Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HER inne? I går hørte jeg for første gang i mitt liv (som jeg kan huske) United-fansen bue på sitt eget lag. Hvor uvanlig er ikke det? Synes du det er rart? Selv ikke etter 1-6 mot City ble spillerne pepet på.

 

Kanskje er det bare noen av oss som har litt vel høye ambisjoner, jeg vet ikke. Ingen av oss har noen fasit på noe som helst, men jeg ser United bli pult i ræva på hjemmebane mot Burnley, og stikke av med seieren fordi vi strengt tatt har så mye bra enkeltspillere at de selv på et minimumsnivå vil være på høyde med Burnley.

 

Nå sier Van Gaal at Rooney gir midtbanen "balanse". Det vet jeg at han ikke mener. Det er ikke mulig å mene noe sånt.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Kan bare snakke for meg selv, og jeg mener absolutt at mannen er en god manager.

At laget svikter beror mye på spillerne mener jeg.

 

Husker at SAF gjorde Ronaldo til verdens beste spiller, husker også at han gjorde mange feil - med både plasseringer og kjøp. Det er ikke alltid ting er riktige, og Rooney som SM tror jeg ikke er en av dem. Han er absolutt helt elendig der.

 

Kanskje han blir god der om et år eller to, men akkurat nå burde han være på topp og mane fram angrep og bevegelse, noe som er totalt fraværende hos oss.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Schweinsteiger var vel også ving før van Gaal gjorde han om til en (defensiv?) midtbanespiller? Han kan da ikke vært helt idiot som enkelte her prøver å uttrykke...

Forskjellen er vel litt i det at Schweinsteiger var 24 år da han ble omskolert, mens Rooney var 29.

 

Kanskje tar jeg helt feil. Kanskje blir Rooney en stor midtbanespiller, og da skal jeg være den første til å legge meg paddeflat. Men for en som elsker United så smerter det faktisk å se hvor hjelpesløs Rooney ser ut på midten. Ikke scorer han, ikke har han assists (4 assists på 21 kamper), ikke bidrar han fremover, ikke bidrar han særlig mye bakover... så hva Van Gaal ser i han i den posisjonen er foreløpig et stort under for meg. Men som sagt; jeg er ikke manager for United.

 

Og jeg er fortsatt en tilhenger av Van Gaal. Jeg vet hva han gjorde i Bayern og Nederland (det er disse årene jeg kan relatere til han), og jeg vet at han er en vinner. Men jeg så også Ferguson gjøre enorme feil i løpet av sin karriere i United, og LvG bør få kritikk for de feilvalgene han tar.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Selv om han hadde suksess med å omskolere Schweinsteiger så betyr jo ikke det at en kan omskolere hvem som helst og det skal gå like bra.

 

Vi har jo sett i kamp etter kamp at det ikke har fungert så langt, så er jo spørsmålet hvor lenge en skal prøve før en ser at det ikke var noen god løsning likevel.

 

Prosessendringer krever gjerne mer enn et par måneder før det 'klikker'. I Tyskland omtalte LvG seg selv som prozesstrainer. Om Ferguson fikk 20+ år som trener må da etterfølgerne få litt mer enn 1 sesong på å bevise at de gjør riktige ting.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i dette. Å sparke Van Gaal nå vil være katastrofalt, og ingen verdens ting tyder på at det vil skje heller. Han er ikke fornøyd med spillet, han heller.

 

Jeg tror på Van Gaal, men jeg tror også han ser sine egne feil, og velger å dekke over dem mtp de potensielle negative konsekvensene det kan ha å innrømme slikt. Jeg tviler på at Rooney er midtbanespiller så veldig mye lengre, jeg tviler på at Falcao blir i klubben i mer enn fire måneder til, og jeg tviler på at Van Persie er vårt førstevalg på topp når vi skriver september 2015.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i dette. Å sparke Van Gaal nå vil være katastrofalt, og ingen verdens ting tyder på at det vil skje heller. Han er ikke fornøyd med spillet, han heller.

 

Jeg tror på Van Gaal, men jeg tror også han ser sine egne feil, og velger å dekke over dem mtp de potensielle negative konsekvensene det kan ha å innrømme slikt. Jeg tviler på at Rooney er midtbanespiller så veldig mye lengre, jeg tviler på at Falcao blir i klubben i mer enn fire måneder til, og jeg tviler på at Van Persie er vårt førstevalg på topp når vi skriver september 2015.

 

Rooney som forsvarsspiller og van Persie som midtbanespiller, da? :p

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig med deg i dette. Å sparke Van Gaal nå vil være katastrofalt, og ingen verdens ting tyder på at det vil skje heller. Han er ikke fornøyd med spillet, han heller.

 

Jeg tror på Van Gaal, men jeg tror også han ser sine egne feil, og velger å dekke over dem mtp de potensielle negative konsekvensene det kan ha å innrømme slikt. Jeg tviler på at Rooney er midtbanespiller så veldig mye lengre, jeg tviler på at Falcao blir i klubben i mer enn fire måneder til, og jeg tviler på at Van Persie er vårt førstevalg på topp når vi skriver september 2015.

 

Rooney som forsvarsspiller og van Persie som midtbanespiller, da? :p

 

 

Du glemte Falcao i mål etter at De Gea stikker.

Lenke til kommentar

Vi kan ikke sparke en manager som ligger på tredjeplass i ligaen, har plukket opp mest poeng av alle lagene siden 1. november og tapt ÉN kamp de siste 18. Atpåtil hadde vi tidenes skadebonanza i starten av sesongen og spilte ofte med TRE ferske U21-spillere på laget samtidig som ikke en gang alle hadde hørt om.

 

Han ser akkurat de samme problemene som oss, og mer til. Når de blir løst kommer vi til å herje.

 

Til tross for problemene og lite underholdende spill så har det plukket oss poeng. At Rooney spiller på midtbanen er fordi vi mangler balanse i laget, Carrick er ute og delvis fordi Van Gaal ikke helt vil gi opp at Falcao kommer i form før han tar en avgjørelse om kjøp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...