Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Er ikke my world PvP lenger (Angrep på Stormwind f.eks.). For å spille PvP, går en vanligvis i battlegrounds og arena. Battleground kan du gå i kø for via honor menyen (Default keybind er H).

Vil anbefale å vente litt med arena til du får prøvd deg frem litt, og du trenger i tillegg noen å spille med (Lag med 2, 3 eller 5 totalt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå lurer jeg på hva dere foretrekker å spille; PvE eller PvP, og hvorfor? Vurderer selv innimellom å spille PvP (spiller da PvE nå), men merker at motet svikter litt. Er det slik at jeg da blir drept på hvert hushjørne, (...)

Jeg spiller PvE, men drepte en horde-guarde en gang. Ble da flagget for PvP i 15 minutter. En morsom fyr, en del levler over meg, fikk det for seg at han skulle drepe meg flest mulig ganger. Når jeg kom tilbake til liket mitt, og resurrected, så satt han rett ved siden av å ventet på meg. Så jeg måtte bare logge av og vente en stund før jeg logget på igjen for å slippe å dø hele tida :!: Var smått irriterende for å si det sånn.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Battleground og arena har jeg aldri prøvd, og eneste gangene jeg er i gruppe er når jeg spiller random dungeons. Så der er nye ting. Men jeg har på følelsen at spiller blir litt mer spennende om man spiller PvP, men det er kanskje bare noe jeg forestiller meg.

 

Skjønner at det blir irriterende om noen gidder å sitte å vente på at du skal returnere til liket bare for å drepe deg igjen. En death knight (tror jeg det var) utfordra meg til duel her om dagen, han var vel ca. 20 levels over meg. Fulgte etter en stund og brukte "chicken". Stakkars tulling, kan jo ikke annet et å le!! :)

Lenke til kommentar

Enda bra de leker drittsekk i wow, kanskje de får ut litt aggro som de ellers ville brukt andre steder.... :)

 

Lite spørsmål til; jeg er hunter og har således ikke mange spells osv. Men kan jeg gi de andre i dungeon-gruppa f.eks. Kindret spirits (eller hva det nå heter?) eller andre ting? Hvordan gjør jeg i såfall det?

 

Kindred spirits er det bare du selv som kan ha. Men hvis du skifter specc senere, f.eks når du blir lvl 80 kan du gi gruppa di ulike buffs. Som survival kan du gi dem manaregen med talentet Hunting Party, og som Marksmanship gir du 10% attackpower med Trueshot Aura :)

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg mest PvP, og har gjort det siden vanilla WoW.

PvE blir rett og slett altfor ensformig til at jeg synes det er like utfordrende og gøy som PvP.

Gjør mest Battlegrounds, men har også vært relativt høyt rated i 2v2 arena (til min setup å være) forrige season.

 

I Cataclysm kommer jeg uten tvil til å fortsette med PvP. Det er det eneste aspektet av spillet som ikke er bestemt av programmerte enheter, der ingen "runde" er lik. Blir ikke raiding bedre enn det er nå (og det har bare tapt seg siden vanilla), driter jeg totalt i PvE.

Lenke til kommentar

Sunwell var ikke lettere enn vanilla-naxx for å si det sånn.

En instance veier ikke opp for alt som feiler. Kael'Thas og Vashj var også vanskelige fights, men helheten suger likevel.

 

Edit: Har ikke bare med vanskelighetsgrad heller, men hvor utfordrende det er som helhet...og selvfølgelig hvor nyskapende det er..tror blizzard holder på å gå tom for ideer...onyxia på lvl 80, naxx igjen på lvl 80, nefarian på 85...give me a break, det begynner å bli latterlig...og for ikke å snakke om heroic deadmines og stockades når man er i gang, lol

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

Ser ut som du har oversett den lista med NYE dungeons og raids som kommer med Cata release? Eller bare unngår du å nevne dem for å framme ditt poeng?

 

Uansett, satt og leste på Mastery nå. Har på følelsen at det kommer til å bli for simpelt nesten. For meg som lock blir det stacking av Mastery og Intellect. Som gir meg SP, Haste og Demon increased damage(Pet og Metamorphosis).

