Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med å fly drone i USA?

Skal til Florida og har litt lyst å kjøpe drone, øve meg litt på det for å så ta den med og filme noen flotte bilder.

 

Har kommet over denne siden: https://www.mapbox.com/drone/no-fly/

Vil dere tro denne er ganske bra for å se hvor det ikke er lov? Hvis så, vil det ikke være lov der jeg skal... Det er pga flyplass, men det er flyplass for rich people og deres privatjetter.. Har vel ingenting å si men!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med å fly drone i USA?

Skal til Florida og har litt lyst å kjøpe drone, øve meg litt på det for å så ta den med og filme noen flotte bilder.

 

Har kommet over denne siden: https://www.mapbox.com/drone/no-fly/

Vil dere tro denne er ganske bra for å se hvor det ikke er lov? Hvis så, vil det ikke være lov der jeg skal... Det er pga flyplass, men det er flyplass for rich people og deres privatjetter.. Har vel ingenting å si men!

Er forresten også regler på hvor stor batterier du kan ta med deg på fly, så vær obs på regelverket rundt det også, sånn at ikke halve ferien blir ødelagt. :p

Lenke til kommentar

Kaster dette spørsmålet inn her:

 

Jeg tenkte å kjøpe et Walkera master CP heli fra UK, kan jeg kjøpe en overgang og koble den rett i veggen da? eller er det volt forskjell?

Eller er det noen sider som selger disse heli'ene? :)

 

Her tenkte jeg å kjøpe fra:

 

https://www.vektklubb.no/artikkel/mat/oppskrifter/mat-for-en-sunn-og-slank-kropp-23412509

Ganske sikker på at du linket til feil side, jo mindre vektklubb har totalt endret målgruppe. :)

Lenke til kommentar

 

Kaster dette spørsmålet inn her:

 

Jeg tenkte å kjøpe et Walkera master CP heli fra UK, kan jeg kjøpe en overgang og koble den rett i veggen da? eller er det volt forskjell?

Eller er det noen sider som selger disse heli'ene? :)

 

Her tenkte jeg å kjøpe fra:

 

https://www.vektklubb.no/artikkel/mat/oppskrifter/mat-for-en-sunn-og-slank-kropp-23412509

Ganske sikker på at du linket til feil side, jo mindre vektklubb har totalt endret målgruppe. :)

 

Oh fuck.. hehe

 

Der:

 

http://www.buzzflyer.co.uk/RC-Helicopters/Walkera-Master-CP/p-70-2309/

Endret av Sammy Jankis
Lenke til kommentar

UK har 220/230V som oss men de har ikke kompatible plugger med Norge.

Overganger finnes så det skulel ikke være noe problem.

Men skal du holde på med RC heli er det like greit å skaffe seg en computerlader og et lass med billige hobbyking batterier først som sist.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har hold på med RC heli siden 2008 og bruker kun kobbyking pakker på alt fra småbiler på 2S til 600 size heli på 12S oppsett og det er mange med meg som gjør det samme.

Så langt har 0 pakker tatt fyr for meg hvorav jeg har hatt et par nære på etter uhell under transport og tatt av med batteri der en celle har vært trøblete å få ladet opp før flighten.

LiPo pakker liker ikke å punkteres eller at celler tømmes helt for strøm men fremdeles ingen brann så langt.

Lenke til kommentar

Har faktisk styrt unna nanotech batterier til heli ettersom så mange andre greier å få de til å blåse seg opp.

Mest fornøyd er jeg med Zippy flightmax som jeg har brukt til 450, 550 og 600 heli.

Har også prøvd med Rhino pakkene derfra til 450en hvor de ikke levde så lenge.

Standar turnigy pakker er også helt greie.

Tror hemmeligheten med å lykkes med HK pakker er å ha et oppsett som ikke er så avhengig av høy C rating på pakkene der man kjører høyer volt med lavt strømtrekk istedenfor lav spenning og høyt strømtrekk.

Fløyg 450en min flere sesonger på 4s med en Scorpion HKII 2221-10 3000KV og Zippy flightmax 4S 2200mAh 20C pakker uten problemer og det var på dette heliet tilsvarende Rhino pakker kveldet ganske fort.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skal kjøpe meg noen ebay motorer til en DIY quad. Har skjønt at jeg må ha SimonK 30A EC. Trenger hjelp med valg av 2212 eller 2216 motorer som passer til min ramme.

 

Aner ikke hva jeg skal kjøpe da jeg er helt fersk her. Noen tips til hva jeg trenger av KV?

Lenke til kommentar

Vel en ting er nå sikkert, vi kan ikke lukte hvilken ramme du har nå.. :p

Eller hva han ellers har tenkt til å utruste den med som gir ekstra vekt, hvilket behov han har for flytid vs smidighet vs akrobatikk vs propellstørrelse osv...

 

Mangler en hel del info for å kunne hjelpe ja! :-)

Lenke til kommentar

Med fare for å spørre om noe folk spør om veldig ofte; Hvor billig kan man få en drone som klarer å løfte en GoPro Hero 3+? Regner med å bygge noe selv blir billigst. Synes DJI Phantom og de seriene der er alt for dyre, men så er kamerakvaliteten til de kameraene under tusenlappen så utrolig dårlig i forhold så hadde vært å foretrekke å få GoProen opp i lufta.

 

Hadde det vært billig nok å få en GoPro i lufta så hadde jeg nok klart å prioritere det, men foreløpig så forsvarer ikke mitt bruk et innkjøp av en dyr drone. Får bli noe leketøy til 4-5 hundre kroner som trøst :p.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Det var vel noe det jeg så for meg at det ble. Får se etterhvert om interessen/pengene blir større.

 

Ser denne selges til rundt 600 kr. Virker som et OK kompromiss mtp pris og kvalitet. Blir mest for morro skyld uansett, og da får bildekvaliteten bli deretter. Står 720p, men usikker på kvaliteten (ser litt "wobble" i videoen osv). Ingen stabilisering heller. Men noen morsomme klipp av bikkja kan man vel få! :)

 

 

 

Ellers misunner jeg alle som har klarer å prioritere tid og penger til RC-hobbyer. All erfaring jeg har med slikt hittil (litt biler, litt heli) har vært utrolig morro. Kanskje etterhvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...