng i dag.

Nå er fotball kun basert på resultat, ingenting annet faktisk. Akkurat nå så står vi med 5 seire på 15, det er ikke "uflaks", det er dårlig, enten du vil det eller ikke. 

Men skjønner poenget ditt, og jeg vil være forsiktig med å "friskmelde" laget nå som vi har vunnet en kamp igjen. Sammen med Arsenal-kampen mener jeg at dette er to kamper der vi plutselig har sett ut som et fotball-lag igjen. Men du syns mange av kampene har vært slik som denne -ok, og jeg kunne ikke vært mer uenig, for laget har fremstått som et juniorlag i over halvparten av kampene så langt. Vi snakker balltap, enkle pasninger som ikke finner mann, bom på åpent mål, markeringsblemmer osv osv samt et lag som har sett uinteressert ut og et lag uten evner til å finne frem til målet

Neville sa i TV2-studioet og sa han ikke ante hva som skjedde i denne klubben. Samtlige fotballeksperter klør seg i hodet når det kommer til United. Jeg syns også kampen i går vitnet til at det bor mer i laget enn vi ser til vanlig, men det gjør meg nesten forbanna å tenke på at de ikke viser det frem oftere. "Krisen" er på ingen måte avverget, Ole sin jobb er ikke nærheten av ferdig enda - ikke på langt nær

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (58 minutter siden):

Men skjønner poenget ditt, og jeg vil være forsiktig med å "friskmelde" laget nå som vi har vunnet en kamp igjen.

Nei, på langt nær. Disse kampene har United vært gode i i mange år. Laget sliter først og fremst mot de tradisjonelle bunn 10-lagene, fordi man ikke har et godt angrepsmønster. Etter City så er det Everton, Watford, Newcastle og Burnley. Vinner United disse så kan vi begynne å snakke om friskmelding.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle skrev (9 timer siden):

Folk blir åpenbart farget av resultatet. Jeg synes det var en bra kamp, men jeg synes mange av kampene vi har spilt i år ikke har vært veldig langt unna dette, men da har det stort sett blitt uavgjort eller tap. Crystal Palace-kampen blant annet.

Mot Palace spilte United med 0-1 i 60 min før de scoret. Klart de presset i den kampen. Umiddelbart etter at United utlignet, så gikk Palace opp og avgjorde. Det var en kamp Palace hadde god kontroll på.

Lenke til kommentar

Nå er det ingen som har friskmeldt oss, på langt nær, og jeg tror ikke det var det Pelle over her mente heller.

Mange av kampene har såvidt tippet til poengtap, kamper vi har vært best i, og hatt ledelsen i. Vi er ikke så langt unna som mange skal ha det til. Som Solskjær sa for noen runder siden etter vi fikk noen gode resultater: "det er ikke så bra som noen skal ha det til, men det er heller ikke så dårlig som noen skal ha det til" og siktet til prestasjonene i kampene frem til det tidspunktet. 

Jeg står fast på at hovedgrunnen til at vi sliter mot de mindre lagene er fordi vi ikke har spillermaterialet til å bryte de ned når vi har ballen mye og møter en lav blokk. Pogba er vår eneste midtbanespiller med de egenskapene og han har vært ute hele sesongen. Selv om han ikke har levd opp til potensialet så lyver heller ikke statistikken hans - vi er totalt avhengig av han. Noen av de kampene har Ole bomma, men i de fleste er mangel på kreativ kraft det største problemet.

Lenke til kommentar

Snik. Den pasningssikkerheten, hastigheten og dominansen vi så i går, den har vi ikke sett enda i år. Jeg syns du "glatter over" det faktum at omtrent samtlige kamper har sett begredelige ut. Og da mener jeg virkelig bøtte-med-møkk-dårlige. I går (og mot Arsenal imo) så var ting annerledes, vi spilte igjennom midtbaneleddet, ofret oss i forsvar, og vi var forbredte på kampen (Aurier som svakhet f.eks) og spillerne møtte opp til kamp med et ønske om å vinne. Dette må fortsette for at Ole skal beholde jobben.

Og da kan man ikke komme, slik som Pelle gjør det; med en slags "LOL til alle dere som trodde alt var dårlig, se på oss nå"-type greie, for vi er milevis bak der vi burde være, enda. Det kan hende dette er starten på noe, for all del, men tilgi meg om jeg er bittelitt tilbakeholden, for jeg har blitt lurt av dette før

Og dette med at vi spiller dårlig mot dårligere lag med lav blokk er også en ting, men vi har også en unik evne til å la samtlige lag komme til enkle sjanser mot oss. Vi rygger og rygger, og da kommer sjansene. Jeg savner ofring og litt agressivitet i forsvar, og det var også et steg i riktig retning i går. Måtte det fortsette

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste ikke innlegget til Pelle sånn i det hele tatt, og tror virkelig ikke det er det han mente der. Les innlegget hans på nytt. Leste det mer som et mer nøkternt syn på det. At ikke alt er svart/hvitt avhengig av hva som står på resultattavla når kampen er over. At én enkelthendelse kan endre synet folk har på en hel fotballkamp.

Mot Arsenal gjorde vi som du sier en veldig god kamp, men få husker det på grunn av tabben som gjorde at vi mistet seieren der også. Det samme mot Liverpool. Disse marginene gjør at jeg tenker vi ikke er sååå langt unna, før vi i neste kamp er fryktelige igjen. 

Prøver ikke å glatte over noe som helst. Skrev her inne hvor ræva jeg synes det var etter både Sheffield United, Aston Villa, Newcastle, West Ham og Southampton som er våre svakeste ligakamper denne sesongen. 

bshagen skrev (55 minutter siden):

Og dette med at vi spiller dårlig mot dårligere lag med lav blokk er også en ting, men vi har også en unik evne til å la samtlige lag komme til enkle sjanser mot oss. Vi rygger og rygger, og da kommer sjansene. Jeg savner ofring og litt agressivitet i forsvar, og det var også et steg i riktig retning i går. Måtte det fortsette

Faktisk er vi fortsatt et av lagene i ligaen som slipper til færrest sjanser mot oss, så jeg er helt enig. Når motstanderne først kommer til sjanser så er de effektive fordi vi ikke er aggressive nok. Ikke kyniske nok. Vi har også tapt mye poeng på manglende konsentrasjon og enkle feil - ref Tuanzebe som ga bort ballen mot Arsenal, Williams som opphever offsiden mot Villa og de tinga der som kanskje kan skyldes litt mangel på rutine. I går hadde vi det og alle stod opp som en enhet. Vi var også litt heldige, for Spurs klarte ikke å utnytte to grove balltap fra Young og Fred.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...