Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var forøvrig tanken som blei kicka av gruppa, verken dps eller healer blei det; ei heller var det vi som foreslo det. Så han irrterte nok de fleste. I den dungeonen var det jeg som sto for skade, ikke en annen dps, og heller ikke tanken gjorde mye. Da irriterer det meg at når jeg ber om mana break etter 3-4 fighter, så blir det ignorert/ikke respektert. Dere får det til å høres ut som jeg sikkert en halvtime å ruger mana etter hver fight, det gjør jeg ikke. Men jeg vil også kunne bruke mine abilityes, så respekt bør gå begge veier. Og om den nevnte tanken som var bakgrunn for mitt første innlegg var redd for spilletiden sin, ville han neppe dratt på seg så mye mob gang på gang at halve gruppa strøyk med. DET tar tid.

 

Når en healer ber om manabreak så tas det manabreak fordi i de fleste situasjoner under leveling vil ikke tanken overleve uten å få heals og dermed blir det wipe.

 

Hvis en dps ikke har mana vil det bare ta litt lenger tid å få drept tingene man slåss mot og det er derfor ikke like viktig.

 

Jeg anbefaler at du bruker nevnte Aspect of the Viper aktivt for å holde manaen din oppe, har du ikke mana gjør du mindre skade så det er bare fornuftig bruk av din klasses abilties. I tillegg så er det fint å drikke vann med en gang man har kommet seg ut av combat og være litt treg til å gå på neste gruppe - hvis du begynner med dette så klarer du greit å holde manaen på et høyt nok nivå så du ikke går tom så fort. Man pleier vanligvis å ha tid til å drikke mens de andre i gruppen løper rundt og skal loote. Hvis du gjør dette blir du en mer effektiv spiller og det vil nok ubevisst bli satt pris på samtidig som det fører til at du kan gjøre jobben din (altså dmg) i større grad. Øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar

Nei, jeg gjør selvsagt ikke skade når jeg drikker, men jeg gjør desto mer etterpå. Mulig det går opp i opp?

 

Uansett, jeg har forstått at de fleste er uenig med meg; det er ikke viktig at dps gjør mye dps, så lenge de gjør litt (bittelitt om du er BM hunter uten mana). Greit å vite. Kanskje jeg like godt kan bruke AoV hele tiden, da er jo problemet løst. Jeg er jo dessuten bare lvl 68, betyr jo ingenting hva en gjør før lvl 80.

Lenke til kommentar

Det var forøvrig tanken som blei kicka av gruppa, verken dps eller healer blei det; ei heller var det vi som foreslo det. Så han irrterte nok de fleste. I den dungeonen var det jeg som sto for skade, ikke en annen dps, og heller ikke tanken gjorde mye. Da irriterer det meg at når jeg ber om mana break etter 3-4 fighter, så blir det ignorert/ikke respektert. Dere får det til å høres ut som jeg sikkert en halvtime å ruger mana etter hver fight, det gjør jeg ikke. Men jeg vil også kunne bruke mine abilityes, så respekt bør gå begge veier. Og om den nevnte tanken som var bakgrunn for mitt første innlegg var redd for spilletiden sin, ville han neppe dratt på seg så mye mob gang på gang at halve gruppa strøyk med. DET tar tid.

 

Når en healer ber om manabreak så tas det manabreak fordi i de fleste situasjoner under leveling vil ikke tanken overleve uten å få heals og dermed blir det wipe.

 

Hvis en dps ikke har mana vil det bare ta litt lenger tid å få drept tingene man slåss mot og det er derfor ikke like viktig.

 

Jeg anbefaler at du bruker nevnte Aspect of the Viper aktivt for å holde manaen din oppe, har du ikke mana gjør du mindre skade så det er bare fornuftig bruk av din klasses abilties. I tillegg så er det fint å drikke vann med en gang man har kommet seg ut av combat og være litt treg til å gå på neste gruppe - hvis du begynner med dette så klarer du greit å holde manaen på et høyt nok nivå så du ikke går tom så fort. Man pleier vanligvis å ha tid til å drikke mens de andre i gruppen løper rundt og skal loote. Hvis du gjør dette blir du en mer effektiv spiller og det vil nok ubevisst bli satt pris på samtidig som det fører til at du kan gjøre jobben din (altså dmg) i større grad. Øvelse gjør mester.

Takk for svar og råd, det var i en litt annen tone enn "la oss ta deg"-tonen. :)

 

:)

Lenke til kommentar

Herregud da, Omicron! Du er blitt gitt mana-reg abilities nettopp av den grunn at du ikke skal gå så fort tom for mans. Hvis du ikke bruker dem, så er det din egen feil at du går tom. Det er ganske egoistisk å spør resten av gruppa om å vente på deg som en hunter om å få mana break når du klarer deg helt fint uten med de abilities du er blitt tildelt. Hvorfor er det så viktig å være på toppen i DPS når garantert ingen andre ser på DPS? Det viktigste er ikke at din tørst for dmg blit tilfredsstilt, men at gruppa skal arbeide sammen sm et team for å komme seg gjennom. Og det skjer ikke med slike holdninger.

 

Ingen som har sagt at du skal ha AoV oppe hele tiden, men om du bruker det på en fornuftig måte så er det ingen som merker forskjellen uansett. Fornuftig måte: Ha det på når du merker du begynner å gå tom, så aktivere AoH når du har fylt opp manaen din igjen.

 

Therawyn out.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Nå skal jeg gå litt random dungeons, skal prøve å huske at det ikke er så farlig med mana. Spiller med AoV oppe hele tida tenker jeg; 50 % dmg hele tiden er sikkert bedre enn 100 % dmg 9/10-deler av tida. Høres rart ut for meg, men jeg er sikkert rar. :)

Bare å kjøre på med det. Men hvis du ikke skjønner at å holde 100% dmg oppe mye og 50% dmg litt, isteden for 100%dmg bittelitt lenger også 0% dmg mens du drikker gjør mer skade, nei da burde du legge wow på hylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt tullete stemning her inne nå.

 

Når en healer sier Manabreak, så venter tanken.

Når en DPS sier Manabreak, fortsetter tanken.

 

Dette er noe jeg gjør konsekvent uansett. Om det tar 10 sekunder lengre å drepe en mob, er likegyldig.

 

Og en hunter burde ikke klage over mana-problem. Er det lite mana, kjør på med Aspect of the Viper til du får full mana igjen, og så tilbake til Aspect of the Dragonhawk eller hva det nå heter.

Ikke vits å bli personlig fornærma heller. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg er enig i dere. Om han absolutt vil ha en manabreak, vel, da setter du deg og drikker. Du kommer garantert ut av combat mellom en av pullsa, sett deg og drikk du, trenger ikke være med på hver pull.

Eller bare bruke abilities, som du har fått av en grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som vet om noen våpen som passer DK T8?

 

Fått det for meg at jeg synes T8 så pent ut så holder på med å skaffe full T8 (mangler bare shoulders) og våpen, boots og cloak som passer til T8 settet.

 

Øksa fra 10m saurfang passer helt greit, men vil gjerne ha noe som passer litt bedre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...