Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Slettet noen innlegg som gikk mer på person enn sak.

 

Burde kanskje også skrevet noen ord om progressiv rock siden det var det jeg vokste opp med på 70´tallet, men nøyer meg med å nevne de som var store i min omgangskrets den gang.

Deep Purple, Pink Floyd, Emerson Lake and Palmer og Santana. Kan også nevne band som Ten Years After og The Who (rockeoperaen "Tommy" var vel progressiv som noe).

Sitter med en del slitt vinyl av disse gitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syntes denne plata er kanskje den beste

Jonki: Et lite OT-spørsmål!

 

Hvorfor skriver du "Syntes" i presens-setninger, når det heter "Å synes" og "I går syntes jeg"?

 

Det er du, headcleaver, aurgjelme og en til som alltid har den feilen der. Synes det er rart, for jeg har ikke sett noen skrive den feilen der før.

i dont give a shit.

Lenke til kommentar
syntes Piece of Time og UP er de beste platene dems.

la meg rette på meg selv her :p nå har jeg hørt elements plata mange ganger, syntes denne plata er kanskje den beste :w00t:

No shit. :p

 

Råder deg, som hører endel på ekstrem musikk til å prøve Suffocation også, du. :)

jess, skal sjekke dem ut!

 

edit : er ikke Suffocation uber fast grinde metall? :)

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Jeg ser at det meste av det jeg hører på klassifiseres som progrock, selv om jeg ofte bare kaller det for rock selv. Yndlingssjangeren er vel symfonisk/space rock med band som Eloy, Omega, Anyones Daughter, Camel, Genesis o.l (Også Jethro Tull såklart)

 

 

@SirMaximus - Gratulerer med terningkast 5, og glimrende kritikk i Drammens Tidende :)

Det får man si! Har begynt å høre skikkelig mye på CM for tiden... Prøver å få folk på jobben til å høre på(alle hører på jazz). Hva spiller du SirMaximus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...