Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som risikosport å fly over et medium som spiser modellen om den skulle gå ned.

Personlig flyr jeg aldri over noen steder der jeg ikke kan hente vraket når jeg krasjer.

Om min multi går ned fra 50-70meter høyde (eller mer) ,så går det i tusen knas uansett (Så fremt det ikke er mye vegetasjon den treffer).

Da er det bedre og bare glemme hele problematikken rundt det, så nyte de scenen man kan få tak i.

 

Litt derfor jeg også solgte min andre kameradrone som kostet dobbelt så mye(++) enn den jeg har nå. Da er det isåfall mindre tap om det skulle gå i totalhaveri.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjer ikke at jeg kjører med elektronikk\motorer som har blitt mistet for 50+ meters høyde med en multi til 30000 :p

Jeg kjenner folk med langt dyrere flytøy en det som har plukket smådeler i åkeren for gjenbruk etter en 50 000 kroners krasj.

Jeg har sågar sett en turbin som fant veien ut av et fly i 250km/t bli gjenbrukt så at det datt ut av lufta fra 50 meters høyde er ikke i seg selv noe som betyr at delen er ødelagt eller kommer til å svikte senere på grunn av noe sånt.

Faktisk reparerte Scorpion motoren jeg greide å slå skjev i Logo 600 min i fjord sommer helt gratis.

Nå står den i heliet igjen og går som den var ny.

Det hadde vært kjipe 260$ pluss MVA å måtte bruke for å kjøpe en ny motor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du om det.

 

Jeg vil vite at mitt utstyr mitt er 100% i stand. Da betaler jeg gjerne noen kroner ekstra.

Kan fort få konsekvenser om man kjører med utstyr som muligens er noe defekt.

 

Kjører man bak i hagen sin så spiller det ingen stor rolle, men om man kjører andre steder, så vil man stole på utstyret sitt. Ikke at man alltid kan det, men man kan iallefall bidra selv med at utstyret er i orden.

 

Er også begrenset med deler pr dags dato som kan skaffes til mitt. Men det er vel sikkert noe som forbedres på sikt. :)

 

 

 

Kjempestilig video, Merko! Tøft gjort. :wee:

 

Eh, har en Traxxas T-Maxx jeg har litt lyst til å begynne å kjøre med igjen... Sikkert 2 år siden sist den sveiv. Er det noe spesielt jeg burde sjekke? Eller er det bare å fylle drivstoff, finjustere litt og kjøre på?

Takk :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Tror det er en Inspire1 han har.

 

Folk som er innom her, kan gjerne også ta en tur innom den nye butikkoversikten. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1661009

Ta en titt, er det noen butikker som mangler? Er det feil info på noen butikker? Er det noen som burde vært fjernet ifra listen?

 

Skal prøve å holde den litt mer up to date enn forrige tråd, det ingenting ble gjort siden 2013. Men jeg kan ikke følge opp alle butikker selv.

 

Ellers ser det ut som at det blir fint vær fremover, må vel ut å prøve å ta livet av noen batterier igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...