Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jess, sorry karer, jeg er paa ferie naa, saa litt vanskelig aa fikse servern naa dessverre :/

 

Men har sendt en mail til sjefen min om aa fikse den, saa haaper det gaar i boks..

 

Hilser dere i fra Filippinene, hvor jeg ikke har sett en eneste Volvo...

Lenke til kommentar

Jess da.. Har faktisk sett en 140! og seinest idag så jeg en XC90! Jeg var helt overraska!

 

Uansett, nå har jeg fått bekrefta at jeg har jobb i 6 mnd til, og forloveden drar utenlands i 4 måneder.. Mucho money FOR MY SELF! :D

 

Skal ta en del rustsveising, skifte ut hele den høyre bakskjermen, nye kanaler begge sider, 850vinge tenker jeg og ser for meg at jeg skal senke litt også.

 

til slutt, før vintern skal jeg understellsbehandle den.

 

Så detta blir bra! Fikse alle lister også, har allerede et sett svarte lister på vei fra Australia. Gleder meg til å komme hjem til den nå ja!

Lenke til kommentar

Ikke verst. Blir bra dette! Må ta massssse bilder da. Drar på ferie selv snart nå så da blir bilen stående i 3 uker. Bare jeg ikke får problemer med å starte den igjen pga lite strøm på batteriet. Ellers så blir det små trimming av motoren min. Skal planne toppe, sette på trykkgasseren som jeg har fått taki fra en B230AT, sette på effektanlegg og trikse litt med tenninga. Så må jeg ta rusta før vinteren jeg også da. Må si fra om du kommer over svarte lister til meg også da :p Så har jeg lyst til å sponse på meg en gr.A vinge på bilen min også når en kompis av en kompis får taki slike.

 

Zyrex: Må se på tråden om min bil her og på bilforumet.net og se bilen min med Eiker :p

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er bilen henta ihvertfall, var i god stand etter en måneds påpass av Orihime.. Avbalansert dekka også, slitta hjul som ødelegger..

 

Tok den med på en langtur til telemark i helga, 600 km tilsammen. Og den gikk som en drøm. såklart ;)

 

Akkurat nå vet jeg ikke hva som skjer med den da, men skal sjekke litt ut etter rustsveisere.. Og ellers bare kose meg med den :)

Lenke til kommentar

Da har jeg kræsja igjen..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Med ei garasjedør! :dribble:

 

Sku parkere ute, tok sats og svingte for fullt, og feilberegna avstanden bittelitt.. Pang sa det!

 

Men blekke en ripe i framfangern en gang, og garasjedøra stod allikavel den også..

Det er jo kjekt, ting er solid.. ;D

Lenke til kommentar

hehe, ser man det. 240 er solide de :p

Untatt speilet inni, om man ikke smører det ;p

 

Knakk bestefar sitt, ringte til volvo og spurte etter pris på nytt..

"Sitter du eller står du" sier han i tlf'en.. "1500 ,- inkl. frakt." sier han.

Så bar det på søppelplassen en tur. 50' lapp inkl. en håndfull med pærer jeg stappa i baklomma :tease:

 

(sorry OT ;o )

Lenke til kommentar

må skru AV 1000metera når du tar bilde, ellers ser vi ingenting, hehe.

den miles tellern oppå dashbordet er fett tidsriktig tilbehør as. har en selv som satt i 144'n min. hehe.

 

si meg, har den setebeltelampa fortsatt sin funksjon?? den fikk bøte med livet rimelig kjapt på min bil...

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
må skru AV 1000metera når du tar bilde, ellers ser vi ingenting, hehe.

den miles tellern oppå dashbordet er fett tidsriktig tilbehør as. har en selv som satt i 144'n min. hehe.

 

si meg, har den setebeltelampa fortsatt sin funksjon?? den fikk bøte med livet rimelig kjapt på min bil...

6633409[/snapback]

Hehe, var faktisk med vilje at jeg lot 1000-meterne stå på da, ville lage en illusjon av hvordan det er å møte meg på landeveiene :p Står ikke på etterpå da.

 

Jepp, den miles-tellern må man ha! der står siste oljeskift ;)

 

Setebelt-lampa har fremdeles sin funksjon, og den fungerer utmerket. Bare er litt plagsomt når jeg legger en tung ting i passasjersetet, så begynner den jo å blinke.. Men men, bare å sette varselblink-brytern i midtstilling det, så gir den seg..

 

Jeg liker setebelte-lyset jeg! :D

 

Zemeckis: Hehe, takk takk, glad for å høre det. Om du får deg en 92-93, blir jeg sint på deg altså! Men faen så heldig og, og i riktig farge ;)

Lenke til kommentar

Galt nei, det er jo drømmen..

 

Jess, har nå fått fiksa sentrallåsen min i bakdørene, et halvt år etter framdørene.. Hehe. Faen meg på tide, med andre ord. Men det var veldig deilig. Ingen bilder av det, dessverre..

 

Har også fiksa luka i bagasjerommet, så nå ser det endelig vettug ut der nedi.. Skikkelig saker!

Bilder av det kommer.

 

Ellers, har jeg orginale svarte lyktelister på vei i posten ifra Australia, sammen med svarte lister til støtfangern bak og foran. Jeg har allerede foran, men kjekt å ha!

Satser på å ha dem før den 26. august, for da skal jeg på Volvo-treff i Ål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...