Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker om bull som kom fram på den nettsiden.

Joda vistnok har monstermotoren en virkningsgrad på 85% som for øvrig er vanlig for de fleste børsteløse motorer men det glemmer produsenten å oppgi.

70% virkningsgrad gjelder for børstemotorer og det burde man ikke sammenligne med grunnet fundamentale forskjeller i virkemåte og konstruksjon.

Menmen du får i hvertfall et kraftig oppsett og kvaliteten på motor og ESC er det neppe noe og utsette på.

Lenke til kommentar
Hvis jeg setter inn en Mamba Monster motor i E-Maxx'en min... Er det noe som burde byttes ut for at det ikke skal gå til hellvete siden den spyr ut 4,000-5,000 watt? :whistle:

Ja. Hele bilen. :)

Om du bytter ut drivakslinger (inkl. senter-akslingene) med akslinger i herda stål så vil fremdeles ikke diffene holde særlig lenge. Regn med omtrent én diff pér tur.

 

Hehe... E-MAXX BRUSHLESS EDITION fra Traxxas ser jo ut som det meste er orginalt i forhold til standar E-maxx...

3908_Chassis_Overhead.jpg

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Da har man kjøpt seg helikopter. Eller, vet ikke om jeg tørr å tro det kan kalles helikopter, 275,- på Jysk.

 

Ser faktisk ikke så galt ut, 50cm lengde, føles solid "nok" ut, selv om både body og spesielt kontrolleren føles billig.

 

Kommer sikkert til å gå til helvette første turen, og koste mer å kjøpe deler enn å kjøpe nytt, men klarte ikke gå forbi.

Lenke til kommentar
Var på Oslo tur med skolen i går, vi hadde mye fritid så vi så i butikker og sånt. Plutselig så vi en Kyosho butikk og gikk inn i den. Dere hadde de en Mini Z bane eller noe og vi fikk prøve. FY FAEN så gøy, men FOR EN PRIS. Kosta jo over 1000 spenn får en så liten bil!

 

det er kvalitets-bilder da, med masse ting man kan gjøre med de.

bytte ut alt av deler og slikt.

 

vi kjørte slike biler en del før på jobb, artige saker :p

Lenke til kommentar
Er det lagrene som får det til å hyle hjelper det ikke å smøre dem, da er det for sent og lagrene må byttes, men sjekk først om det er lagrene som får motoren til å hyle.

ok osen skal jeg få skjeket det?

 

 

Er det lagrene som får det til å hyle hjelper det ikke å smøre dem, da er det for sent og lagrene må byttes, men sjekk først om det er lagrene som får motoren til å hyle.

ok osen skal jeg få skjeket det?

 

pluss det er noe feil med styringa når jeg går unna 10 meter da begyner det og tulle igjen jeg gider snart ikke mere

Lenke til kommentar

Når det kommer til lagrene i motoren så ta ut motoren og sjekk om lagrene lager ulyd eller rett og slett om det er slark i di.

Det skal være lett å finne ut av med motoren i hånda.

 

Når det kommer til lav rekkevidde så opplevde jeg at rekkevidden til et helikopter blei non få meter etter at tuppen på radioantenna knakk av.

Det var da en 35Mhz radio sender.

 

Så enten er det antenna på senderen eller så er det noe i flyet som forstyrrer mottakeren.

Lenke til kommentar
Når det kommer til lagrene i motoren så ta ut motoren og sjekk om lagrene lager ulyd eller rett og slett om det er slark i di.

Det skal være lett å finne ut av med motoren i hånda.

 

Når det kommer til lav rekkevidde så opplevde jeg at rekkevidden til et helikopter blei non få meter etter at tuppen på radioantenna knakk av.

Det var da en 35Mhz radio sender.

 

Så enten er det antenna på senderen eller så er det noe i flyet som forstyrrer mottakeren.

hei igjen når det gjelder motoren så hvar bare propel feil vei :wallbash: og når det gjelder senderen så når jeg tar radioen bak meg da begyner motoren og gå helt uten vidre veit noe hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Når det kommer til lagrene i motoren så ta ut motoren og sjekk om lagrene lager ulyd eller rett og slett om det er slark i di.

Det skal være lett å finne ut av med motoren i hånda.

 

Når det kommer til lav rekkevidde så opplevde jeg at rekkevidden til et helikopter blei non få meter etter at tuppen på radioantenna knakk av.

Det var da en 35Mhz radio sender.

 

Så enten er det antenna på senderen eller så er det noe i flyet som forstyrrer mottakeren.

hei igjen når det gjelder motoren så hvar bare propel feil vei :wallbash: og når det gjelder senderen så når jeg tar radioen bak meg da begyner motoren og gå helt uten vidre veit noe hva det kan være ?

Regne med du har sjekket batteri og om det er brudd på antennene?! Ikke at det kan være noe løst i motakeren? Hadde en uheldig opplevelse med en nitrobil dær krystallen fant det for gitt å jompe ut på full spiker. Borte vart den og kontrollen av bilen. Men ikke no stort problem, da gresset stoppet bilen uten skader.

 

Google kan vel også hjelpe, søke på radiomodellen å mulige løsninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...