Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Vi er 10-manns guild. Saken er at vi har ikke alter som er brukbare i en gruppe nummer to. Vi har ingen som har healer-alter. Pugs er out of the question. Hadde en tank som VILLE ta Vali igår, men med en healer som gjorde jobben for tre så blir det jo litt vanskelig. Er for mange slike på servern her til at man kan pugge lengre enn Rot.

 

Men om resten av guildet, inkludert members, trialists og officers skal stå på vent i et raideguild (mao ikke raide) i opp til en måned, da er poenget borte for de å være i guildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du kan ikke bruke flying mount i hele Azeroth, kun Outlands og Northrend.

Og for å kunne kjøpe epic flying trenger du først vanlig flying.

Mest effektive måten å tjene penger på, er AH, ikke professions.

 

OG du må vel være 80 (minst 78(??) for å få tak i en epic mount

 

Feil, en må være minst 70.

Lenke til kommentar

Det enkleste og sikreste er jo bare å queste. :) I level 80 gir quests penger i stedet for xp.

Om du quester effektivt som 80 så har du lett 5000 gull etter et par dager :)

 

edit: ikke nødvendigvis det raskeste, men dette er altså for dem som ikke har AH kunskaper osv. Trenger ikke vite mer enn hvordan man levler for å klare det :p

5k gull på et par dager med questing? er du helt på styr? :p

Det tviler jeg veeeldig på.

Lenke til kommentar

Level requirement på epic mount er 70, men for å fly i Northrend trenger du Cold Weather Flying, som har en requirement på 77 (Med mindre du har en 80 fra før, da kan du kjøpe ein heirloom som trener Cold Weather Flying til characteren som bruker den, krever level 68).

 

Edit: Må visst refreshe oftere. :<

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Det enkleste og sikreste er jo bare å queste. :) I level 80 gir quests penger i stedet for xp.

Om du quester effektivt som 80 så har du lett 5000 gull etter et par dager :)

 

edit: ikke nødvendigvis det raskeste, men dette er altså for dem som ikke har AH kunskaper osv. Trenger ikke vite mer enn hvordan man levler for å klare det :p

5k gull på et par dager med questing? er du helt på styr? :p

Det tviler jeg veeeldig på.

På charen jeg spilte i tbc skaffet jeg epic flying mount på en helg (3 dager) med questing. Dette var altså på level 70. Gjorde det samme nå i wotlk, men da på 80 og det gikk naturlig nok endel fortere igjen, så på 2-3 dager med effektiv questing skaffer man lett 5k :)

Lenke til kommentar

Typisk norske online gamere, er så jævlig opptatt om folk skriver/snakker rett, om gramatikk er god eller dårlig, sigh... likte kommentaren til en når en norske begynte å hyle at han/hun pratet/chattet dårlig engelsk... fyren var bare liek... "im playing wow, not in a damn class-room" ;p Ja, kunne ikke være mer enig, er så lame at det er alltid som kommer der og viser sine skills på språk/gramatikk osv, cmon... ingen bryr seg, bare la folk skrive som dem vil in-game, er ikke noe skole vi driver med akkurat.

 

Greit nok når det gjelder application.

Lenke til kommentar

At ingen bryr seg tror jeg er feil å si. Selv om de ikke nødvendigvis er det, så virker folk som skriver "u r liek spr cool bro" utrolig uintelligente. Jeg har kanskje nesa litt for høyt i været, men er det for mye å be om at man ikke skriver som om man fallt av stellebordet som barn?

 

Heldigvis er jeg i ett guild hvor de aller fleste skriver nogenlunde god engelsk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om folk skriver så dårlig at det nesten ikke er forståelig, tyder det på at personen ikke burde spilt WoW i det hele tatt imo. Antagelig er da han/hun for ung..

 

Jeg misliker sterkt skrivefeil som "rouge" osv...det er ikke noen skole, men det er da vel lov å tenke litt og oppføre seg noenlunde intelligent likevel. Jeg får sjeldent noe godt inntrykk av folk som skriver så kryptisk (pga dårlige engelsk kunnskaper) at man knapt forstår dem.

