Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14517&i=24& - disse batteriene er bedre :D 4500mah, men LiPo batterier funker enda bedre :)

Tenkte meg LiPo selv, da har en LiPo-lader fra før :wee:

 

Trenger noen hjelp / råd / tips til noe radiostyrt, gå inn på www.radiostyrt.no som er nordens største RC-forum... der får du hjelp :) (bare et lite tips :p)

Takk for tipset, som allerede har dukket opp i tråden en million ganger. Skulle vi alle diskutert på radiostyrt.no, hadde hele pointet med denne tråden vært borte :p

 

Vet noen om E-Maxx er garantert vanntett? Jeg vil ikke være uheldig og kjøpe en bil med fabrikkfeil/dårlig tettet elektronikk, og så ryker bilen ved første plask og vannskaden ikke blir dekt av garantien :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14517&i=24& - disse batteriene er bedre :D 4500mah, men LiPo batterier funker enda bedre :)

Tenkte meg LiPo selv, da har en LiPo-lader fra før :wee:

 

Trenger noen hjelp / råd / tips til noe radiostyrt, gå inn på www.radiostyrt.no som er nordens største RC-forum... der får du hjelp :) (bare et lite tips :p)

Takk for tipset, som allerede har dukket opp i tråden en million ganger. Skulle vi alle diskutert på radiostyrt.no, hadde hele pointet med denne tråden vært borte :p

 

Vet noen om E-Maxx er garantert vanntett? Jeg vil ikke være uheldig og kjøpe en bil med fabrikkfeil/dårlig tettet elektronikk, og så ryker bilen ved første plask og vannskaden ikke blir dekt av garantien :p

 

 

Har ikke prøvd E-maxx, men har en Traxxas Slash og en Traxxas Mini E-revo VXL som begge er vanntette... har kjørt mye i snø, vanndammer, gjørme osv. uten problemer. Vil si at E-maxxen er ganske vanntett, men anbefaler ikke å bruke den som U-båt, da motorene blir fylt med vann, og det skal visst ikke være helt bra, og kulelager osv. blir slitt og må byttes....

 

Anbefaler å bestille LiPo herfra: www.hobbycity.com da de har veldig bra utvalg, og batteriene får du til en tredje / fjerdedel av prisen av et tilsvarende batteri i Norge..

Lenke til kommentar
Takk for tips. :) De fleste regulatorer i dag har vel "cut off"-funksjon som hindrer at batteriet blir for mye utladet?

 

tror det... men om det ikke skulle være det så skal man kunne få tak i Ekstern Lipo cut-off....

Endret av RC-man
Lenke til kommentar

I går fikk jeg 60A eZRun ESC-en og var ute å prøvde den, og den funka supert :new_woot:

Den orginale klikka etter en stund.. Lipo low-voltage cut off slo inn hele tiden (vanlig problem med de ESC-ene)

Se filmen hos Youtube

Venter på et programeringskort da, så har ikke stilt noe serlig på den enda. Virker som en god ESC til 150kr(ebay).

I norge ligger den på 600kr og ny orginal ca 1000kr.

post-42742-1263122032_thumb.jpg

post-42742-1263122040_thumb.jpg

post-42742-1263122046_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Mulig du allerede er klar over det men for guds skyld aldri bruk de dekka på asfalt e.l. underlag. Har en Baja 5T og spant ut de dekka på én tank. :p Og de er ikke akkurat billige.

 

Har brukt de litt på asfalt, men har kjørt mest på snø. Har ikke merket noe slitasje. Ennå... :D

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Mulig du allerede er klar over det men for guds skyld aldri bruk de dekka på asfalt e.l. underlag. Har en Baja 5T og spant ut de dekka på én tank. :p Og de er ikke akkurat billige.

 

Har brukt de litt på asfalt, men har kjørt mest på snø. Har ikke merket noe slitasje. Ennå... :D

HPI Baja er gode biler!

Har en 5T selv :cool:

Men anbefaler deg å investere i dette outerwear settet:

Hpi Baja outerwears

Det er komplett til hele bilen og vil spare bilen mye uønsket skit :yes:

Lenke til kommentar

Kanskje fordi det ikke er noen ansatt her for å svare på spørsmål. Alle gjør det frivillig, og er selvsagt i sin fulle rett til å svare på de spørsmål de har lyst til. I tillegg bør du klare å vente mer enn 15 minutter. Gi det et par dager så får du se. Har du det travelt, så ring en butikk eller søk litt i forskjellige forum.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Vet noen forskjellen mellom en slik, og en for 25 force? 0,2mm større i diameter eller noe slikt?

 

Og er det slik at kald plugg skal brukes i kaldt vær og varm plugg i varmt vær, eller er det motsatt?

 

Min 1:8 AX5 har stått stille i flere måneder. Føler det er på tide å få den i gang, selge den, og derreter kjøpe en elektrisk bil. :p

Endret av ;P
Lenke til kommentar

har en mini inferno som bare står her og samler støv. har alltid funket så skulle jeg prøve den idag og batteriet var ferdig laddet. og når jeg slo på bilen on kontrollen kom det en forferdelig lyd fra servoen. den bare laget den lyden og når jeg prøvde og svinge med den var det akuratt som kontrollen var av. noen her som vett hva det kan vare eller må jeg levere en inn?

Lenke til kommentar
har en mini inferno som bare står her og samler støv. har alltid funket så skulle jeg prøve den idag og batteriet var ferdig laddet. og når jeg slo på bilen on kontrollen kom det en forferdelig lyd fra servoen. den bare laget den lyden og når jeg prøvde og svinge med den var det akuratt som kontrollen var av. noen her som vett hva det kan vare eller må jeg levere en inn?

 

veldig dårlig batterier i kontrolleren?

sitter antenna i kontrolleren skikkelig i?

er antenna den dratt ut?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...