Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult å se familie bilder med 240`n som en del av livet :p Men har du hørt noe mer om Polaris felgene da, Morten?

5686674[/snapback]

Neeei! Fader jeg er sint på han.. Sikkert solgt dom til noen andre og gidder ikke si ifra..

Nei, vet ikke jeg.. Men håper fremdeles..

 

Japp japp, likte dem bildene.. hehe, tror jeg har flere og, men fant ingen når jeg dreiv i helga..

 

Billy Bob: Takk uansett for bryteren, enda en del i bilen som er ny ;) Og takk for kommentaren.. :love:

Lenke til kommentar

Haha, ja, da ble det et par bilder til i helga da.. Måtte fikse litt her og der..

 

Først:

Det var kaldt på lørdag!

P1000568.JPG

(ute-sensoren er ødelagt, så ikke bry dere om den)

 

men bilen starta så fint atte! gikk som et uvær..

 

P1000569.JPG

Ble ikke noe drikke på meg den dagen :( *vond brus uansett men*

 

P1000570.JPG

Bagasjerommet! Jeg har rydda det igjen, dog.. Så nå er det ikke så mye skit der nede på "gulvet".. Se at kondensatoren har is over seg, er kaldt ja.. Basskassa og plassering er midlertidig, inntil jeg får snakket med onkelen min og han skal lage meg ei kasse til å ha under hattehylla.

 

Men ja, tørkerull, 4-liters dunk med olje og 4-liter med spylevæske, det må man ha med.. Og full skrallesett med str. 4 til 27 må man og ha, pluss alt mulig av annet verktøy.. Knipetak så kommer jeg meg fram. Mye kjekt å ha! Har en elektrisk drill med meg og, og tazer! I tilfelle noen vil ta bilen min, så gir jeg dem ett sjokk (den ligger inni bilen da)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

DA HAR JEG ENDELIG FÅTT KJØPT MEG SOMMERFELGER

 

Ahh, det var godt å si det.. Kikka litt på Bilforumets kjøp og salg sider, hvor jeg fant en interessant ting..

 

Orginale Volvo Galaxy felger..

Bilde016.jpg

 

Dem er 7"x16".. Såklart laget for RWD-volvoer. Ifølge selger i veldig bra stand, uten riper og kantkjøringer..

Litt dårlige dekk, men det får jeg billig igjennom jobben til fattern..

 

Jeg får dem i morgen, så jeg gleder meg som en unge! :)

 

edit:

 

Kan jo vise hvordan de ser ut på en bil og da..

 

7-10.jpg

 

6-2.jpg

 

Dette blir pent dette.. Og de finnes ikke oppbrukt i likhet med Polaris-felgene, har ikke sett en eneste volvo med disse felgene i real life, tror jeg,..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Faen, jeg som også tenkte å slå til på den annonsen. :p

 

Men det blir utrolig pent! Gleder meg til å se bilen din med dem på. :D

5794441[/snapback]

Hehe, og jeg er ikke lei meg for det en gang.. ;)

 

Får dem i morra, så får se om jeg slenger med et bilde.. Må prøve dem på fredag! hehe..

Lenke til kommentar
*Ta på fine felger bak på bilen med utslitte sommerdekk og kjøre seg en morotur på glatta :p*

5794766[/snapback]

Trooor ikke det du ;)

Her blir det å ta med seg felga til vaskehallen, avfette og vaske godt, skru på bilen, ta mange bilder, sikle litt og forbanne seg over at det fremdeles er vinter... Og så skifte over til stålfelgene og rusle hjem.

Lenke til kommentar
Idag fikk jeg pakka mi, med skiltplate og nytt blinkslys :D Så skal hente den etter jobb og montere på.. gleder meg så... Hehe..

 

Vaska den kjapt igår, med vanlig dårlig høytrykkspyler og såpevann.. Ble ikke noe bra, men det ble bedre enn møkkete bil..

 

DSC02919.jpg

 

I bakgrunnen står dama og ei venninne og tørker av våres '69 Boble ;) Den er tilsalgs, så da måtte den være rein og fin :) hehe..

