Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som ikke er veldig begeistret over Pochettinos siste uttalelser, hvis han skal være en kandidat til jobben i United? 
 

"Again we're going to have the debate whether a trophy will take the club to the next level. I don't agree with it. It only builds your ego. 


Konteksten er pressekonferansen etter de røk ut av FA-cupen i går. Tenker at det er en stikk motsatt tankegang av den vi har i United. Som spiller var det eneste han vant Copa del Rey, og som manager har han aldri vunnet noe. Til forskjell var en sesong uten et trofé for Solskjær som spiller en mislykket sesong, og den tankegangen har han med seg videre som manager. 

 

Og ja, jeg er klar over at forventningene og forutsetningene er totalt annerledes i både Espanyol og Spurs, men dette er det jeg er mest usikker på rundt en eventuell ansettelse av Pochettino hos oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jo det mest ideelle og romantiske som jeg tror alle United-fans ønsker at skal skje. Forutsetter jo at Solskjær fortsetter å levere på et høyt nivå, selvsagt.

 

Er spent på hvordan Solskjær og teamet er i motgang, og eventuelle taktiske egenskaper han kan dra opp av lomma hvis vi regelmessig blir avslørt på spillestilen. Der har jo Pochettino både imponert og skuffet, synes jeg. Ikke bare tut og kjør hver gang, men litt pragmatisk med fem bak i noen tilfeller. Så har det også vist seg så mange ganger at laget hans faller gjennom når det gjelder, og at ikke alt kan skyldes på troppen og manglende midler. 

 

EDIT: Hurra, ifølge UEFAs rapport er Old Trafford er nå den mest besøkte stadion i Europa!

 

D4E3tXS.png

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Flere enn meg som ikke er veldig begeistret over Pochettinos siste uttalelser, hvis han skal være en kandidat til jobben i United? 

 

Konteksten er pressekonferansen etter de røk ut av FA-cupen i går. Tenker at det er en stikk motsatt tankegang av den vi har i United. Som spiller var det eneste han vant Copa del Rey, og som manager har han aldri vunnet noe. Til forskjell var en sesong uten et trofé for Solskjær som spiller en mislykket sesong, og den tankegangen har han med seg videre som manager. 

 

Og ja, jeg er klar over at forventningene og forutsetningene er totalt annerledes i både Espanyol og Spurs, men dette er det jeg er mest usikker på rundt en eventuell ansettelse av Pochettino hos oss. 

 

Nå har ikke Spurs en utømmelig pengebinge slik City, Chelsea og United har. Klarer ikke de å sikre topp fire vil de heller aldri kunne konkurrere på overgangsmarkedet med de andre toppklubbene. Topp fire vil generere enorme inntekter sammenlignet med 5-8 plass og seier i fa-cup. 

 

En annen ting er skadesituasjonen og bredden på troppen han har tilgjengelig. Det er fult forståelig at han prioriterer bort cupen i den situasjonen han er i nå og heller fokuserer på ligaen. Klopp har jo gjort det sammen hvert eneste år uten at han får noe pepper av den grunn, og ikke har han vunnet noe i liverpool heller tross for et langt større budsjett en hva Pochettino har.

 

Pochettino i United ville vært noe helt annet, og forventningene ville også vært noe annet enn de er i Spurs. Ingen som forventer at de skal vinne serien, og topp fire er helt grei målsetning for dem. Slik ville det selvsagt ikke vært i United, selv om det faktisk har vært slik i flere sesonger nå.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det meste, og nevner det også generelt i innlegget. Det er jo nettopp de tingene som har gjort han til en het kandidat for oss. Jeg bare stusser på uttalelsen om trofeer, for det er jo dette som betyr noe for fansen, og jeg er ikke enig i at han burde prioritere bort cupen. I går stilte han helt uten Eriksen, og det kostet. Jeg er stor fan av Pochettino, men mener også at han ofte får litt for mye cred. 

 

Klopp er en annen historie. Han har aldri havnet over Pochettino på tabellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...