Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ah, ja, da har det skjedd littegranne igjen da!

Noen småsaker ihvertfall.

 

Først og fremst, jeg fikk endelig noen etterlengta lister i fra Australia..

 

P1040160.JPG

Dette er da de GAMLE listene, som jeg følte trengte en utskiftelse med ORGINALE svarte lister, istedet for mine hjemmelakkerte ;)

 

P1040161.JPG

Her er da de nye orginalt svarte listene, av den gamle vinkel-typen, som jeg ville ha.. :love:

 

P1040162.JPG

P1040163.JPG

Mye bedre! :D *Bedre bilder kommer*

 

 

Men, jeg har lenge visst at jeg har trengt nye dekk, for jeg har hatt under 1mm igjen på alle sammen..

 

P1040164.JPG

P1040165.JPG

 

Har hatt diverse overraskelser i noen forbikjøringer for å si det slik!

 

P1040166.JPG

 

Så da var det bare å fyre på!

P1040168.JPG

 

...

 

P1040169.JPG

Av med de gamle!

 

P1040170.JPG

På med de nye!

 

P1040171.JPG

 

P1040172.JPG

Avbalansering er viktig! Og typen var overraska over hvor bra de var, han skjønte det var orginale felger ja, for detta var kvalitet ;)

 

 

Dekka er forrseten 205/55R16 da, det som volvo anbefaler.

Fulda er merket forresten, helt nytt mønster som skulle være bra..

 

Skal vaskes og masse nå før Ål-treffet, bilder kommer ;)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
pent. helt nye lister ell??

 

fått tak i komplette sett med svarte lister jeg oxo, men må få behandla dem med noe. kjennes nesten ut som om det er pels på noen av dem.. hehe. samla sammen fra 6 forskjellige biler... :hrm:

6725994[/snapback]

Takk takk

Nei, det er brukte lister detta og.. Ifra en bil i Australia.. Kjøpte av en kamerat av meg, samt 2 stk lister på fangern bak + to stk orginale ute-temp-følere for 200 kroner.. :)

 

 

Har du solgt de gamle galaxy felgene?

6726539[/snapback]

De gamle? Jeg har da beholdt de samme felgene veit du :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De var ikke så interessante nei? :p

 

Uansett, for noen uker siden begynte bilen å riste skikkelig,

og jeg skjønte aldri hva det var.

Kom til slutt fram til at det var hjullageret foran til høyre.. Så jeg skiftet det på mandag, men det rista fremdeles. Hjullageret var busted uansett, så det måtte skiftes da.

 

Men da lurte jeg veldig. Men tok den med ut på en tur med mekanikern min, som tok seg en kjøretur, og sa med en gang "Det er nok et kryss i mellomakslingen"..

 

Kjørte bilen på grava, og fant med en gang at det bakerste krysset var ødelagt.

 

Igår var jeg å skifta det krysset, 220,- på Volvo :love:

Gamle krysset var totalt herpa, lol.. Så det var lurt jeg ikke kjørte mer.

 

Men fikk skifta det, og smurt de andre akselkryssa, så de ikke skulle bli så lett ødelagt.

 

Sjekka også olja i bakakselen og girkassa, og det var bra nivå i begge og ingenting merkelig i olja.. Bare velstand i den 23 år gamle bilen!

Lenke til kommentar

Meget, meget pen Volvo som er holdt så orginal som mulig.

har lest hele tråden din, og ble litt rørt av å se bilen bli tatt godt vare på å holdt i god stand.

 

Hadde selv en Volvo 240 GLT 83 mod for ca 10 år siden.

Samme farge som på din bil med helt likt innteriør.

Bilen jeg hadde var importert fra Sverige, og hadde bare hatt en eier før jeg kjøpte den hos den gang Isbergs på Økern. I Sverige var det på den tiden ikke påbudt med blinklys på skjermene, så den hadde et meget cleant look.

 

Om jeg kan komme med noen forslag på hva du gjør gjøre så er det egentlig ikke så mye.

 

Litt senking og fiks på eksoshalen.

Selv ville jeg nok ikke hatt runde bøttelykter, da jeg forbinner slike lykter med store picups eller rigga rallybiler.

 

Ellers så er bilen din sinnsykt fin. Savner min gamel Volvo nå. :love:

 

Lykke til videre. :thumbup:

Lenke til kommentar
hei.. lurte på hvor du får kjøpt den refleksplata til bakskiltet?? vet ikke hvor jeg finner den henne. hadde vært fint.. og hvor mye koster den??

6847430[/snapback]

Refleksplata kjøpte jeg den gang på www.bcb.no, MEN siden den har gått ut av produksjon hos Volvo, så er den ikke lenger å få tak i ny.. Dessverre. Gikk ut av produksjon for ca. 1 år siden nå.. Så den må du nok bare få tak i brukt. Jeg ga 400,- for den den gang.

 

Meget, meget pen Volvo som er holdt så orginal som mulig.

har lest hele tråden din, og ble litt rørt av å se bilen bli tatt godt vare på å holdt i god stand.

 

Hadde selv en Volvo 240 GLT 83 mod for ca 10 år siden.

Samme farge som på din bil med helt likt innteriør.

Bilen jeg hadde var importert fra Sverige, og hadde bare hatt en eier før jeg kjøpte den hos den gang Isbergs på Økern.  I Sverige var det på den tiden ikke påbudt med blinklys på skjermene, så den hadde et meget cleant look.

 

Om jeg kan komme med noen forslag på hva du gjør gjøre så er det egentlig ikke så mye.

 

Litt senking og fiks på eksoshalen.

Selv ville jeg nok ikke hatt runde bøttelykter, da jeg forbinner slike lykter med store picups eller rigga rallybiler.

 

Ellers så er bilen din sinnsykt fin. Savner min gamel Volvo nå.  :love:

 

Lykke til videre.  :thumbup:

6847843[/snapback]

Ah, slikt er jo det aller beste å få høre.. :)

Høres ut som om du hadde en virkelig fin bil tidligere ja, skulle selv ønske min var en GLT.. ;) Og uten skjermblinklys må den ha vært clean og fin ja. Syns jeg løste det ganske greit selv også, dog. Heh.

 

Takk for tips, såklart. Senking er under bearbeidelse i hodet mitt, vi får se hva som skjer.

MEN, det andre tipset ditt..

 

P1040420.JPG

 

Hva meiner du nå?

 

Har hatt den liggende en god stund, bare ikke tatt meg tid til å sette den på. Kan vel påstå at det ble et par hakk bedre, ja. Se åssen jeg skal justere den bare, kanskje litt mer opp? Vi får se..

 

Ellers, så har jeg kjøpt fester til hjørnelista idag.. Så må jeg borre høl i skjermen, noe jeg ikke har så mye lyst til. Og enda verre, HVOR på skjermen, lol. Så skal prøve å få til noe der, så jeg kan få på den siste lista, jeg har den tross alt liggende ;) Hmm.. Ellers lite vel, trenger nye viskerblad til frontlyktene, skal hente dem snart tenker jeg, bestilte nettopp på Volvo.

Lenke til kommentar

Og der bestilte jeg nettopp time hos en som skal pusse og fikse rusta mi, litt mer proffesjonelt enn det jeg har gjort selv, som ikke har holdt en gang :roll: Jeg gjorde ingen god jobb..

 

Da skal jeg liksegodt også lakkere hele høyre bakskjerm på nytt, proft såklart.. Vi sluntrer ikke unna, så blir det pent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...