 

Men kommer tilbake, i morgen tror jeg, med bilder av det nyeste :)

 

Under:

En 240 som også går her jeg bor, kjørt av en ca. 40 år gammel mann.. og kona med barna.

4393304[/snapback]

 

Bare for å arrestere deg litt. Hvordan fikk du tatt detta bilde uten å ha sett bilen i real-life? for det der er vel unektelig galaxy felger, hehe :tease:

 

Blir uten tvil en stor forbedring. felga er cleane og fine. og kanten kler jo 240'n veldig godt :thumbup: har lurt på sånne til vintern. men siden det bare ble 16" så må du vel senke litt vel? grattis :w00t:

 

ble no rart med den posten her. var det bilde som ikke kom med som jeg sikta til da.. hehe

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Idag fikk jeg pakka mi, med skiltplate og nytt blinkslys :D Så skal hente den etter jobb og montere på.. gleder meg så... Hehe..

 

Vaska den kjapt igår, med vanlig dårlig høytrykkspyler og såpevann.. Ble ikke noe bra, men det ble bedre enn møkkete bil..

 

DSC02919.jpg

 

I bakgrunnen står dama og ei venninne og tørker av våres '69 Boble ;) Den er tilsalgs, så da måtte den være rein og fin :) hehe..

 

Men kommer tilbake, i morgen tror jeg, med bilder av det nyeste :)

 

Under:

En 240 som også går her jeg bor, kjørt av en ca. 40 år gammel mann.. og kona med barna.

4393304[/snapback]

 

Bare for å arrestere deg litt. Hvordan fikk du tatt detta bilde uten å ha sett bilen i real-life? for det der er vel unektelig galaxy felger, hehe :tease:

 

Blir uten tvil en stor forbedring. felga er cleane og fine. og kanten kler jo 240'n veldig godt :thumbup: har lurt på sånne til vintern. men siden det bare ble 16" så må du vel senke litt vel? grattis :w00t:

 

ble no rart med den posten her. var det bilde som ikke kom med som jeg sikta til da.. hehe

5795579[/snapback]

Åssen i svarte holingen klarte du å sitere DET bildet der, det er jo såå gammelt!? :S

 

Men uansett, jeg har jo ikke tatt de bildene der selv :) De rappa jeg bare fra en type på Turbobricks..

 

Men jess, kanten kler 240 veldig godt.. Kommer nok til å se veldig pent ut.. Senking, ja, burde det! Men det har jeg ikke råd til, så det kommer etterhvert.. Førsteprioriteten nå er rust-fjerning.

 

Har du sett et par og eller? De er egentlig ganske sjeldne liksom..

Lenke til kommentar

Følger litt spesiell godt med på volvo linkene vettu, er jo volvo-mann på min hals, så vet hva som har skjedd her før jeg kom inn på denne siden :D Sett ett par ja. går drøssevis her i distriktet. spesiellt på 940er, men oxo på 740 og 240. Invester en 1000lapp i ett lesjøfors nå. jeg ska ha på 18"ere, og til og med jeg må kappe lesjøfors-settet 2cm bak. Da blir den helt rett.

Lenke til kommentar
Følger litt spesiell godt med på volvo linkene vettu, er jo volvo-mann på min hals, så vet hva som har skjedd her før jeg kom inn på denne siden :D  Sett ett par ja. går drøssevis her i distriktet. spesiellt på 940er, men oxo på 740 og 240. Invester en 1000lapp i ett lesjøfors nå. jeg ska ha på 18"ere, og til og med jeg må kappe lesjøfors-settet 2cm bak. Da blir den helt rett.

5795773[/snapback]

Klart det.. Jess, mer vanlig på 700er og 900er, siden det var dem de opprinnelig var orginalt tilbehør til.

Men 240er er det mindre av! :)

 

Joda, er jo "bare" å investere en 1000-lapp på Lesjøfors, men jeg gjør det skikkelig jeg, skal ha nye dempere og.. Kan jo ikke senke på orginal-demperne, det er bare tull.. Skal godkjenne dette og jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...