 

Hvor er spirit, Haste, SP i rene stats. Syns det blir for lite nesten. WoW er et stort spill, synes det fortjener å være avansert. Om noen ikke fatter at Resto-shammy skal ha MP5, SP og haste, mens Ele skal ha SP, haste og crit (hit og da), så får han være så dum. Han ødelegger for seg selv og gruppa, og får en lærepenge, og etter det vet han hvilke stats han skal stacke.

 

Det eneste som gjør dagens raid lette er at man får epics med syke stats alt for lett. Gi meg to dager så skal jeg har full tier 9. Var det mulig med tier 1 eller 2? Nei. Da måtte du ha non-set epics og blå dungeons-set deler. Det droppa ikke epics rundt hvert hjørne. De som kunne spille, de fikk det de ville, og ganske fort også. Dette frammer mitt poeng med stats over forresten. For simpelt rett og slett.

Lenke til kommentar

Det som var verst i vanilla var jo at ting tok så forferdelig med tid. Tid != skill. Dog enig i at mye av Wotlk er easymode, men det var også mye i vanilla. 5 minutters palabuffs, 40 folk som skal koordineres,  uff.

 

Er mange grunner til at de sper på med gamle instancer som nytt content. Onyxia var for å feire 5årsdagen, noe som jeg synes er greit. Naxx kom fordi det var veldig få spillere som i det hele tatt hadde vært i den orginale. Nefarian / Ragnaross i cataclysm har de vel begrunnet med noe lore. Har ikke noe problem med å møte ragnaross isteden for BigBadDudeOfDoom. Heroic Deadmines blir jo bare fett :D

 

 

Lenke til kommentar

Håper de starter å introdusere Legendary sett i cataclysm. Har selv ikke noe problemer med å ha på meg catclysms svar på tier 0.5 (Dungeon set) i blått før jeg får epics, men siden alle som spiller WOTLK har blitt vant til epix så finnes jo muligheten til å bruke legendary slik som epics var i vanilla. La oss si at det tar deg en til tre måneder å skaffe fullt legendary set. Dette kan kun skaffes via raiding og kun via drop, ikke noe emblembullshit. Da får de som dedikerer seg til å raide 24/7 gleden av å sprade rundt i Legendary tier 1. De som raider litt av og på får større glede om de får en legendary del og folk slutter å whine over at alle har epics.

Lenke til kommentar

Men håper som nevnt over at de gjør epics til epics igjen. La det som dropper i random HC være dungeon sets istedet. 5 eller 8-sets blå dungeon sets. Blått gear. De letteste raidene gir set og non-set drops, førstnevnte til spesifikke classes. Altså som i vanilla. Personlig er jeg ikke glad i token-systemet. Droppet det en warlock-head, så var det warlocks så rolla, too bad for the rest liksom. Nå er det 3-4 classes per token, i 25-manns kan det være 10 stykker som roller på samme item. Det blir liksom så veldig spedd ut med dropchance for casual raiders da.

 

Selvfølgelig, de som er mer hardcore og går 25-manns hele tida og står og stanger LK HC hver uke, får jo fullt tier og non-set 277 uansett om det er tokens eller rene tier-deler som droppes.

 

EDIT: LOL Gaarulf, så ikke posten din, denne posten er svar til min egen post :)

 

EDIT2: Nå er det senga, får se hvordan ønskene om gear og stats utvikler seg til jeg kommer meg opp :) God natt

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

3mnd for full sett legendary? Du kan ikke ha spilt i vanilla. Tok meg sikkert 6mnd for tier1 og seks nye mnd for tier2, og det var med clearing av alt content som kom ut fra tidligtidlig.

 

Fordelen med tokens er at da slipper man disenchante gear når warlock-head dropper for femte uka på rad og de to locksa du har med deg hver uke har fått et par stk hver for skøy..

Lenke til kommentar

Haha, denne var litt bra:

 

Fikk whisper fra Blizzmanage:

 

"Dear players,your accounts is complaints by other players,please visit account information site validate your information, or else will stop using your account's rights in one hour.warcraft validate site www.xxxxx.xxx"

 

De kunne jo prøve å lære seg engelsk først hvertfall.

 

(sensurerer URL da visse IDIOTER på forumet greier å legge inn brukernavn og passordet sitt på alle linker som postes i denne tråden, og skylder på posteren når kontoen blir hacket)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...