Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kansje kjøpe meg en nitro bil etter jul å jeg har sett litt i rundt på norske sider og der var det litt dyrt syns jeg.

Så kom jeg over denne saken - http://www.xenonproject.com/product_info.p..._id=423{1}Array

 

Er den grei ?

Er det noen som har erfaring med denne modellen ?

Er det lett å skaffe deler til den i norge ?

 

Den skal bare brukes til morro kjøring.

 

Jeg er åpen for forslag til nitro biler til 2000-2500 kr

 

 

Edit

jeg fant denne å den ser jo grei ut eller ? :p

http://shop.smallsize.no/product_info.php?...1a085404e9b63da

 

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXSUN0&P=7

Endret av jop91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg skal kansje kjøpe meg en nitro bil etter jul å jeg har sett litt i rundt på norske sider og der var det litt dyrt syns jeg.

Så kom jeg over denne saken - http://www.xenonproject.com/product_info.p..._id=423{1}Array

 

Er den grei ?

Er det noen som har erfaring med denne modellen ?

Er det lett å skaffe deler til den i norge ?

 

Den skal bare brukes til morro kjøring.

 

Jeg er åpen for forslag til nitro biler til 2000-2500 kr

 

 

Edit

jeg fant denne å den ser jo grei ut eller ? :p

http://shop.smallsize.no/product_info.php?...1a085404e9b63da

 

Om du skal ha en nitro bil, så kjøp en av et kvalitetsmerke (Traxxas/HPI osv.). De koster litt mere, men det er en grunn til det. Du sparer deg for mye skruing og masse deler :yes:

Snakker av egen erfaring her :ermm:

 

 

Legg til en høvding og du har en bil du kan kjøre med, og som varer lengre en et par tanker ;)

Om du kjøper en "kina-bil" bruker du bare mye mer tid og penger til skruing å deler som du ellers kunne kjørt for.

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Lite problem: Kjøpe realfliight simulatoren for en liten stund siden, og klarte å ødelegge hele greia. (kontrollen altså)

 

Er det mulig å finne en måte å bruke keyboardet eller en gamepad (har en ps3 kontroll)

 

Takker for svar ;)

bruk radioen til flyet jeg bruker det :) funker helt supert

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg sitter her og har hatt lyst på rc bil en stund. Vurderer elektro da jeg ikke har hatt rc bil før, og ikke kan så mye og det virker da lettest å starte med.

 

Jeg har lyst på noe buggy lignende eller e-trax (tror jeg den heter, fra traxxas) lignende. Som jeg kan leke meg med i på grus eller lett skog med hopp og greier.

 

Noen som har noen gode forslag til åssen modell jeg burde starte med? Har lyst på en som går litt fort selvfølgelig.

Hva slags "ekstradeler må jeg bare ha" i tillegg til bilen. Lest litt på sider, og dere sier noe om metall aksling, børsteløs motor osv. Er dette noe som er vanskelig å bytte/få tak i riktig?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Elektro biler er enormt mye mer avansert en Nitro. Hadde jeg kunnet velge idag hadde jeg gått nitro :) Vannvittig mye utstyr du må ha til elektro og du må bruke lang tid for og sette deg inn i alt som du overhodet ikke hadde tenkt på før du begynte :p

 

Noe spesielt utstyr du tenker på? Noe av det jeg så bakover er at folk ser ut som dem liker el bedre grunnet glødeplugg og bilen ikke alltid vil holde seg gående osv.

 

Og sette meg inn i hva? Er det så mye mer enn andre "klasser"? :ohmy:

Lenke til kommentar
Lite problem: Kjøpe realfliight simulatoren for en liten stund siden, og klarte å ødelegge hele greia. (kontrollen altså)

 

Er det mulig å finne en måte å bruke keyboardet eller en gamepad (har en ps3 kontroll)

 

Takker for svar ;)

bruk radioen til flyet jeg bruker det :) funker helt supert

 

Har dessverre ikke et ordentlig fly...

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å kjørt litt i morgen, men venter på et par batteri/radio bokser ifra usa (ebay).

Vært evig treig med å bestille, så kan egentlig ikke klage.

 

Får vel ta meg en tur innom impx i starten av januar og plukke opp litt smådeler også, som skruen som holder støtdemperne mine.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg sitter her og har hatt lyst på rc bil en stund. Vurderer elektro da jeg ikke har hatt rc bil før, og ikke kan så mye og det virker da lettest å starte med.

 

Jeg har lyst på noe buggy lignende eller e-trax (tror jeg den heter, fra traxxas) lignende. Som jeg kan leke meg med i på grus eller lett skog med hopp og greier.

 

Noen som har noen gode forslag til åssen modell jeg burde starte med? Har lyst på en som går litt fort selvfølgelig.

Hva slags "ekstradeler må jeg bare ha" i tillegg til bilen. Lest litt på sider, og dere sier noe om metall aksling, børsteløs motor osv. Er dette noe som er vanskelig å bytte/få tak i riktig?

 

Takker for all hjelp.

Skal du ha noe av god kvalitet, med veldig god deletilgang, og som går bra ut av esken bør du titte på nye Traxxas Slash 4wd. Den kommer med 2,4 GHz radio (noe som betyr at du slipper å tenke på forstyrrelser fra andre kilder), børsteløs motor (vedlikeholdsfri, mye bedre ytelse enn børstemotorene) og fartsregulator med spennings cut-off (enkelte batterityper som LiPo tar skade av å lades for langt ut. Når spenninga er på et lavt punkt slår cut-offen inn og reduserer motorkraften før den til slutt stenges av), samt at den leveres med batteri og lader. Den kan du få kjøpt blant annet her.

 

Elektro biler er enormt mye mer avansert en Nitro. Hadde jeg kunnet velge idag hadde jeg gått nitro :) Vannvittig mye utstyr du må ha til elektro og du må bruke lang tid for og sette deg inn i alt som du overhodet ikke hadde tenkt på før du begynte :p

Mer avansert? Det er jo strengt tatt ikke værre enn å lade et batteri, og koble det til i bilen når man er ferdig, for at man skal få kjørt. Man trenger også mer utstyr til nitrobiler. Med elektro slipper man griseriet med fuel (som man ikke får kjøpt over nett), snorstart/rotostart(og batteri til denne), innkjøring av motor, justering av motor, plugger som tar kvelden, naboplagende støy osv. Jeg har hatt/har nitrobil, samt elektro, og kommer aldri til å kjøpe meg en nitrobil igjen. For det første så er det vanvittig deilig å ha noe som fungerer til enhver tid, og for det andre går en bil med børsteløs motor og LiPobatterier bedre enn nitrobiler (selv om man har fått de til å gå skikkelig).

Lenke til kommentar

Å påstå elektro biler er RC sitt svar på jesus og vil alltid fungere er å gå litt langt :p

Det er fordeler og bakdeler med alt. Man må se på kostnader, behov og ønsker for å finne hva som passer for seg selv.

 

Jeg kommer nok ikke til å velge nitro neste gang jeg kjøper bil, men det blir heller ikke eletrisk, det blir 2takter.

 

Men at elektro er enklere enn nitro er jeg enig i, så lenge ikke noe ryker, er det å sette bilen på lading, vente 15-45 min (lader avhengig), for så å tute rundt i 15min eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...