Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger nettside som selger 1/24 elektriske biler av typen med rallykarosseri. Anbefalinger?

Skal brukes til utleie, og bør tåle litt, være av ok kvalitet også bør det være enkelt å skifte deler.

Siden det skal kjøpes en del av dem, så bør de ikke koste mer enn 600-800 NOK.

I utgangspunktet vil jeg si at "bør tåle litt" og 6-800kr er motsetninger.

 

Det jeg tror jeg ville gjort er å kjøpe wltoys e.l. fra banggod.com, da får du enormt god deletilgang, delene er billige og det finnes ofte reservedeler i metall for å erstatte plastdeler som ryker ofte. Erstatter du styrestag, bæringer og diffkopper med metallvarianter ligger du godt an holdbarhetsmessig.

Lenke til kommentar

 

Trenger nettside som selger 1/24 elektriske biler av typen med rallykarosseri. Anbefalinger?

Skal brukes til utleie, og bør tåle litt, være av ok kvalitet også bør det være enkelt å skifte deler.

Siden det skal kjøpes en del av dem, så bør de ikke koste mer enn 600-800 NOK.

I utgangspunktet vil jeg si at "bør tåle litt" og 6-800kr er motsetninger.

 

Det jeg tror jeg ville gjort er å kjøpe wltoys e.l. fra banggod.com, da får du enormt god deletilgang, delene er billige og det finnes ofte reservedeler i metall for å erstatte plastdeler som ryker ofte. Erstatter du styrestag, bæringer og diffkopper med metallvarianter ligger du godt an holdbarhetsmessig.

 

Takker for svar. Skjønner det er motsetninger, men det er startfase av et RC-prosjekt med utleie av biler på hjemmebygd bilbane. Så tanken er å gjøre det så billig som mulig til å begynne med

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det nitro eller bensinmotorer den har?

For meg ser det ut som og låter på ene videoen som 2 takts glow motorer.
Det nevnes i kampanjen at den går på "vanlig mc-/mopedbensin".

 

10ccm 2-taks motor. Går på vanlig 2-taks bensin (Bensin + 10% olje)

Hakket bedre men det var små 2 takts bensinere. Mon tro om det er noe futt i de da sammenlignet med elmotorer.

Lenke til kommentar

Har en F450 som jeg ikke får flydd pga andre ting som tar en del tid. Den er bygget opp med T-Motor ESCer og motorer, og DJI Naza V2+GPS. Er dog uten gimbal, men har et ubrukt GoPro Hero 4 Black som jeg da også tenkte å kvitte meg med.

 

Er det noe marked for å selge en komplett "custom" drone, eller skal alle ha ferdigløsninger?

Lenke til kommentar

ESC`en til min hpi blitz funker av og til, noen ganger funger kun servo, andre ganger er alt dødt, noen ganger funker rygging og gass normalt, (det den er ment til å gjøre) men som vanlig funker kun gass, bremse og revers må man rape-presse 4-9 ganger før at det funker.. ¤sukk¤

 

Rma er åpen med elefun though.

 

Noen som kan anbefale en kvalitets servo man får kjøpt i norge? orker ikke utlandet. :p

 

Vanntett må den være,

 

Takker!:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann, lurer litt på om noen her som har litt greie generelt på multirotor helikoptere. Jeg har tidligere flydd en del DJi Phantom 2 å har fått litt dilla på dette så kunne tenke meg å kjøpe mitt eget nå. Hele diskusjonen rundt dårlig oppførsell og lover og slikt som ofte dukke opp når nye ønsker seg inn i denne hobbyen har jeg satt meg greit inn i, samt familien har relativt store privateide områder jeg har mulighet å fly på , så akkurat den diskusjonen kan med fordel droppes nå :)

 

Planen var i utgangspunktet å kjøpe meg en DJi Phantom, men jeg kom over et tilbud på et hexacopter fra en i nærområdet, et Storm Drone 6, legger ved link. Her får jeg med et komplett hexacopter med 4 sett lite brukte batterier, radio, gimbal (en relativt billi men helt grei til gopro ifølge selger) og en del reservedeler men ikke flight controller, så det må kjøpes ekstra. Får denne pakka for 2500,- , pluss en eventuel flight controller jeg må kjøpe utenfor til en 1000-1500,- . Det hele blir jo da en god del billigere enn en tilsvarende Dji Phantom. Spørsmåle mitt er jo da om dette "Storm Drone 6" hexacoptere bare er søppel og om jeg kaster bort pengenne mine.

