Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
John Myung er helt fantastisk!

Indeed, fantastisk bassist.

Desverre blir han jo bare satt til å følge gitaren(for det meste), han kunne gjort så mye mer spennende!

forsåvidt riktig, men jeg syntes at han lager noe fete chops noen ganger

Sant nok, men av det jeg har hørt av DT, har bassen fulgt gitar ganske sporadisk, med enkelttilfeller, som du sier. Det er liksom det. Hvor fett hadde ikke DT vært med basslinjer som følger seg selv? (Som f.eks Steve DiGiorgi sine linjer - digger de)

Lenke til kommentar
John Myung er helt fantastisk!

Indeed, fantastisk bassist.

Desverre blir han jo bare satt til å følge gitaren(for det meste), han kunne gjort så mye mer spennende!

forsåvidt riktig, men jeg syntes at han lager noe fete chops noen ganger

Sant nok, men av det jeg har hørt av DT, har bassen fulgt gitar ganske sporadisk, med enkelttilfeller, som du sier. Det er liksom det. Hvor fett hadde ikke DT vært med basslinjer som følger seg selv? (Som f.eks Steve DiGiorgi sine linjer - digger de)

Steve Digiorgio tar jo helt av :)

Lenke til kommentar
Steve Digiorgio tar jo helt av :)

Steve er vel metallens ubestridte mester innen bass, ingen tvil om det. Bare hør på han i Death. Herlig! Mannen kan det må å spille teknisk. :)

 

Quotinga tok helt av.

hehe, han er helt suveren på Individual Thought Patterns

Rettelse: Human og Individual Thought Patterns. Hører ikke bassen så godt på Human, men fy, hører du etter, vil du høre endel bra bassing. :)

Lenke til kommentar
Steve Digiorgio tar jo helt av :)

Steve er vel metallens ubestridte mester innen bass, ingen tvil om det. Bare hør på han i Death. Herlig! Mannen kan det må å spille teknisk. :)

 

Quotinga tok helt av.

hehe, han er helt suveren på Individual Thought Patterns

Rettelse: Human og Individual Thought Patterns. Hører ikke bassen så godt på Human, men fy, hører du etter, vil du høre endel bra bassing. :)

ja, vet at han spilte på Human, fet bass solo på Cosmic Sea, men jeg syntes han gjør en bedre jobb på ITP :)

Lenke til kommentar
Steve Digiorgio tar jo helt av :)

Steve er vel metallens ubestridte mester innen bass, ingen tvil om det. Bare hør på han i Death. Herlig! Mannen kan det må å spille teknisk. :)

 

Quotinga tok helt av.

hehe, han er helt suveren på Individual Thought Patterns

Rettelse: Human og Individual Thought Patterns. Hører ikke bassen så godt på Human, men fy, hører du etter, vil du høre endel bra bassing. :)

ja, vet at han spilte på Human, fet bass solo på Cosmic Sea, men jeg syntes han gjør en bedre jobb på ITP :)

Sant det nok, men Human tiltrekker dog meg mer, av en eller annen grunn. ;)

 

Steve Digiorgio er uansett en jævel på bass. :p

Lenke til kommentar
Jeg ser at det meste av det jeg hører på klassifiseres som progrock, selv om jeg ofte bare kaller det for rock selv. Yndlingssjangeren er vel symfonisk/space rock med band som Eloy, Omega, Anyones Daughter, Camel, Genesis o.l (Også Jethro Tull såklart)

 

 

@SirMaximus - Gratulerer med terningkast 5, og glimrende kritikk i Drammens Tidende :)

Det får man si! Har begynt å høre skikkelig mye på CM for tiden... Prøver å få folk på jobben til å høre på(alle hører på jazz). Hva spiller du SirMaximus?

Hepp! Spiller tangenter :)

Lenke til kommentar

Eg høyrte nett gjennom heile Neal Morse sitt "Testimony". Steike svarte blanke, for eit meisterverk.

Elles er eg ikkje så begeistra for progrock generelt, men til dømes King Crimson hadde mykje bra i sine tidlege år. "In the Court..." er jo tidenes debutalbum.

Lenke til kommentar
Faen, Cynic er herlig!

Du burde prøve Spiral Architect og Spastic.Ink.

Jess, Spiral Architect er pur genialitet.

De har forøvrig bassen langt frem i lydbildet, og den er ganske imponerende. (Tenkte det intresserte deg siden du er bassist :p)

 

Spiral Architect låter:

Insect

Moving Spirit

Kall meg gjerne sær, men Spiral Architect ble skrudd av med en gang jeg hørte vokalisten.

Lenke til kommentar
Faen, Cynic er herlig!

Du burde prøve Spiral Architect og Spastic.Ink.

Jess, Spiral Architect er pur genialitet.

De har forøvrig bassen langt frem i lydbildet, og den er ganske imponerende. (Tenkte det intresserte deg siden du er bassist :p)

 

Spiral Architect låter:

Insect

Moving Spirit

Kall meg gjerne sær, men Spiral Architect ble skrudd av med en gang jeg hørte vokalisten.

Sier vel egentlig litt om deg, da.

Lenke til kommentar
Faen, Cynic er herlig!

Du burde prøve Spiral Architect og Spastic.Ink.

Jess, Spiral Architect er pur genialitet.

De har forøvrig bassen langt frem i lydbildet, og den er ganske imponerende. (Tenkte det intresserte deg siden du er bassist :p)

 

Spiral Architect låter:

Insect

Moving Spirit

Kall meg gjerne sær, men Spiral Architect ble skrudd av med en gang jeg hørte vokalisten.

Sier vel egentlig litt om deg, da.

Joda. Det sier vel hvilken type vokal jeg overhodet ikke takler....

Lenke til kommentar
Musikk er ikke noe man skal bli vant til! Musikk er noe man skal like... Det argumentet om å bli vant til noe, synes jeg lite om.

Hmm, å få det under huden er kanskje da en bedre formulering...

mange band jeg absolutt ikke likt etter første lytt, men så ble det plutselig genialt. :)

(særlig innen prog)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Mykje av den musikken som sit med ein gong, blir ein snøgt lei. Easy come, easy go.

Samstundes samtykkjer eg i at det ikkje er vits i å høyra tjue gonger på ei plate eller ein song ein rett og slett ikkje likar, berre fordi det kan henda ein blir van til det etterkvart.

Det er som regel noko som fenger eller skaper interesse alt ved fyrste gjennomlytting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...