Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ehm midtbanen vår ble dominert til de grader? Vi kan takke en viss spanjol i mål og Arsenals udugelighet for at vi ikke tapte stort

 

Nei, midtbanen vår ble ikke dominert. Arsenals kreativitet kom langs høyre kant - Chamberlain var den absolutt beste angriperen demmes i den kampen. Den nest største trusselen kom faktisk fra Kieran Gibbs, som burde fått ballen på sin flanke med minst en håndfull anledninger. Fellestrekket for disse to spillerne er at de møtte to backer som egentlig er vinger.

 

De to antatt beste spillerne til Arsenal, Alexis og Ramsey, var mer eller mindre fraværende, og det at Fellaini og Carrick tidvis ble fraløpt ble kompensert med en aggressiv backtreer.

 

Dere kan si hva dere vil, men faktum er at Arsenal hadde én, kanskje to, store sjanser i løpet av hele oppgjøret. Skuddstatistikk og possession er helt irrelevant når man møter et lag som kontrer deg fullstendig i senk.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Vi dominerte hvertfall ikke, og en klubb som United skal helst dominere. Spesielt mot Hull, å stille to defensive midtbanespillere der vil bli tregt og slapt, dette vet nok Van Gaal.

 

Vi flakset med oss tre poeng mot Arsenal, å si noe annet er tull. De var riktignok forferdelig som alltid i avsluttende fase, men vi spilte ikke noe særlig bedre selv.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Vi dominerte hvertfall ikke, og en klubb som United skal helst dominere. Spesielt mot Hull, å stille to defensive midtbanespillere der vil bli tregt og slapt, dette vet nok Van Gaal.

 

Vi flakset med oss tre poeng mot Arsenal, å si noe annet er tull. De var riktignok forferdelig som alltid i avsluttende fase, men vi spilte ikke noe særlig bedre selv.

Hva er det dere forventer mot et lag som ikke har tapt på hjemmebane på over et år?

Forventet du at United skulle dominere mot Arsenal på Emirates?

 

Å dominere kampen mot et ballbesittende lag med mye bakromskraft skal ekstremt mye til, og hverken Herrera eller Blind hadde klart å gjøre noe med det. Nei, United flakset ikke til seg seieren. United hadde like mange virkelig store målsjanser som Arsenal, og ble i tillegg avblåst for en offside som var ufattelig hårreisende feil. Da hadde Rooney og RvP vært alene igjennom.

 

Dersom du mener at et lag dominerer kampen bare fordi de har ballen mest, så får det stå på din regning. Faktum er at det er lenge siden jeg har følt meg såpass trygg på bortebane mot et topplag som jeg gjorde sist lørdag.

 

Og nei, jeg tipper Herrera og Carrick starter mot Hull. Fellaini var svak sist gang vi møtte et enkelt lag hjemme.

Lenke til kommentar

Ok. Taktisk sett fungerte det bra. Vi lå ekstremt dypt og tok imot, tok imot og tok imot. Det var vondt å se hvor lite offensive vi turte å være, selv om Arsenal er svært solide hjemme. Poenget mitt er: Carrick og Fellaini vil aldri fungere sammen i kamper hvor vi skal være offensive og dominant ovenfor motstanderen. Kanskje i en treer hvor Carrick ligger dypt, Fellaini spiller offensiv indreløper og f.eks. Herrera spiller arbeidsjern/box2box. Mot svake lag selvfølgelig. Allikevel er ikke det heller en ideell midtbane.

 

Carrick og Fellaini beviste ikke annet enn at de kan ligge dypt sammen med resten av laget og gjøre det trangt og vanskelig for motstanderen.

Lenke til kommentar

Å drit og dra. Gidder noen som har fjasbok legge inn hele listen?

 

Edit: Fant listen. Manglet skremmende mange av "dagens spillere"

 

Nani, Smalling, Evans, anderson....

 

Åsså han fordømte Kanchelskis. For han skreiv eg feil og trodde han ikke hadde nok kamper :p

 

Ellers var det david may, saha.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

42. Manglet Saha, McClair, Hughes, May, Sharpe, Silvestre, Ince, Anderson. Merkelige spillere å glemme, men det blir fort blackout under tidspress.

 

Hva synes vi om LvG så langt? Er ikke nevneverdig imponert selv. Kun pga hans omdømme og aura støtter jeg han fortsatt, men han har ikke gjort noen bedre jobb enn Moyes. Faktisk vil jeg påstå det Moyes gjorde var bedre, tatt i betraktning spillerstall og det at han hadde halve laget mot seg.

Lenke til kommentar

Klarte 37, men noen ganger så ville den ikke registrere spilleren jeg skrev så jeg ble ganske forvirret. Litt dårlig støtte på Android ser det ut som.

Skrev for eksempel Saha, men den ville ikke registrere han i tillegg til enkelte andre.

Ja, det var ganske mange jeg måtte skrive flere ganger og/eller teste forskjellige stavemåter osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...