Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Og naturligvis ekstra lite skader med mye færre kamper ;)

Siden 2011? Det tviler jeg faktisk litt på (gidder ikke å lete opp statistikk på antall spilt siden 2011), og det uansett langt i fra nok til å forsvare at United har over dobbelt så mye skader pga. et fåtalls flere kamper. 

Lenke til kommentar

Seriøst følg med a? Mourinho har jo rotert for lite. Det er derfor vi nå sitter igjen med en utslitt tropp på slutten av sesongen. Chelsea har ikke hatt Europa å tenke på, derfor lykkes de med lite rotasjon.

Vi kan jo sammenligne United med Spurs, da. Et lag som løper langt mer enn oss, og som også har vært i Europa (dog litt færre kamper spilt enn United). 

 

* Walker har spilt flere minutter enn Valencia

* Alderweireld har spilt flere minutter enn Bailly

* Verthongen har spilt flere minutter enn Rojo

* Rose har spilt flere minutter enn Darmian

* Eriksen har spilt flere minutter enn Mkhitaryan/Lingard

* Pogba har spilt flere minutter enn Alli

* Rashford har spilt fem minutter mer enn Son

* Wanyama har spilt flere minutter enn Fellaini/Carrick

* Dier har spilt flere minutter enn Herrera

* Zlatan har spilt flere minutter enn Kane

 

(Kilde: Whoscored)

 

Av de ti utespillerne som United og Spurs har mønstret mest, er det altså bare Zlatan og Pogba som har spilt mer enn sine motparter på Tottenham. Rashford også, men det er så likt med Son (2386 v 2381) at det er helt ubetydelig. 

 

Legg så til at Spurs er blant lagene som løper mest, mens United er det laget som løper minst i Premier League, så lurer jeg på hvordan du kan mene at vi har rotert for lite. Det er altså et lag som har langt mer energi enn oss, som løp oss i senk og som var det eneste som ga Chelsea kamp om tittelen, som har spillere med langt flere minutter på banen totalt enn vår beste og mest brukte ellever. 

Lenke til kommentar

Og naturligvis ekstra lite skader med mye færre kamper ;)

Det er faktisk ikke en særlig god unnskyldning for Uniteds del. 

 

Vi kunne røket rett ut av ligacupen i 4. runde mot City, men stilte vel med toppet mannskap i alle kamper etter Northampton. DER kan vi hvile spillere, som Conte gjorde. Samme gjelder i FA-cupen, og når vi møter Zorya hjemme så trenger man ikke starte med stort sett alle faste med unntak av Valencia og Herrera. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Helt enig med ditt første innlegg Amoralsk. Alle vet at Mourinho har rotert for mye på laget, og ikke fått satt en ordentlig ellever. Har tilbakevist det i denne tråden flere ganger.

 

Greia er vel at han kunne rotert mer på noen av spillerne i enkeltkamper. Pogba kunne for eksempel fått hvile i et par cupkamper, og det samme med Zlatan på nyåret. Men det er faktisk det. Mener selv vi har rotert bittelitt for mye, men det er jo veldig mye på grunn av skader og et heftig kampprogram. 

 

Å si at kampprogram og skader ikke er noen unnskyldning/har lite å si blir bare dumt. Det har faktisk alt å si.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Lagoppstilling i ligacupen og øvrige ubetydelige kamper:

 

                       Romero

 

Mensah    Tuanzebe    Rojo    Shaw

                       

                              Carrick

                 McTominay   Pereira

 

     Lingard         Defoe       Young

 

... Sånn, der er alle elleve spillerne skiftet ut fra det laget jeg skildret på forrige side. Så bruker man sine beste spillere i PL, og i en eventuell Champions League-turnering. Forslag til kompromiss med dere: Behold gjerne Young som potet. Bort med resten. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

Og naturligvis ekstra lite skader med mye færre kamper ;)

Siden 2011? Det tviler jeg faktisk litt på (gidder ikke å lete opp statistikk på antall spilt siden 2011), og det uansett langt i fra nok til å forsvare at United har over dobbelt så mye skader pga. et fåtalls flere kamper.

 

Du har helt rett. Chelsea er flinke på det med å forhindre skader, men det hjelper nok på denne sesongen å slippe å spille i Europa.

 

Vi har vel noe å gå på når det gjelder skadeforebygging, men føler samtidig at vi har vært utrolig uheldige i år. En ting med det som skjer på trening, men mange av de skadene vi har fått i kamp, kan en ikke gjøre så mye med.

Lenke til kommentar

Om de nå klarer å bytte DDG mot Rodriguez  og satser på Keane som stopper så må det være noe alvorlig gale i klubben. Får ikke håpe det er noe troverdighet i disse ryktene i det hele tatt.

 

Ellers tenker jeg vi får et nytt tap i kveld, men det er jo bare koselig det siden vi tross alt ikke bryr oss om ligaen i år.

Lenke til kommentar

Ellers tenker jeg vi får et nytt tap i kveld, men det er jo bare koselig det siden vi tross alt ikke bryr oss om ligaen i år.

"I år". De har da brydd seg tidligere. Man sluttet å bry seg om det da det var tilnærmet umulig for United å ta topp 4.

Jeg håper på seier, men tar ikke et tap så hardt. Blir glad hvis man ser bra spill og en god form for United før neste ukes finale.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Ellers tenker jeg vi får et nytt tap i kveld, men det er jo bare koselig det siden vi tross alt ikke bryr oss om ligaen i år.

"I år". De har da brydd seg tidligere. Man sluttet å bry seg om det da det var tilnærmet umulig for United å ta topp 4.

Jeg håper på seier, men tar ikke et tap så hardt. Blir glad hvis man ser bra spill og en god form for United før neste ukes finale.

 

 

Tja, vi glemte å møte opp mot City, og har vel strengt tatt ikke møtt opp i noen av kampene i ettertid heller. En hadde all mulighet til å sikre topp 4 fra kampen mot City og frem til nå, så å si at det var tilnærmet umulig er bare tull.

 

Er vel ikke mange måneder siden EL ble ansett på som en tullecup der en for alt i verden ikke burde være med, var bare å stille med reservelaget og ryke ut så raskt som mulig. Bare å lese i denne tråden det så ser en kjapt hvor ubetydelig EL er for flesteparten her inne. Nå er plutselig EL en av de viktigste i United sin historie der hele sesongen gjøres opp med resultatet i finalen i EL. Skal si ting endrer seg kjapt!

 

Jeg vil mye heller være med å kjempe i toppen av ligaen enn 6-8 plass med ligacup og EL som mulige bonuser for at sesongen skal ansees som vellykket. 

 

Har ikke noe problem med at kveldens kamp ikke blir prioritert, er tross alt ikke noe igjen å spille om denne sesongen. Det jeg savner er at de som faktisk får sjansen gir alt. Ta tilsvarende kamper under SAF, der en ikke lengre hadde noe å spille for og spillere ble spart. Dem som de fikk sjansen ga alt og det ble stort sett gode kamper likevel.

Lenke til kommentar

Bare forsett gutter og jenter. Vi nærmer oss farlig mye Gunners-tråden nå! Gleder meg til kamp jeg, men enig i at den ikke betyr noe. Vi har ikke noe annet enn selvtillit og "ære" å spille for i de to siste kampene.

 

Har ikke sett kamptroppen enda, men håper på mange unge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...