Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess, sant det. Var rundt '89.

 

Hvor bor du egentlig, kentsor? Tenkte på ang. Ål treffet om du skal dit, om vi kunne møttes litt før en plass, kjørt sammen.

 

Også kom jeg på at alt jeg skulle skrive her, hadde jeg allerede skrevet. Veldig greit ja. Lite nytt å sikte til.

 

En ting da, det rister i hele bilen og rattet når jeg kjører i rundt 10-15 km.. Ikke før, ikke etter, bare akkurat rundt der. trenger ikke bremse, så det er ikke skivene, kan jo ikke være hjula som er ubalanserte, for de har jeg nettopp avbalansert, pluss at hallo! det rister jo ikke i så lav fart.. Skjønner ikke hva det er jeg men..

Lenke til kommentar

du kjører vel ikke så mye i 10-15kmt el? trenger ikke bremse for å merke ujavne skiver asss... det kan jeg bekrefte. hadde en 850 som etter en tur på rudskogen var helt forskrekkelig å kjøre. trudde jeg hadde tatt felga når jeg dro over curbsen i langsvingen og ut i sandfella, så bytta dem, men neida, det var bremseskivene som var helt ferdige. altså kast. hehe, blå var dem også ;)

 

bor utenfor ski jeg, så kjører vel 7ern over nesbyen oppover. du kjører vel over nordre land?

Lenke til kommentar

I see.. Da får du se å få bytta den bakakselen..!

Men ja, er bare 3 mil ca. ifra meg til Hønefoss, så det er lite stress for meg ;) Kjører rv 240 ned til Jevnaker :love:

 

Men nei, kjører sjelden i 10-15 km/h, så det går bra for meg.. bare lurer litt på hva det er..

 

Nei, skal ikke overnatte jeg, så kjører tilogfra samme dag.. Har med meg selskap også så.

Har ihvertfall prata med Kristian S(ølvpilen), så skal ihvertfall møte han i Hønefoss og kjøre videre.. Kommer nok til å bli ei lita rekke volvoer.

Lenke til kommentar

Blir dårlig med å bli med på Ål treffet på meg ja. Tør ikke å kjøre med rådebank og med en sliten gasser som bruker tilnærmet 2 liter mila uansett kjøring neste::p

 

Hadde vel 7-8 liter igjen her om dagen og fylte opp 25-30liter og 15 mil etter er jeg nedi på rødt straks :p Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med bilen enda. Rusta på den er egentlig ikke så aller verst. Ikke missforstå :p Har et par små hull da som jeg skal få sveist igjen en gang. Samt en skummel boble ved dørstokk/kanal ved fører døra mi.

 

Hadde vært fett med 92-93 med innsprut som går billig, så jeg kan kjøre på jobben og ikke må opp tidlig for å høre på alle skole ungdommene som klager på alt :cry:

Lenke til kommentar

slapp unna jobbinga i helgen, og fatters drar til affen for å hente akseln imorgen, så det ser lyst ut nå. mulig jeg tar følge med en v70r og en 240 fra ski, så da kan vi jo møtes på hønefoss og ta en iten kolonne... hehe. tok forresten vare på det baklyktedekselet til deg fra politibilen, trenger du det enda? også har jeg siste potta med endestuss fra simons eksos. trenger du det?

 

rettelse: DU TRENGER DET!!!! hehe

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Ah fett!! ikke flau for å ta følge med deg så ;)

 

Jess, trenger nok det dekselet fremdeles, så det hadde vært snilt.. hadde helt glemt jeg hadde spurt deg. :p

 

Hmm, siste potta med endestuss ja.. .det høres interessant ut! Hadde nok vært en fin "oppgradering" som jeg kan trenge ;)

Lenke til kommentar

ta det med oppover til helga jeg. det er jo deler jeg aldri kommer til å bruke igjen.

 

ikke flau for det nei? hehe, trur nok bilen din er mer strøken i lakken og sånn enn bilen min da, men kjerra begynner jo å bli grom. kristian møter på hønefoss han også el?

 

mangler forresten svarte støtfangerlistene på hjørnet foran og bak på høyresiden, har vel ikke noen av dem til overs?

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

aha.. Høres bra ut, har nok muligens veldig lyst på bakpotta og ;)

 

Ja, vi får se nå, hvem som er mest strøken ;) Jeg har mye rust! Ser mer hele tida.. :cry:

 

Kristian og mange andre han drar med skal møte meg i Hønefoss ja, så vi skal prøve å organisere litt nå. Finne en plass og tidspunkt. Men ser ut til at det blir "Hønefoss" klokka 09.00.

 

Har dessverre ikke de listene.. Får noen orginale svarte nå da, så da har jeg en bak til overs, lakka svart ;)

Lenke til kommentar
Skal jeg være ærlig har jeg ikke klart å lure fram noe info om det, men det er vel sånn ca. det samme som Hokksund, rundt 10-11 tida.. Så tar det jo en god time og mer å komme til Ål, så vi kommer nok ikke for tidlig ;)

6694808[/snapback]

 

Direkte sitert fra NVKB's medlemsblad:

 

25-27 August 2006: Ål-Treffet:

Norges største Volvotreff! Arrangeres også i år på Ål Folkepark (tidl. Sundre Camping), Ål i Hallingdal. Bilutstilling lørdag 26.August fra kl. 10:00 til 16:00. Hyttebestilling og info om treffet ved Arve Larsen tlf: 412 78 939/ e-post: [email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...