Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"?

 

Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga...

0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende?

 

Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene.

 

Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden.

 

 

 

vanlige diesel motorer trenger også glødere til å starte akkurat som nitromotorer, så de funker mer eller mindre likt

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"?

 

Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga...

0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende?

 

Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene.

 

Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden.

 

 

 

vanlige diesel motorer trenger også glødere til å starte akkurat som nitromotorer, så de funker mer eller mindre likt

De startes likt, ja. Men en liten nitromotor har ikke nok dreiemoment til å kunne produsere det trykket som trengs for å få drivstoffet til å antenne, slik som en dieselmotor. En nitromotor trenger glødetråden for å kunne gå etter at du har koblet fra strømmen til glødepluggen.

 

 

Hva er forskjellen på en truggy og en buggy?

En truggy er en mellomting av en buggy og en monstertruck. I bunn og grunn er en truggy en buggy med lengre bærearmer, større hjul og lengre chassis.

Lenke til kommentar
fy f**n, jeg har så jævli lyst på en conley v8. har sett den på youtube, det var en kar som prøvde å lage en skalamodell av den kjente monstertrucken gravedigger

 

 

 

 

 

Edit: Her er linken til youtube siden hans http://www.youtube.com/user/rcWizzard?blend=2&ob=1

Har fulgt med på han der en stund nå. Morsomt å se hvordan han lager bilen fra bunnen og opp. Gleder meg til han er ferdig med bilen, og skal kjøre den igjen.

Lenke til kommentar
Jeg å, men han er jævli heldig som har tilgang til alt det utstyret, både cnc maskiner og lakksprøyter og vakumformer

Heldig e vel ikke rette ordet, det ser mer ut som han bruker det han har av penger på hobbyen sin værtfall. Noe av utstyret laget han jo selv, som den vakumformeren som da er genial.

Sku nesten laget en sånn selv, ser mange muligheter med en sånn sak. :) Koster værtfall en god del svette, tenking og penger det prosjektet dær.

Kan nesten ikke vente til å få se den i aksjon, om det er flere sånner prosjekter med like god dokumentering på youtube eller andre plasser så må dere bare slenge opp en link.

For dette var intressangt, kansje man skulle ta hobbyen noen hakk vidre med sånn inspirasjon.

 

En billig vakum metode

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
det jeg mener med heldig er mest cnc maskinen, det er ikke mange folk verfall ikke i norge sm har tilgang til en

 

hmm, kan ikke ha fått med meg den cnc maskinen du snakker om. Men da har han nu en del penger for de er ikke billige, selv brukt cnc fres da jeg gikk på skolen. Artig leketøy, bare synd at de fleste bedrifter ikke har sånt utstyr. Men nå kan du nu lage stort sett hva som helst med en god dreiebenk og fresemaskin. Men de koster også en del, ikke noe du har for hobby uannsett.

Lenke til kommentar
Vet noen om det følger batterier med denne bilen?

 

Edit: Fant det ut.

Men vet noen om en god butikk hvor jeg kan kjøpe tilsvarende batterier?

 

 

 

http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14517&i=24& - disse batteriene er bedre :D 4500mah, men LiPo batterier funker enda bedre :)

 

Trenger noen hjelp / råd / tips til noe radiostyrt, gå inn på www.radiostyrt.no som er nordens største RC-forum... der får du hjelp :) (bare et lite tips :p)

Endret av RC-man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...