Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste den selv i går, utrolig bra skrevet!

 

"My biggest area of confusion is the following. Watching the team who finished third last season, Chelsea, it was quite apparent where the missing pieces were. They needed a creative midfielder to make the difference in tight games and a centre-forward who could finish the chances off. Two distinct areas where they needed to improve.

 

United are currently third in the Premier League and I don't have the same clarity . Even now I struggle to locate the precise deficiencies."
Lenke til kommentar

Når mars er over så kommer United til å være hektet av kampen om cl. Når april er over er vi tilbake på samme tabellplassering vi hadde sist sesong. Tipper vi ender på en 7 plass i år.

Nekter jeg å tro på. Vi kommer til å fortsette å samle poeng selv på dårlige dager (stort sett gjelder det alle dagene våre).

 

 

Enig i de som ønsker en solid opprydning i stallen. Men for å være ærlig er jeg ikke helt fan av pengebruken vi hadde i sommer, så for meg håper jeg på en solid inntekt i form av spillersalg også. Det blir vel vanskelig dessverre. Hvem vil vel kjøpe spillere som tjener ufortjent mye penger hver uke og som ikke spiller bra?

 

De Gea, Carrick, Smalling, Januzaj, Di Maria, Herrera, Shaw, Rojo, Blind og unggutta er de eneste jeg føler vi bør beholde uansett hva som skjer. Deretter kommer det også an på spillestil. Fellaini er "kjekk å ha", Mata kan være fantastisk, passer f.eks. ikke inn i 433, men er perfekt i 4231 i 10'er. Young har gjort det greit denne sesongen og kan være "kjekk å ha" for å fylle troppen.

 

Ønsker selvfølgelig å se at Rafael og Jones får suksess i United, men har mistet troen på at noen av de noensinne når toppnivå. Er for skadeplaget. Føler allikevel at vi bør beholde Jones.

 

De jeg føler virkelig bare er daukjøtt er: Valencia, Evans, Valdes/Lindegaard, Falcao (vær så snill, ikke kjøp floppen, står bare i veien for Wilson pdd), Chicharito, Cleverley (kontrakten går vel ut uansett) og Nani (siste sjanse å få penger for han. Drømmer litt om å se han storspille for oss igjen, men...).

 

Deretter har vi de overbetalte stjernespillerne som dessverre ikke lever opp til det man må kunne forvente: Rooney og RvP. Det er kanskje nettopp førstnevnte som virkelig må forsvinne for å få en "ny begynnelse".

 

En ting er ihvertfall sikkert. Noe må forandres. LvG må bestemme seg for en taktikk og selge unna alt som ikke passer inn. I 4-3-3 trenger vi f.eks. ikke 3-4 spisser som alle ønsker å spille hver kamp.

Lenke til kommentar

 

Når mars er over så kommer United til å være hektet av kampen om cl. Når april er over er vi tilbake på samme tabellplassering vi hadde sist sesong. Tipper vi ender på en 7 plass i år.

Nekter jeg å tro på. Vi kommer til å fortsette å samle poeng selv på dårlige dager (stort sett gjelder det alle dagene våre).

 

Vi har snart fasiten, så får vi se da :) Vi får håpe du har rett og 4 plassen blir sikret, men klarer ikke helt å se hvordan det skal gå seg til.

 

Ellers enig i mye av det du skriver. Jeg håper at Nani får muligheten til å vise seg frem i sesongoppkjøringen, og at han eventuelt får neste sesong på seg. Ut i fra hva jeg har lest så har han gjort det bra i år og er fast på laget som ligger på tredje plass med færrest tap av samtlige i ligaen. Det må ha gitt ham enormt med selvtillit, og det kan være det som blir avgjørende.

 

Med mange spillere ut, så må også nye spillere inn, dermed blir det ett nytt pengekjør til sommeren.

Lenke til kommentar

Tenk om vi bare hadde hentet franskmenn:

Varane, Pogba, Matuidi, Valbuena, Lacazette/Benzema.

 

Alle disse spillerne (bortsett fra Lacazette som jeg bare vet at har scoret bøttevis med mål uten at jeg har sett han spille) hadde spasert inn på United. Frankrike må jo ha verdens mest undervurderte landslag.

Lenke til kommentar

Aldri vært SÅ fan av Benzema egentlig, men mulig han er lett å undervurdere pga spillerne han er omgitt av.

 

https://www.youtube.com/watch?v=taDnqAL8s3Y

 

Det her er forresten fantastisk: Nani scorer et mål så vakkert at han begynner å grine av det etterpå :p (Ok, antakelig ikke bare pga målet... Men nesten så jeg savnern, hadde vært interessant å se hvordan han hadde gjort det under LvG).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er vel ikke første gang han griner :tease:

 

Hvorfor griner han egentlig?

Sier ikke det seg selv? Det er flere grunner.

 

1. Fordi du mobber.

 

2. Fordi United tapte.

 

3. Han skrev på fjesbok noe som "If you belive in him you can do anything" eller noe. Han er vel religiøs og tok en bønn før han druste ballen i goal og "ønsket" hans ble dermed oppfylt.

 

4. Personlige grunner media ikke bør snoke i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kritiserer ikke strategien. Faktisk meget imponerende å se Chelsea gjøre det så bra på overganger, både inn og ut. Håper United klarer å få noen fornuftige priser for spillere som Chicharito og Nani i sommer, men det blir vel £6-8 mill for hver av de. Flaut hvor lite vi får for spillere, og flaut hvor mye vi betaler.

@G27 Blir overrasket om United kommer til å satse så spesielt mye på det. Først og fremst så må vår sportslige del prioriteres (altså å kjøpe bedre spillere og bli kvitt daukjøttet så fort som mulig) siden vi fortsatt ikke er styrket godt nok.

For det andre så har ikke klubben behov for å tjene så mye på å selge spillere da sponsorinntektene holder i massevis.

 

Tror heller ikke vi kommer til å krangle opp prisen på spillere vi skal ha ut. Tydelig at United ikke bryr seg om det, antageligvis er det lønnsomt nok å bare få frigjort lønnsutgifter, og det viser vel i tillegg at vi tjener faen så godt på andre områder. Vi har faktisk råd til å nesten "gi faen" i hva vi får for spillere. Allikevel er det kanskje ikke helt sunt.

 

Er bare ikke like lysten på å se klubben sprenge nye overgangsrekorder i sommer for å bygge et nytt lag. Bale for £100 mill? :sick: Spar meg. Det er han ikke verdt. Heldigvis bare løse rykter. Blind ble kjøpt for £14 mill og Rojo for £16 mill i følge det jeg finner. Begge to har vært to av våre beste spillere i sine posisjoner. Begge var billig i dagens marked.

 

Nå mener jeg at Herrera bør være i start 11'eren, men LvG har kanskje et annet syn på det. Da er det for dumt å bruke £30 mill på en backup spiller. I mine øyne riktignok. Særlig om vi skal gjøre mange kjøp.

Lenke til kommentar

Uggh. United.no er blitt ubrukelig etter at man må betale for å lese (nesten) alt av artikler. Utifra kommentarfeltet så det ikke ut som det var noe særlig nytt da. Alle kan jo resonnere seg fram til at DDG ønsker seg til Spania. Håper han blir så lenge som mulig. Valdes er jo ikke verdens verste reserve akkurat, men litt krise om De Gea forsvinner.

Forventes det seier på lørdag? Er hjemmekamp, så jeg har troa. Er stort sett borte at vi er helt amøber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...