Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

LiPo bag til å oppbevare batteriene i for sikkerhets skyld er også lurt å kjøpe med.

 

Er dette en spesiell bag eller kan jeg bare ta en random bag som jeg har liggende og slenge?

Den må ikke være brennbar og må tåle et eksploderende LiPo-batteri. Er noen som bruker metallbokser o.l. også. Poenget er bare å hindre brann hvis batteriet tar kvelden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LiPo bag til å oppbevare batteriene i for sikkerhets skyld er også lurt å kjøpe med.

 

Er dette en spesiell bag eller kan jeg bare ta en random bag som jeg har liggende og slenge?

Den må ikke være brennbar og må tåle et eksploderende LiPo-batteri. Er noen som bruker metallbokser o.l. også. Poenget er bare å hindre brann hvis batteriet tar kvelden.

 

 

Oki :)

Lenke til kommentar
Og kan noen fortelle meg hvordan en ny plugg kontra en 3-5 år gammel plugg påvirker motoren annet enn ved start? Er litt forvirret om det.

 

pluggen er jo kun for å starte motoren, etter det trenger man ikke pluggen lengre.

start-problemer kan du få, som du nevner selv.

det eneste som evt. kan være problemet er jo om pluggen er ødelagt, altså om den ikke er tett, men det har jeg vanskelig for å tro kan skje under normale forhold.

det kan vel komme problemer rett etter start også, at du ikke får skikkelig start på motoren og at den bare hoster og harker etter start.

 

jeg bytter plugger minst 1 gang i året, er ikke store invisteringen akkurat...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

om pluggen er slitt,så er det bare og bytte den,er pluggen ødelagt,så vil ikke motoren starte,og den vil heller ikke gå.

 

om pluggen ryker mens motoren går,så vil den selvsagt stoppe,da det er pluggen(GLØDETRÅDENE)som antenner kompresjonen i motoren.

 

og er pluggen slitt,så vil den ikke tenne på rett tidspunkt = at motoren går dårligere

Lenke til kommentar
om pluggen ryker mens motoren går,så vil den selvsagt stoppe,da det er pluggen(GLØDETRÅDENE)som antenner kompresjonen i motoren.

 

ehh, på 1/5 bensin biler har jeg sett at det er pluggen som antenner bensinen, men på standard nitro RC-biler, så er det kompresjonen og ikke pluggen som antenner drivstoffet.

 

glødetrådene gløder ikke under vanlig kjøring på en standard nitro RC-bil...

på bensin-RC-biler(standard bil-bensin), så kreves det en skikkelig plugg som antenner bensinen

 

edit: jeg er noe usikker på det med bensin-rc-biler, men helt sikker på nitro-bilene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er riktig som perpyro sier. Tråden i glødepluggen gløder så lenge motoren er i gang, og derfor kan motoren fortsette å gå selv om tråden i pluggen bryter.

 

Dieselmotorer bruker også glødeplugger, ikke ulikt nitromotorer.

 

RC-Airplane-World.com: "Where a gasoline internal combustion engine uses a spark plug to ignite the fuel/air mixture within the compression chamber, so a glow or nitro engine uses a small glow plug.

 

Although the plug filament needs to be heated up initially using a glow plug igniter, once the engine is running the heat generated within the combustion chamber keeps the filament glowing continuously and is thus able to ignite the fuel/air mixture on each revolution."

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

var ute og fløy med min merit cessna 480 den jeg fik i julegave IKKE DEN STORE en liten fløy nå når det var tåke tok og lupa og crash nesten i trærne eller hustaket :S og så crasha jeg i baken flyet sto langt ned i snøen så bare tail seksjon igjen :grin::rofl:

Endret av fsx
Lenke til kommentar
Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"?

 

Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga...

Lenke til kommentar
Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"?

 

Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga...

0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende?

 

Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene.

 

Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden.

 

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dempere (foran og bak) til Traxxas Slash? Jeg vet at ProLine slipper noen snart. De ligger allerede på hjemmesiden deres. Men jeg er interessert i å vite hvilke alternativer jeg bør vurdere.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"?

 

Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga...

0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende?

 

Jo, greit da... jeg tok tomgangs turtallet som et eksempel som jeg ikke oppga (800rpm). Har vel sammenlignet litt for mye med en diesel motor...

(føler meg litt på jordet nå) xD

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...