Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du skal ikke tro, men vite hva du snakker om... Særlig når du prøver å sette meg i dårlig lys med å få folk til å tro at jeg fantastiserer ting som står på nettsiden min.

Forresten så kaller du det en hjemmeside, men det er en portal med flere ansvarlige bak enn meg.

Sette deg i dårlig lys? Ikke min intensjon i det hele tatt.

Og hva betyr ordet fantastiserer? At du rett og slett dikter opp "fakta"? Hvis folk tror det, er ikke det min fortjeneste.

 

Nåvel....jeg mener fortsatt at du har en tendens til å underbygge argumenter med sitater av ulik opprinnelse. Det må da være en kuranth sak.

 

T'Weed

 

Edit: Beklager at jeg kalte portalen din "hjemmeside".

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Jaja....det er flere enn meg som spissformulerer.

Det faller på sin egen urimelighet å forsvare seg med at andre gjør det samme. Spissformulering hører ikke hjemme i en alle tider prog-tråd. La det ligge hvis du ikke har noe fornuftig å komme med.

Nå var det jo ikke det som var hovedargumentasjonen i innlegget mitt da, mer som en kommentar....

 

Vel, la meg foreslå et alle tiders ProgPOP-band da karer;

(om det da kan finnes noe slikt....)

 

Jellyfish

 

T'Weed

Lenke til kommentar

anth og Tumbleweed. Kan dere begge to holde kjeft, eller ta det på pm? Det er ikke vits å ødelegge en tråd, slik som dere gjør her nå. Dette er en alle tiders progtråd, ikke en alle tiders spammetråd.

 

Nile er et progressivt death metal band. Som jeg råder dere til å sjekke ut. Spesielt sangen Sarcophagus; den er så utrolig bra. Annihiliation of the Wicked burde en også skaffe seg. Fyttekatta. Disse gutta kan det med å lage musikk.

Lenke til kommentar
Hvis splittelsen er så stor som den er, i og med at mange progelskende nå til dags faktisk kun lytter til metal, og allikvel kaller seg selv prog-interesserte, så er det en stor mulighet for at vi kan klassifisere proggen i to deler. "Progressive Rock" og "Progressive Metal". Jeg er interessert i førstnevnte...

Det er nok riktig det ja, og det er undergrupper under der igjen etc... Symfonisk progrock, ambient syrejazzprogmetal, pompøs barokk-romantisk ridder-prog og blablabla. Jeg pleier å kalle det musikk, for å gjøre det enkelt. :p

Dream Theater er vel det mest klassiske eksempelet på prog-metal, mens f.eks Genesis er det samme for prog-rock. Og så har vi de som kjører en fin mix av begge deler, som f.eks. Pain of Salvation og Ayreon.

Lenke til kommentar
Nile er et progressivt death metal band. Som jeg råder dere til å sjekke ut. Spesielt sangen Sarcophagus; den er så utrolig bra. Annihiliation of the Wicked burde en også skaffe seg. Fyttekatta. Disse gutta kan det med å lage musikk.

Nile er knall. Har ikke fått skjekket ut den sista skiva enda.

 

Yndlingslåtene mine er Barra Edinazzu, Stones of Sorrow, Opening of the Mouth, To Dream of Ur, Sarcofagus og The Blessed Dead.

Lenke til kommentar
Hvis splittelsen er så stor som den er, i og med at mange progelskende nå til dags faktisk kun lytter til metal, og allikvel kaller seg selv prog-interesserte, så er det en stor mulighet for at vi kan klassifisere proggen i to deler. "Progressive Rock" og "Progressive Metal". Jeg er interessert i førstnevnte...

Jeg er interessert i begge deler. :shrug:

Lenke til kommentar
Nile er et progressivt death metal band. Som jeg råder dere til å sjekke ut. Spesielt sangen Sarcophagus; den er så utrolig bra. Annihiliation of the Wicked burde en også skaffe seg. Fyttekatta. Disse gutta kan det med å lage musikk.

Nile er knall. Har ikke fått skjekket ut den sista skiva enda.

 

Yndlingslåtene mine er Barra Edinazzu, Stones of Sorrow, Opening of the Mouth, To Dream of Ur, Sarcofagus og The Blessed Dead.

Smashing The Antiu, Stones Of Sorrow, Ramses Bringer Of War, User-Maat-Re, Black Seeds of Vengeance, Masturbating The War God, Sarcophagus og Unas Slayer Of The Gods er mine. De er bare konge.

 

Suffocation er også noe en burde sjekke ut. Det er musikk, det. SPESIELT albumene ''Effigy Of The Forgotten'', ''Pierced From Within'' og ''Souls To Deny''.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...