Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gikk til innkjøp av litt saker her, så skal det vel bli svart front i helga:

 

P1000896.JPG

 

kremt: Vi er et par hvite 240er nå på Hadeland :p

 

Meg og en kamerat:

DSC03179.jpg

 

en annen kamerat

Gran+auto+nedbrent+5-06-05+024.jpg

 

Aass sin:

post-150-1119510518.jpg

 

pluss en eller to til jeg ikke har bilde av.. Hvit er vel en vanlig farge, dog veldig fin syns jeg da..

5835816[/snapback]

Mange fine, hvite, go-førtier der ja gitt :love:

Lenke til kommentar

Heihei igjen! Tilbake fra bilen igjen!

 

Faen som jeg vil ha på sommerdekka nå, hadde det ikke vært for at det er litt for kaldt på natta fremdeles..

 

Uansett, har fiksa litt i helga ja!

 

P1000899.JPG

Den store lista til venstre er slipt ned, sammenlign med helt ubehandlet list på høyresiden.

De små skal over blink/parklys-lampene, de er ferdiglakkerte

 

P1000912.JPG

Ett lag ca. med rusthemmende grunning og primer :p Trengs godt på plast det, så.. haha

 

P1000915.JPG

Et lag med lakk, min første sprayboksopplevelse.. holdt litt for nærme, men det gikk bra..

 

P1000917.JPG

Begge to, etter 3. lag med lakk.. Tilsammen ble det 4 lag, kanskje unødvendig, men fronten på en bil er jo mye utsatt for steinsprut.. og, bedre med for mye..

 

Så var det å løsne 6 skruer, for å få ut lampene..

så 4 skruer per lampe for å få av listene, utrolig oljete og fettete.. :p

 

Resultat!

 

P1000920.JPG

 

P1000919.JPG

 

Jeg er fornøyd ihvertfall! glemte nærbilde av tørre lister, men kan ta det til helga..

Syns det ble mye bedre enn med chrome.

Lenke til kommentar

blei pent med de svarte listene. lakkerern min ordner det samme for meg nå. bruker skikkelig syregrunning så det ikke flasser med det første. er ett løft utseendemessig uten tvil.

 

anngående navn.. må vel være ei dame det der vel... og må være no med hentydning til den hvite fargen... noe så uskyldig som snøhvit? hehe

 

selv heter min "råtass".. med hentydninger til gråtass og i familie med min andre lastebil "blåtass" hehe.

Lenke til kommentar
blei pent med de svarte listene. lakkerern min ordner det samme for meg nå. bruker skikkelig syregrunning så det ikke flasser med det første. er ett løft utseendemessig uten tvil.

 

anngående navn.. må vel være ei dame det der vel... og må være no med hentydning til den hvite fargen... noe så uskyldig som snøhvit? hehe

 

selv heter min "råtass".. med hentydninger til gråtass og i familie med min andre lastebil "blåtass" hehe.

5863182[/snapback]

Satser på at dessa heller ikke vil flasse av med det første.. Men, tror jeg nettopp kom over ett sett med orginale lister.. ;) Ingenting er bedre!

 

Snøhvit ja.. Ble nok dessverre litt for uskyldig for meg.

Har fått foreslått "The Ghost" fordi den er så stille og er hvit.. Hehe..

Men liker "old banger" fremdeles godt.. "gamle skranglekassa".. ehehe

 

Bonus for dagen:

http://zyrex.org/div_ting/volvo240accelerateandaway.wmv

 

En liten, kjedelig video jeg laga.. 3.4 MB, kos dere..

Lenke til kommentar
den accelerate and away delen var kjip. mangla liksom litt power.. men return blei dritkul. :thumbup: ekstrapoeng for blinking med lysa.. hehe

5863362[/snapback]

Hehe, ja, mangla nok litt power ja, men ville ikke ta i så mye heller, vil gjerne ha igjen noen pigger til neste vinter.. Så, skal lage en ny film når jeg har satt på Galaxy-hjula.. :)

Og jess, returen ble litt tøff syntes jeg.. tror jeg har 110-120, men så ikke på speedometeret, var opptatt med å regne ut når jeg kunne blinke :p

Lenke til kommentar
den accelerate and away delen var kjip. mangla liksom litt power.. men return blei dritkul. :thumbup: ekstrapoeng for blinking med lysa.. hehe

5863362[/snapback]

Hehe, ja, mangla nok litt power ja, men ville ikke ta i så mye heller, vil gjerne ha igjen noen pigger til neste vinter.. Så, skal lage en ny film når jeg har satt på Galaxy-hjula.. :)

Og jess, returen ble litt tøff syntes jeg.. tror jeg har 110-120, men så ikke på speedometeret, var opptatt med å regne ut når jeg kunne blinke :p

5863593[/snapback]

 

hmm, så ikke ut som noen hundte sone den veien der. bryter ikke loven vel zyrex?

Lenke til kommentar
den accelerate and away delen var kjip. mangla liksom litt power.. men return blei dritkul. :thumbup: ekstrapoeng for blinking med lysa.. hehe

5863362[/snapback]

Hehe, ja, mangla nok litt power ja, men ville ikke ta i så mye heller, vil gjerne ha igjen noen pigger til neste vinter.. Så, skal lage en ny film når jeg har satt på Galaxy-hjula.. :)

Og jess, returen ble litt tøff syntes jeg.. tror jeg har 110-120, men så ikke på speedometeret, var opptatt med å regne ut når jeg kunne blinke :p

5863593[/snapback]

 

hmm, så ikke ut som noen hundte sone den veien der. bryter ikke loven vel zyrex?

5863629[/snapback]

heehee.. Den veien er 80-sone.. Så jeg var visst litt over :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...