 

Edit: Samme med folk som oppfører seg som idioter - de som er nedlatende, bedrevitere og arrogante hele tiden. De får aldri min respekt, og slik oppførsel er jo selvfølgelig verre enn dårlige kunnskaper i engelsk da.

Endret av Necleto
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om folk skriver så dårlig at det nesten ikke er forståelig, tyder det på at personen ikke burde spilt WoW i det hele tatt imo. Antagelig er da han/hun for ung..

 

Jeg misliker sterkt skrivefeil som "rouge" osv...det er ikke noen skole, men det er da vel lov å tenke litt og oppføre seg noenlunde intelligent likevel. Jeg får sjeldent noe godt inntrykk av folk som skriver så kryptisk (pga dårlige engelsk kunnskaper) at man knapt forstår dem.

 

Hvorfor gjør du det egentlig, jeg driter i det... kan være typo eller noe, jeg gjør det stadig vekk, bruker å rette av og til men ikke alltid, de fleste gir som oftest blaffen, men hvis det er noen som kommenterer, og det tar aldri feil, det er en fra norge! :p

 

Klarer å buste nesten alle norske gamere, er så lett å se dem game WOW, de skriver som det var eksamen imo :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg retter alltid på meg selv om jeg skriver feil. Og det er da også "gøy" å høre at man er flink i engelsk, siden det er et veldig viktig språk utenom WoW.

Fikk en whisper av en person nylig som lurte på hvor jeg var fra. Jeg svarte "Norway, how come?", og fikk tilbake "wow, your second language is really good then". Jeg synes hvertfall det er gøy å få slike tilbakemeldinger :)

 

Jeg bruker også engelsk mer enn norsk daglig i jobbsammenheng, så for meg er gode kunnskaper, både skriftlig og muntlig viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snakka med verdens verste fyr.

 

På Ravencrest har du noen guilder som er liksom de beste. en ALT, fra en av disse guildene) (vet ikke mer en dette. tipper member alt.), skal vist nok ha anklaget noen i min guild for å ha ninja et item fra VOA.

 

han ville ikke gi meg noen bevis. men han skulle allikevel nevne flere ganger at det er dårlig å støtte ninjaer, jeg kommer fra en høyt respektert guild blabla.....

 

neida, alt jeg skulle ha var et bilde, men han hadde lyst å poste alt på Forumet fordi bildet tok så langt tid.....

 

vi ga han item tilbake og jeg tipper vi ser en forum post innen et par timer.

Endret av JuletreDuden
Lenke til kommentar

Saken er jo også at folk kan leave på grunn av det, folk som er skilla, som faktisk transfera server for å joine oss.

 

Å ha oss som backup, å la oss stå her i tilfelle de trenger oss, mens de prøver på LK...

 

I tillegg har vi to trialists inne. Tre uker med trial. Når skal den starte, når vi aldri får se hva de kan? Nå? Egentlig. Men egentlig ikke før om en måned, eller enda lengre.

 

Tja de fine med dette er at man kan øve med hele guildet fra onsdag ->mandag , så lar man 1 beholde raid id'en og starter et nytt icc run for de andre , på onsdag når id resetter så er de lk raid igjenn med den gamle id'en som han ene beholt , ingen nye blir save til denne id'en når de entrer instanses og kan senere i uken ta et fresh run .

 

var slik vi gjorde det ivertfall .

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Jeg har spurt om mye rart etterhvert, men det dukker stadig opp nye ting. Nå lurer jeg på hva dere foretrekker å spille; PvE eller PvP, og hvorfor? Vurderer selv innimellom å spille PvP (spiller da PvE nå), men merker at motet svikter litt. Er det slik at jeg da blir drept på hvert hushjørne, eller er det nesten som PvE bortsett fra at dersom f.eks. Stormwind blir angrepet (jeg spiller Alliance) så blir jeg med i forsvaret og dør/lever alt ettersom. Er det greit å spille PvP uten å være med i noe guild eller er det en sammenheng der også? Må si at jeg føler litt beundring for de som flyr rundt med grønt/gult navn....

 

Mange spørsmål.... :)

 

(ble forøvrig akkurat exaltet med Stormwind, og må si jeg syns det er noe eget ved å ri rundt på hest. Klassisk på en måte. )

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...