Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn i utgangspunktet høres Rodriguez inn for De Gea ut som verdens verste deal, haha. Kanskje er det nettopp det at så mange tror han flopper som kommer til å gjøre han bra, men han er kanskje den "verdensstjernen" jeg i minst grad kunne tenkt meg til United. Men en bra venstrefot, det har han, og det behøves forsåvidt.

Lenke til kommentar

James mangler eksplosiviteten til å få spille fast på Real Madrid. Tror rett og slett han blir for temposvak for å slå skikkelig til i United. Blir liksom bare en til Mata, god på mye av det samme og har noe av de samme svakhetene. Kanskje en bedre venstrefot. Er det virkelig en "oppgradering" som er verdt £50-60 mill? Heller Lukaku for £80m enn James for £60m sier nå jeg. Men med pengebingen vår kan faen begge dukke opp uavhengig av pris, mens Mata plutselig forsvinner for lommerusk.

Lenke til kommentar

Bare å kvitte seg med det meste, pluss Zlatan. 

 

Fellaini

Jones

Smalling

Darmian

Blind

Rooney

Zlatan

Young
Januzaj
Martial

Redusert lønnskostnad: £ 1 040 000/uka (http://www.dailystar.co.uk/pics/sports-pictures/3104/Every-Manchester-United-player-s-weekly-wages-revealed-sportgalleries)

 

Anslåtte Salgsinntekter: £163 000 000

 

Få inn en ny stopper. Rojo er heller ikke bra nok over en hel sesong. 

Få inn en venstreback som skal spille 90, hver kamp, om mulig.

Få inn en sittende midtbanespiller. 

Hent Griezmann. 

 

United må slanke i stallen sin, det er for mye rotasjon på elleveren og ingen er ment å være faste, ser det ut til. Unntaket har vært Zlatan og Pogba, som har spilt uansett om de har vært dårlige eller gode. 

 

SÅNN bør laget være neste sesong:

 

                 De Gea/Oblak

 

Valencia  Bailly  Marquinhos   Bertrand

 

                  Kessie

 

           Herrera   Pogba

 

Mkhitaryan             Griezmann

 

                Rashford

 

(Romero, Rojo, Shaw, Fosu Mensah, Mata, Lingard, Defoe)

 

Anslåtte kjøpsutgifter: £ 192 000 000

 

Og dette er en ellever som må SPILLE, med to eller tre posisjoner maks der det roteres. Mata kan komme inn, samme med backene. Resten er back-up-materiale. De lagene som er best i ligaen er ofte de lagene som roterer minst når de finner et system som funker. Det er også i de periodene at United har spilt best i år, når rotasjonen har vært minimal (før jul). 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Rojo, Mike, Jones og Bailly har nesten ikke sluppet inn mål i år. Det faller meg tungt for hjerte å si at vi kanskje burde selge Jones for å få inn en midtstopper med mindre skader. Alle 3? Glem det.

 

Samtidig skal vi selvfølgelig ha Martial. For et vanvittig talent han er :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig skal vi selvfølgelig ha Martial. For et vanvittig talent han er :)

Null tvil om dét, men han har ingenting som Mourinho ser i en spiller. 

 

Når det kommer til de andre så er det spillere man putter på skrotloftet ved første mulighet. Skyhøye lønninger og fryktelig liten kvalitet.

 

Blind er en potet, ja, men han er for svak både som stopper og på back. Så hvorfor skal han da bli i klubben? Hvorfor skal vi bruke en spiller som ikke leverer, uansett posisjon?

 

Når det kommer til stopperparet så er det tøv å sitte med fire spillere med så mange landskamper seg imellom. Bailly og Rojo bør bli, supplert av f.eks Marquinhos, så kan den fjerde og den femte stopperen være Tuanzebe og Fosu Mensah. 

 

Poenget er at United må slutte å rotere så mye på laget, og den ovennevnte startelleveren er et eksempel på en vi bør spille med stort sett hver eneste uke. Det å ta vare på sånne som Blind, Darmian, Smalling, Jones og Young blir derfor bare tullete. De er ikke gode nok, og vil aldri bli det heller. 

Lenke til kommentar

Marquinhos blir nok i PSG om de ikke henter en kjempestopper. Luiz forsvant vel delvis fordi Marquinhos ville spille fast.

 

Uenig i at Blind er unyttig. Har vært stabil og god i det siste, fin spiller å ha i troppen spør du meg.

 

Det å si at det er tullete å ta vare på Smslling fordi han aldri kommer til å bli god nok, det er tullete. Han var en av ligaens beste stoppere for et år siden. Bil uansett ikke selge mer enn en av Jones og Smalling.

 

Rojo har vært klasse i år.

 

Darmian er kjekk å ha. Har vært solid spesielt defensivt i det siste.

 

Håper med hele mitt hjerte at Shaw finner formen og begynner å prestere over tid på venstresiden der bak.

 

Enig i at det er mye bedre å signere Lukaku for £80m enn James for £60m. Jeg tror at James forsvinner fra Real uavhengig av hva som skjer med De Gea. Om De Gea stikker, så bør vi heller kreve Kroos eller Varane i retur.

 

Ser på det som 60/40 i favør at De Gea blir. Om han stikker, så er Oblak mitt førstevalg. Klasse.

Lenke til kommentar

For min del kan disse spillerne godt bli, og sitte 95% av sesongen på benken. Kanskje de er hyggelige folk, kanskje sprer de god stemning. 

 

Gode nok er de uansett ikke, det kan umulig være noen her inne som seriøst mener at Jones, Smalling, Blind, Darmian, Young, Fellaini og Rooney faktisk hører hjemme på et topplag. Når halve poenget mitt da er at det å bedrive en rotasjonspolitikk på laget faktisk synes å ha vært skadelig for lagets prestasjoner, så blir det meningløst å stappe stallen med rotasjonsspillere. Guardiola har falt for eget grep i City nå, med å skifte på laget stort sett hver kamp. I Barca hadde han én startellever, som startet stort sett hver eneste kamp. 

 

I år er det best å lære av de beste, og Contes rotasjonspolitikk har i praksis vært slik:
* Skal vi kjempe fremfor å dominere, så setter vi Matic inn for Cesc og Willian inn for Pedro.

 

TO roteringer. TO! Ellers har de andre stort sett spilt hver eneste kamp.

 

Det nest beste laget gjør det samme:

* Skal vi kjempe fremfor å dominere, kan Dier komme inn for Dembele

 

Sånn vinner man. Litt rene fakta:

 

Færrest endringer på førsteelleveren, 15/16: Leicester

Færrest endringer på førsteelleveren, 16/17: Chelsea

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...