Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg gir ingen garanti for at det er det altså...

du har ikke en annen servo du kan teste med eller noe slikt?

 

edit: kan du bytte om på gassen og styringa på mottakeren?

gjør det og gi gass, er det akkurat det samme greiene da så er det enda mer sansynlig at det er servo.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

du finner mottakeren, napper ut ledningen til styre-servoen, napper ut ledningen til gassen, og bytter om på disse to...

usikker på om det funker slik på elektro-biler, jeg har kun drevet med nitro-biler

 

aner ikke om den servoen er noe å satse på jeg heller, står jo så godt som ingenting om den der.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Sitter å funderer på om jeg skal gå til innkjøp av elektrisk helikopter ved neste lønning.

Jeg ser at Elefun har en komplett pakke med Align T-Rex 450 Sport som frister veldig. Denne har litt størrelse, og om jeg har forstått dette riktig, så er større helikoptere enklere å fly enn de som er mindre.

Men, så ser jeg at de også har E-Sky Honey Bee CP3 2.4GHZ RTF, som er 120 mm kortere, og som også er komplett med 2,4GHZ-radio. Men denne koster langt mindre.

Hvilke forskjeller er det mellom disse to, og hva bør jeg kjøpe som mitt første helikopter?

Lenke til kommentar

Cutthroat Bill: jeg er ingen ekspert på helikoptere, men jeg har fløyet mitt helikopter en del.

oftest ender jeg opp med en eller annen ødelagt del, derfor er det for min del VELDIG viktig at det er billig.

både helikopteret og reservedelene.

så min anbefalling som amatør-pilot er å ta det billigste, og heller satse på noe litt dyrere når du får skikkelig taket på å fly helikopter.

har vel ca ødelagt ett helt helikopter til sammen med den kjøringen jeg driver med, det er ikke så lett som det ser ut som.

har forresten også testet "E-Sky Honey Bee CP3 2.4GHZ RTF", evt. en som ligner ekstremt både i størrelse, form og funksjoner. litt usikker på akkurat modell.

ble litt for stort og "brutalt" for en nybegynner som meg, jeg har noe enda mindre jeg leker meg med, Lama :)

 

ellers har jeg funnet ut at ting som går opp i lufta ikke er noe for meg, har testet både helikopter og fly, har funnet ut at det er MYE lettere å totalvrake fly enn helikopter. har ødelagt 2 av mine egne fly samt broren mitt sitt fly :p

 

igjen, jeg er på INGEN måte ekspert på helikopter, bare mine erfaringer så langt...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Sitter å funderer på om jeg skal gå til innkjøp av elektrisk helikopter ved neste lønning.

Jeg ser at Elefun har en komplett pakke med Align T-Rex 450 Sport som frister veldig. Denne har litt størrelse, og om jeg har forstått dette riktig, så er større helikoptere enklere å fly enn de som er mindre.

Men, så ser jeg at de også har E-Sky Honey Bee CP3 2.4GHZ RTF, som er 120 mm kortere, og som også er komplett med 2,4GHZ-radio. Men denne koster langt mindre.

Hvilke forskjeller er det mellom disse to, og hva bør jeg kjøpe som mitt første helikopter?

Det er korrekt at større er bedre, men større betyr også dyrere deler, noe som ikke bestandig er like gunstig dersom man treffer bakken for ofte.

Trexen er et mye bedre helikopter enn Honey Bee. Det er bedre kvalitet på delene, og det flyr bedre. Noe som gjør at det er lettere å fly. I tillegg får du med en radio du kan bruke til andre ting.

 

Dersom du mot formodning skulle gå for Esky, er det kun Belt-CP jeg vil anbefale. Dersom du ønsker noe midt i mellom, finnes det mange Trex 450 kloner.

 

Ønsker man å lære seg å fly, er tålmodighet et viktig moment. For helikopter sin del, så gjelder det å lære seg å hover før man begynner med noe annet. Og bruk treningsunderstell i starten.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Fikk ny batteri/radio boks her om dagen, dvs, fikk 3, da de kostet så lite at jeg fikk 3 ifra ebay til under 200 spenn.

Ganske spesielle bokser ifra Cen, så glad jeg fant en billig selger, bare jeg får alu potta ifra ebay også, så skal bilen gjøres klar for kjøring igjen.

 

Folk bør sjekke ebay om de er ute etter billige deler, og det ikke er noen hast med å få dem. Og ved bruk av paypal, er man i utgangspunktet ganske greit sikret mot svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...