Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Noen som har meninger om AVR her?

link

 

ser på den som jævelig brukbar. DBM sier bare beveg deg unna etc. ikke hvor langt, hvor eller hvor mye. denne kan vise deg hvor du burde gjøre det O.o kombinere denne med DBM kunne blit jævelig bra om du driver med progress bosser.

Endret av JuletreDuden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte bedre denne posten fra MMO-champion

 

10-Man and 25-Man raids will share the same lockout.

10-Man and 25-Man raids difficulty will be as close as possible to each other.

10-Man and 25-Man raids will drop the exact same loot, but 25-man will drop a higher quantity of items.

Normal versus Heroic mode will be chosen on a per-boss basis in Cataclysm raids, the same way it works in Icecrown Citadel

For the first few raid tiers, our plan is to provide multiple smaller raids. Instead of one raid with eleven bosses, you might have a five-boss raid as well as a six-boss raid.

 

enkelt fortalt. Alle 10/25 mann raids har samme vanskelighetsgrad og loot. Du har også samme lockout. Da er 10-manns-guilder og 25-manns-guilder like sterke. Jippy!

Lenke til kommentar

Alle 10/25 mann raids har samme vanskelighetsgrad og loot. Du har også samme lockout. Da er 10-manns-guilder og 25-manns-guilder like sterke. Jippy!

 

Ikke helt. 25-manns vil dropp flere badges, mer loot og mer gold per spiller enn i 10-mans. Så jeg vil tippe at server/world-firsts (for de som bryr seg om det) vil bli gjort i 25-manns før 10.

 

Men det vil bli jevnere enn det er nå ja, selv om jeg ikke tror det blir "Death of 25's omg QQ11!!" som så mange sutrer om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg synes det er en fantastisk endring. Endelig kan 10-mannsraid likestilles med 25-manns, godt nytt for de fleste. Synes dette er positivt av flere grunner. Først og fremst fordi jeg endelig kan lage mitt eget raidingguild (store planer vettu, Ensidia og Paragon burde være redde) uten å ha en deltidsjobb med organisering og kaos. Samtidig slipper jeg å føle meg dårligere enn 25-mannsguildene bare fordi de er 25 mann og ikke 10 mann som raider. 25-mannsraidingguilds vil ikke lengre pewpewe seg gjennom 10-mannsraid hvor de er overgearet og det er greit å slippe å dra seg gjennom samme instance dobbelt opp hver uke slik at ikke contentet blir oppbrukt like fort, noe som i det lange løp vil gjøre at det tar lengre tid før folk begynner med "omg, teh instance is so old, blizzard should come with a new nao!!!!!11oneone".

 

I tilegg er det greit fordi gear kommer ikke til å gjøre like store hopp i stats som i WotLK hvor de har fire forskjellige itemlevels å balansere rundt på, enda en bonus for Blizzard og i mine øyne vanlige spillere. Slipper at gear blir latterlig, latterlig heftig på stats fort (som Blizzard har sagt aldri var intensjonen med WotLK) og det er mer balanse. I tilegg er vel dette mer som TBC (jeg raidet aldri TBC, begynte rett etter WotLK-releasen). Uansett vil 25-mannsraids geares opp mye, mye raskere og Blizzard kommer til å levere flere raids per patch (tør jeg vedde på, det blir en del mindre ting å holde i luften på en gang nå).

I korte trekk mine synspunkter, jeg liker forandringen veldig godt. I hovedsak fordi jeg er casual og ikke elitist (sikter til deg Lightningwolf) :)

 

Haha, ser helt forferdelig ut i Firefox med stavekontroll på. WTB WoW-ordbok for Firefox.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det blir ikke som TBC. I TBC var det første mann til bossene (Blizzard har gått bort fra dette og har sagt de liker det) i TBC var det bøtter av lange raids (Blizzard går bort fra dette) i TBC var det konkurranse mellom guildsa (dette er ikke helt borte, men blir mindre å mindre av det) i TBC var raids vanskelige noe 10 mans aldri har vært. Og flere raids hver patch vil etter all sannsynlighet gi mindre arbeid per raid som igjen fører til at de blir dårligere. Og Blizzard har flere ganger sagt at stats på items aldri blir et problem, de gir faen i om en staff gir 9000 spellpower, greia i wotlk var at itemlevelsa ble høyere enn de først tenkte på grunn av LK hardmode, ikke statsa i seg selv, dette kunne de fiksa uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tja, det med konkurranse vil jeg nesten tro er litt feil. Med tanke på at man har færre forsøk per instance med tanke på at man kun gå i enten 10- eller 25-mannsraids så vil det nok bli mer konkurranse mellom de forskjellige trinnene innenfor raiding. Uansett, liker godt hvordan Frostheim (fyren som har Scattered Shots columnen på WoW.com) oppsummerer nerfing og lignende:

 

Anyway, so the chimp has a lever, and when it pulls the lever it gets a piece of lettuce. Chimps like lettuce; it's tasty. So the chimp loves the experiment to death. Pull the lever, get more lettuce, eat the lettuce and pull the lever. Then after a while, the researchers change things up. One time, the chimp pulls the lever and gets a grape. Chimps love grapes; they're way better than lettuce. But then the chimp pulls the lever again and it goes back to getting lettuce. Now the chimp gets pissed off and throws the lettuce at the researchers.

