Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Hadde ikkje du m46 kasse med od Morten?

 

lurte på om du har kobla oden slik at du kan bruke den på alle gir.

lurte eg på og gjør når eg skal sette i kassa som eg har liggande.

 

Veit og om en V8 motor til 240 med alt en trenger om du veit om noen som er intresert er det bare å sende en PM.

Trur ikkje han karen skulle ha meir en en 1000kr for det

5967285[/snapback]

Jeg har M46-kasse ja, den med OD..

Jeg har ikke koblet slik at jeg kan bruke den på alle gir, det sliter egentlig ganske så mye på den.. Og jeg liker den som den er.. :)

 

Takk for tilbudet.. Men jeg får nok holde meg til rekkefirer en stund til.. ;)

 

Og takk for alle godord! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikkje du m46 kasse med od Morten?

 

lurte på om du har kobla oden slik at du kan bruke den på alle gir.

lurte eg på og gjør når eg skal sette i kassa som eg har liggande.

 

Veit og om en V8 motor til 240 med alt en trenger om du veit om noen som er intresert er det bare å sende en PM.

Trur ikkje han karen skulle ha meir en en 1000kr for det

5967285[/snapback]

Jeg har M46-kasse ja, den med OD..

Jeg har ikke koblet slik at jeg kan bruke den på alle gir, det sliter egentlig ganske så mye på den.. Og jeg liker den som den er.. :)

 

Takk for tilbudet.. Men jeg får nok holde meg til rekkefirer en stund til.. ;)

 

Og takk for alle godord! :D

5968994[/snapback]

Ok.

takker for du sa det sliter mye da skal eg og holde meg til slik den er :thumbup:

Lenke til kommentar

Greit, jeg vet det har blitt mye bilder i det siste, men det er bare fordi jeg har vært med bilen hver dag i 2 uker nå, og det har vært deilig..

Her kommer det enda en batch med bilder... men nå blir det nok lenge til neste gang..

 

Bilen her har nå for det meste fått sin ferdige look, eneste nye tingen som kommer til å komme på den visuelt, er nok en liten 850R-vinge.. Ellers vil all tid og penger bli lagt til slitedeler og

rustsveising og slike ting.. Og, jeg vil ha tjukkere antikrengningsstag.. :p

 

Men det betyr såklart ikke at tråden er ferdig :) Altfor mye igjen å gjøre.. Kjørecomputern må visst opp og gå også.. *lat* og fikse sentrallåsen.. Må lage en to-do list jeg..

 

Anyways, bilder - igjen:

 

P1010154.JPG

 

P1010156.JPG

 

P1010157.JPG

 

P1010158.JPG

 

P1010161.JPG

 

P1010162.JPG

 

P1010163.JPG

 

P1010165.JPG

 

P1010168.JPG

 

høy bakkeklaring er kjekt :p

 

P1010170.JPG

 

P1010171.JPG

Lenke til kommentar
Kanskje du har sagt det før eller ikke, men skal du senke den? Lakke fangerne?

5976306[/snapback]

Kommer ikke til å senke den på lenge, ikke mens den er min DD (Daily driver).. Men etter det gjør jeg nok det.. Men er kjekt med traktor også, så jeg liker den høyden som er nå..

 

Å lakke fangerne, da tenker jeg du mener i bilens farge, vil ikke bli gjort.. På min som er hvit, passer det seg ikke så bra.. Dessuten så er det pent som det er, med den fine blandinga/kontrasten mellom svart og hvit syns jeg :)

 

To do:

* Nye calippere foran

* Grøvere antikrengningstag foran og bak

* Fikse all rust

* Sette inn sentrallås i bakdørene også

* Sette opp kjørecomputern, koble til

* Fikse lista på støtfangern bak

* Bytte ut bøyen på eksosanlegget med en rett bit

* Bygge inn anlegget i bagasjerommet i en stilfull vei (ETA. 6. Mai)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Bilen din Morten er så utrolig pen med de nye felgene. Har tenkt til å fikse på bilen i sommer jeg også, men det er så mye trøbbel med motoren at jeg er lei, har nesten lyst til å selge bilen for jeg har rett og slett ikke råd til gjøre andre ting enn å fikse bilen hele tiden. Ja, jeg vet at det koster å ha bil, men det er jo så mye hele tiden. Startet fint i mårrest, men så døde den så kom jeg på E6`n så rykket bilen. Bruker nesten 5-10 min på å starte bilen når den har stått en liten stund. Skal sette inn bilen på verksted på torsdagen nå da.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Bilen din Morten er så utrolig pen med de nye felgene. Har tenkt til å fikse på bilen i sommer jeg også, men det er så mye trøbbel med motoren at jeg er lei, har nesten lyst til å selge bilen for jeg har rett og slett ikke råd til gjøre andre ting enn å fikse bilen hele tiden. Ja, jeg vet at det koster å ha bil, men det er jo så mye hele tiden. Startet fint i mårrest, men så døde den så kom jeg på E6`n så rykket bilen. Bruker nesten 5-10 min på å starte bilen når den har stått en liten stund. Skal sette inn bilen på verksted på torsdagen nå da.

5979714[/snapback]

Takk for det, Kenneth.. Er veldig fornøyd selv nå.. :love:

 

Jævlig surt med motoren din, den er jo egentlig evigvarende den.. Hadde du bodd her omkring, så sku jeg ha fiksa deg hjelp fort som svint, kjenner en som har jobba med volvo-motorer i 30 år.. Han fiksa min når jeg ikke skjønte noe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oi, oi.. en oppdatering!

 

P1010491.JPG

En stk. møkkete felg..

 

Så drar jeg til Volvotreffet i Hokksund! yay! :)

 

P1010492.JPG

på vei inn

 

P1010496.JPG

Her står jeg da.. litt gjemt.. *sint*

 

P1010569.JPG

sneik meg fram hit :p

 

Uansett, alle bilder her:

http://zyrex.org/gallery/mypics/hokksund06

 

Var en morsom tur ihvertfall!

 

Ellers er det lite nytt med bilen, jeg trenger et nytt hjulager på høyresiden foran, så skal sjekke priser. kommer klakke-tafse-lyder når jeg kjører og masse når jeg svigner.. :p

 

RUST >_<

Lenke til kommentar

Må si jeg liker bilen fin mer og mer, Morten. Faktisk bedre enn min egen :ermm:

 

Var på Volvotreff her i byen(Trondheim) på lørdagen jeg også. Var ikke så veldig bra oppmøtte akkurat. Var meste fra 900-serien og nyere. Men det var jo seff noen fra 100-og 200-serien. Faktisk så kom det en 265 også.

 

Uff, finner mer og mer rust på den, må vel av med samtlige skjermer når jeg må fikse rusta på alle hjulbuene. Pokker ta salte om vinteren. Får se hvordan det blir der jeg skal bo fra slutten av neste mnd av. Vurderer faktisk å anskaffet et partytelt jeg kan ha 240`n inni mens jeg tar av en skjerm om gangen for å ta rusta, dårlig med garasjeplass. Har sikkert fått lånt garasjeplass av noen i familien med blir langt å dra 10 mil en vei også da:P

 

Må få skiftet panseret mitt etterhvert også. Har jo en skadde på høyre siden samt rustflekker :mad:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

hihi, gleder meg å høre, Kenneth ;D det om bilen min altså, hehe

 

 

Jeg drar ihvertfall for å kjøpe nye hjullagere i dag, viste seg at de som er på nå, er de orginale fra fabrikken i '82 :p Så de har rulla 332.000 km, var vel på tide at de skulle bli slitte..

 

Trokke jeg skal ramse opp alt som er rustent på bilen min jeg.. :p

Lenke til kommentar

Oi oi!

Handla meg nye hjullagere på onsdag, og skulle montere det i går..

 

Jess da, satte meg ned og sku løsne boltene på hjulet.. "nemen? den bolten var jo laus... den også! og den og!"

 

Så ja.. det viste seg jo da at boltene hadde løsna.. Merkelig. Så nå stoler jeg aldri mer på trykkluft-hjulbolt-festere..

Gikk over alle boltene med momentfester, så da sitter alt supert igjen..

 

Så nå er alt supert med hjulet igjen, hehe..