 

http://www.helipal.com/storm-drone-6-gps-flying-platform.html

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hvis det flyr, så er det vel ikke så farlig hva det er for noe.

 

Det som er viktig er elektronikken. Kontrolleren, motorene og ESCene. Hvis det er dårlige motorer og ESCer, flyr drona ustabilt nesten uansett hva du putter på den for kontroller. Det samme gjelder om kontrolleren er av dårlig kvalitet, men resten er bra.

 

Siden dette er en sak som er bestilt fra Helipal (eller lignende) og det sannsynligvis ikke finnes deler til den i norge, bør du ha det i tankene hvis du kræsjer den og du trenger reservedeler.

 

Hvilken kontroller tenker du på til 1500?

 

Men klart, hvis du kommer deg i lufta med hexa til 3-4.000,- er det en veldig bra pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har du for planer? Behov? Budsjett?

 

Nei du spørr du, har vel mest lyst på noe ikke så fryktelig dyrt i starten så jeg får mulighet å øvd meg litt slik jeg ikke deiser i bakken med et multikopter til flere titusner av kroner. Har og lyst å kunne filme fra luften, live feed til en eventuel skjerm/pad hadde og vært veldig gøy, men ender vel fort opp med å bli ganske dyrt. mitt øvre budsjett tror jeg at jeg kanskje kan sette til 5000 kroner. Er jo og en fordel at det er noe som lett kan repareres uten å koste all verden dersom uhellet som helt sikkert kommer til å skje er ute :) . Noenlunde god flytid perr batteri med hadde vært greit. Mulig jeg setter litt høye krav i forhold til pris?

Lenke til kommentar

Problemet per i dag er at disse små som tåler mye juling ikke gir deg god flytid. Jo større farkost, jo mer skade tar den gjerne når du krasjer, men du får også flere funksjoner av typen gimbal, flytid, plass til kamera, sensorer, fpv osv osv.

 

For racing i type park osv langs bakken, er 250mm grei deal. Du får kjøpt ferdigbygde versjoner til rundt 3k + radio og fpv briller.

For casual bilde/video og god flytid har du phantom og alle dens avarter, du får disse ifra 5k og oppover til nyeste phantom3 som ligger rundt 10-12k.

Også har du bigrigs. Enten selvbygde eller ferdig kits som DJI1000 som er lagd for å bære større ting ifra vanlige digital kamera til epic red. Her er prislappen egentlig "hvor mye vil du egentlig bruke?".

 

Personlig har jeg en Tarot 700mm Hex som har en 3-axis gimbal for hero3be. Kunne tenkt meg å byttet ut gimbalen til en 3-axis nex gimbal, men nytt kamera og gimbal er fort 7-8k, og når man bare driver med dette som hobby, er det litt mye penger akkurat nå.

 

Så jeg ville startet med å finne ut hva du ønsker å gjøre, hva du er ute etter av resultat, og hvor prisklassen din er.

 

Sånn i forhold til å lære å fly, så ville jeg vurdert å bare kjøpe inn en av de 500kr inne flyverne du får hos f.eks elefun.

Denne er en av mange populære småmodeller å trene på. http://elefun.no/p/prod.aspx?v=25811

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må først takke for et utfyllende svar alltid gøy med litt eksperter :)

 

Det jeg sikter meg inn mot er i all hovedsak mer bilde/video orientert, jeg har flydd et par timer med phantom 2 samt jeg har et lite dobbel rotor helikoppter laget for innendørs bruk som jeg har noen timer bak spakene på, føler da derfor jeg ikke nødvendigivis er helt på det helt helt nybegynder stadiet at jeg bør kjøpe meg noe lite til en 500 lapp for å lære det mest basic. Men det er mulig jeg overvurderer meg selv.

 

Jeg har helt klart lyst på noe alla et kit jeg kan kjøpe nå og bygge på etterhvert som jeg finner ut litt mer hva jeg faktisk ser for meg å bruke det til samt at interessen og kunskapen rundt det øker, da jeg synst det virker langt mer spennende enn å kjøpe noe fix ferdig som en phantom.

 

Min smertegrense nå inn imot ferien er ellers som sakt rundt en 5000 kroner som jeg ser som forsvarlig å bruke på dette nå, men jeg skal ta informasjonen du har gitt meg å prøve å søke meg litt opp på det å sette meg bedre inn i det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...