Gå til innhold

Xbox 360 er offentliggjort (Xbox 360)


Anbefalte innlegg

Xbox 360 vil selvsagt ikke få vannavskjøling men begrenset sirkulerende væskeavkjøling, *om* det er det som er planen da. Det eksisterer allerede et par slike løsninger for CPU'er i dag, som erstatter den vanlige løsningen med kun kjøleribbe og vifte, og som ikke er spesielt mye dyrere. Det består av varmeledende kjemikalier som flyter vekk når det blir varmere og presser kaldere væske tilbake, og slik sirkulerer det i en kort bane til en vifte. Det er vedlikeholdsfritt. Sier seg selv at den vanlige Xbox bruker ikke vet å vedlikeholde vannavkjøling eller at det er plass til dette i Xbox 360.

 

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox 360 vil selvsagt ikke få vannavskjøling men begrenset sirkulerende væskeavkjøling, *om* det er det som er planen da. osv ...

ja det er dette jeg også mener, aldri i livet om det blir det vi tenker på som vannkjøling i den lille boksen der. heatpipe er nok det de snakker om. noe al'a shuttle sin løsning.

Lenke til kommentar

Den ser ut som den er laget i Photoshop.

de fleste bildene man har sett til nå er nok photoshoppa utgaver av boksen ja, jeg syntes og den så helt grell ut på disse bildene, men når jeg fikk se den i "levende live" på videoen så endret jeg mening. da så den faktisk ganske så bra ut.

 

men nå er det nå engang sånn at de fleste er skeptisk til nytt design, men når de får vent seg litt til det så endrer de mening.

Lenke til kommentar
[iC,13/05/2005 : 23:19]
[iC,13/05/2005 : 23:41] Hvorfor 360, egentlig? :dontgetit:

Veit vi eigentlig det? Mykje speklulering. :)

Fordi Microsoft var redd for at Xbox2 vil ha hørt gammeldags ut når PS3 kommer på markedet

Haha! For noen latterlige folk! :!:

Ser dere diskuterte navnet "Xbox 360" og hva det betydde.

 

De presiserer jo i videoen at Xbox 360 handler om at spilleren er i sentrum og at hele xxbox-opplevelsen skal være rundt spilleren..

 

Så jeg tolker navnet i denne retningen, nemlig at Xbox skal være en totalopplevelse som er 360 grader rundt spilleren. :thumbup:

Navnet er 360, pga markedsføring..

 

Hey i've got the new 360 wanna come over and play?

 

Høres fett ut, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Butikkene er fulle med tver som støtter HDTV

vel det er forsjell på å "støtte hdtv" og å kunne vise HD oppløsning i all sin prakt.

de fleste HD-TVer i salg klarer ikke vise minste HD oppløsning engang, men nedskalerer signalene til noe tven kan vise.

Minstrekrav burde da ihvertfall være å kunne vise 720p (noe som etter min mening er bedre enn 1080i uansett), men dette vet da Elkjøp hvordan å utnytte ;=)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Butikkene er fulle med tver som støtter HDTV

vel det er forsjell på å "støtte hdtv" og å kunne vise HD oppløsning i all sin prakt.

de fleste HD-TVer i salg klarer ikke vise minste HD oppløsning engang, men nedskalerer signalene til noe tven kan vise.

Ja, det er slik jeg også har oppfattet det. Den eneste native HDTV'en jeg har sett er en Pioneer plasma skjerm til 70.000,- Etter å ha vurdert frem og tilbake i 3 nano-sekunder kom jeg fram til at det ble akkurat litt for dyrt...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Det som også er litt kjipt er at TV'en du kjøper kun kan natively støtte en av standardene. Kjøper du en 720p TV emulerer den 1080i og omvendt. Problemet er at TV-selskapene stort sett kommer til å kun støtte en standard, f.eks. NRK kjører 720p, mens TV2 vil kjøre 1080i, osv... Med Xbox360 blir det seff ikke dette noe prob.

 

Det kommer visst veldig an på hva du skal se om hva som er best. Mye bevegelser og action så er 720p best, for mer stillestående bilder blir visst 1080i best. Derfor har de fleste sportskanalene i USA valgt 720p, mens de mer "vanlige" kanalene har valgt 1080i.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
...fremtidens HD DVD-ROM filmer?

Neppe; standarden her er vel ikke fastsatt enda, så de vet jo ikke hva de eventuelt bør støtte.

 

Og det vil nok ta lang tid før HD-DVD blir utbredt i særlig grad; bare se på formater som DVD-audio og SACD (Super Audio CD) som er overlegne vanlige CDer men nesten ikke selger i det hele tatt. Og ikke minst: Når (hvis) HD-DVD begynner å bli vanlig hos mer enn spesielt interesserte så er det vel på tide med neste generasjons konsoller.

 

Jeg tror det er bortkastet ressursbruk for MS å støtte et format (og kanskje gjøre boksen noen hundrelapper dyrere) som kanskje blir alment tilgjengelig om et par år. Og 3-4 år frem i tid er vel heller ikke rent fysiske formater så veldig interessant lenger; den nye Xboxen kan selvfølgelig spille av høyoppløselige filmer (altså tilsvarende HD-DVD ) fra filer som hentes via nettet.

Xbox 360 vil ikke ståtte HD-DVD eller Blu-ray (de konkurerer om den neste DVD standarden)

Men PS3 vil støtte Blu-ray (det er denne DVD standaren sony står bak)

 

EDIT: Blu-ray har 50gb plass pr. lag (sony har hittil greid å lage 8 lag i labraturium) og HD-DVD har 15gb. pr lag. (greid å lage 3 lag hittil) Men HD-DVD skal billigere å gå over til fra dagens dvd standard.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes denne maskinen er noe av det styggeste underholdningsbransjen har sett på mange år? Da jeg så de "lekkede" bildene (tør vedde på at Microsoft selv slapp dem) tenkte jeg: "Dette jo bare være sludder og pølsevev. Ingen kan vel med æren i behold utforme noe så frastøtende?"

Hva er det du snakker om? Denne går jo samtlige spillkonsoller hittil en høy gang; herlig å endelig bli kvitt leketøys-looken synes jeg.

Den ser ut som den er laget i Photoshop.

Ja, når du ser den ''in real life'' får du bekreftet at den er laget i Photoshop :roll:

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...