 

Så etterpå, gikk jeg over ledningene til 1000-meterne, de hadde begynt å svikte litt.. Fant ut at jordinga i karosseriet på den ene lampa var irra og stygg, mens på den andre lampa, hadde jordinga i lampa gått til helvete..

Så la opp ny ledning og pussa og pruta litt CRC her og der, så ble det veldig bra! Full tenning på begge to nå igjen.

 

Og sååå.. tok jeg ut grillen min, som dere kanskje kan huske har et fint hull i seg..?

Det var jeg lei av, så jeg tok å tok ut innmaten i den, og bytta den ut med den gamle grillen.. Svart innmat tross alt, så det ble helt likt og mye penere enn med det stygge hullet.

 

Det var vel det! Tectylerte litt her og der også da.. :p

Lenke til kommentar
Så ja.. det viste seg jo da at boltene hadde løsna.. Merkelig. Så nå stoler jeg aldri mer på trykkluft-hjulbolt-festere..

6181385[/snapback]

 

Minnes med skrekk og gru en episode med min gamle 240 for noen år siden. Jeg og en kompis kabba fjærene på den. Jeg tok ene sida, han tok andre. Deretter skulle ut en tur og merka at rattet rista atskillig mer enn normalt (skal også sies at det var kjeeempekast i 100+ felgene mine, men dette var litt "mer" enn normalt). Jeg skrudde ned musikken og fikk mine mistanker bekrefta via audio også. Her var det noe gæli som ikke var riktig. Tett traffikert vei, masse bakketopper og svinger så lite med steder å plutselig stoppe på. Ikke turte jeg bremse heller, så jeg trilla det jeg var kar om på gira. Ahh.. en slette. Her skal det skje tenkte jeg... og lengre kom jeg ikke før alt gikk over i slow-motion. Et helsikes smell og jeg så venstre forhjul ca 7 meter oppe i lufta, etterfulgt av enda et smell da fjærbeinet slo nedi alt overdøvd av dama som hyla i passasjersetet.

 

Alt gikk bra vel og merke, både med bil og folk, men etter den episoden utvikla jeg en smule paranoia, kan ikke ha bilen på verksted engang jeg uten at jeg går over og sjekker over hjula mine selv med latmannsarm eller momentstav. :p

 

Nok OT... Så foressten bilen din i Hokksund i helga. Pen og hel. :)

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

7 meter opp i lufta? :ohmy:

 

Satt på en Peugeot 306 en gang da venstre forhjul datt av.

Så det trillet forbi bilen og på skrå ut på et jorde :p

Samtidig som bremseskiven fikk et hardt møte med asfalten, men det gikk da bra med både bil, folk, dekk og bremseskive :)

Lenke til kommentar

Ja, var jo møkkredd for det etterpå :p

 

Men gikk bra så..

 

Var en tur på skroten igår, og fant en fin ting..

 

på dasjbordet her oppe på førersiden, er det en liten nedsynk..

 

oppbevaring1.jpg

 

Det jeg fant, var en slags ting som jeg legger neddi der, fester og vips!

 

oppbevaring2.jpg

 

Så åpner jeg den, og:

 

oppbevaring3.jpg

 

Plass til mynter og sedler.. Kjempekjekt!

 

Aldri sett noe lignende, var bare så vidt jeg la merke til den i bilen også, siden den var så liten og var i samme design som resten av interiøret.. veldig kjekt!

 

Fant også sånn reservehjulsteppe, som jeg legger over reservehjulet.. Skjule det, også er det ei lomme på den til oppbevaring av verktøy.. :)

Lenke til kommentar

okey, nye bilder av boksen, ferdigmontert :p

 

P1010604.JPG

 

P1010605.JPG

 

P1010606.JPG

 

Kjempekjekt! hihi...

 

Har hatt et problem med vann i bagasjerommet etter jeg fikk sveist på ny bakskjerm, og det var jo ikke så rart, når sveiseskjøtene ikke var tette... *sint på opprettern*

 

Så tok å smurte på litt Würth Kleb og tett

 

P1010607.JPG

 

Nå skal det faen ikke renne inn mer vatten.. Skal se om jeg bare lakkerer kjapt over, for å få det til å se nogenlunde bra ut.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...