 

So just a minute ago the chimp was loving the lettuce, and now it's insulted to be given that garbage. The lettuce didn't get any worse or any less tasty, but the chimp's perception of the value of the lettuce changed. MMO players are even more extreme -- in an MMO if the players even hear that we considered giving grapes, they'll suddenly be insulted with the lettuce that they loved until that point. So while we can't avoid every nerf, we really try to avoid as many as we possibly can.

Lenke til kommentar

Likte bedre denne posten fra MMO-champion

 

10-Man and 25-Man raids will share the same lockout.

10-Man and 25-Man raids difficulty will be as close as possible to each other.

10-Man and 25-Man raids will drop the exact same loot, but 25-man will drop a higher quantity of items.

Normal versus Heroic mode will be chosen on a per-boss basis in Cataclysm raids, the same way it works in Icecrown Citadel

For the first few raid tiers, our plan is to provide multiple smaller raids. Instead of one raid with eleven bosses, you might have a five-boss raid as well as a six-boss raid.

 

enkelt fortalt. Alle 10/25 mann raids har samme vanskelighetsgrad og loot. Du har også samme lockout. Da er 10-manns-guilder og 25-manns-guilder like sterke. Jippy!

Aww, nå jeg jeg lyst til å spille i Cataclysm og!

Lenke til kommentar

Det blir jo et problem når vi har 500k hp 9milliarder spellpower og en mage soloer MC og vendorer for 9k

 

De kan jo bare senke vendorprisen til 1 copper.

Mats er det ikke så farlig med, vil jo være overflod da.

Økonomien ingame er allerede preget av inflasjon, gjør mye raskere gull på andre måter enn å soloe mc.

Lenke til kommentar
Blizzard just released a lengthy statement on Cataclysm badges and PvP point changes. Badges are going away in Cataclysm. Instead, everything will be point based for both PvE and PvP gear. There will be four types of points earned (two PvE and two PvP):

Hero Points, Low tier PvE gear

Valor Points, High tier PvE gear

Honor Points, Low tier PvP gear

Conquest Points, High tier PvP gear

Hero points are like the current Emblems of Triumph. Valor Points are like Emblems of Frost, and have a cap on how many you can get each week. Honor Points are like the current Honor Points, and Conquest Points are like the current Arena Points. There will be maximum caps on each sets of points.

 

http://www.wow.com/2010/04/26/cataclysm-badge-and-pvp-point-changes/

Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med endringen - bare synd at jeg er i et 10-man strict guild, så vi går nok fra beste på server til nr 25 på server eller noe :p

 

Mer fokus på å ha det gøy dog, skulle jeg vende tilbake til 25 man igjen så er det en lykke at jeg slipper å geare opp i 10 man samtidig som jeg tar 25 man.

 

Soloer man ikke MC allerede da? KZ er i all fall på farm. Gode penger der også.

Lenke til kommentar

Jeg overdriver litt, men om de holder på med wow i 10+ år til så kommer en magestav til å måtte ha 4000 spellpower, om man lvl til lvl 90 og får lvl 278 gear med 1011 spellpower så kommer nok folk til å slutte etter å hatt samme gear i 10 år.

Raide i flere mnd og få en item som er 0,01% bedre.

 

Jeg soloet mc som pala og fik ca 14K gull på en time.

Det er pga blood cores sulf selger da folk skal lage legendary mace.

Blood er grønn men selger for 1000g , samme gjør sulf og cores gikk for 200g pr stk.

 

Neste MC var ikke like heldig, flere finner ut at prisene er høye på mats og farmer selv, men jeg fikk 4k.

 

Får også betalt for å ta med en warr på legendary drop run.

Lenke til kommentar

Jeg overdriver litt, men om de holder på med wow i 10+ år til så kommer en magestav til å måtte ha 4000 spellpower, om man lvl til lvl 90 og får lvl 278 gear med 1011 spellpower så kommer nok folk til å slutte etter å hatt samme gear i 10 år.

Raide i flere mnd og få en item som er 0,01% bedre.

 

Jeg soloet mc som pala og fik ca 14K gull på en time.

Det er pga blood cores sulf selger da folk skal lage legendary mace.

Blood er grønn men selger for 1000g , samme gjør sulf og cores gikk for 200g pr stk.

 

Neste MC var ikke like heldig, flere finner ut at prisene er høye på mats og farmer selv, men jeg fikk 4k.

 

Får også betalt for å ta med en warr på legendary drop run.

Sick.. Just.. Sick!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...