Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Følger litt spesiell godt med på volvo linkene vettu, er jo volvo-mann på min hals, så vet hva som har skjedd her før jeg kom inn på denne siden :D  Sett ett par ja. går drøssevis her i distriktet. spesiellt på 940er, men oxo på 740 og 240. Invester en 1000lapp i ett lesjøfors nå. jeg ska ha på 18"ere, og til og med jeg må kappe lesjøfors-settet 2cm bak. Da blir den helt rett.

5795773[/snapback]

Klart det.. Jess, mer vanlig på 700er og 900er, siden det var dem de opprinnelig var orginalt tilbehør til.

Men 240er er det mindre av! :)

 

Joda, er jo "bare" å investere en 1000-lapp på Lesjøfors, men jeg gjør det skikkelig jeg, skal ha nye dempere og.. Kan jo ikke senke på orginal-demperne, det er bare tull.. Skal godkjenne dette og jeg ;)

5795827[/snapback]

 

Hvis du ikke får godkjent lesjøfors på orginaldempere, så vet ikke jeg. for det får du. Jeg har senka på monroe dempere med samme slaglengde som orginalt, og det er ikke i nærheten av å bunne dempern engang. hvis du ikke skal skamsenke, eller har utslitte dempere, så er det bortkasta penger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke får godkjent lesjøfors på orginaldempere, så vet ikke jeg. for det får du. Jeg har senka på monroe dempere med samme slaglengde som orginalt, og det er ikke i nærheten av å bunne dempern engang. hvis du ikke skal skamsenke, eller har utslitte dempere, så er det bortkasta penger...

5795896[/snapback]

Tja.. Jeg bruker Monroe gass-dempere bak nå, greie saker det.. Men hører at når man bruker orginal-dempere (slaglengemessig ihvertfall), så får de så liten del av demperen og gå på enn de er laget for, og da slites de mye fortere.. Dessuten så blir det jo bedre med noen skikkelige dempere..? Får se det ann, veit du.. Mulig det blir garasjebil til høsten uansett..

 

 

Fin og cleen bil du har her ja :thumbup:

Du skulle fått deg emblemfri grill med lyktene inn, det hadde vore bankers det :)

5795902[/snapback]

Takk for det :cool:

Emblemfri grill kan jeg jo ikke ha, det ser jo så trist ut! Nei, jeg skal skryte til alle jeg ser om at jeg har Volvo!

 

MEN!

Jeg får ny grill på .. fredag tror jeg.. Ble sendt i dag, orginal turbo-grill.. Helt lik den jeg har nå, bare at den er hel-svart istedet for den krom-rammen. Er også på utkikk etter svarte lister over lyktene, men like før jeg bare lakkerer dem jeg har svarte.. Pusser ned først, såklart..

 

edit: og, nei, vil faktisk ha lyktene uttafor.. Synes den blir litt naken uten dem foran.. Dessuten så mister jeg ganske så mye av sidelyset om jeg setter dem bak grillen. Dessuten liker jeg litt rally-preg :p

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Jeg har svart grill og kromlister over lampen, ser ikke bra ut. men dem listene burde det vel gå å få tak i på volvo kanskje enda, el har du hørt der?

Kjøpt grill fra BCB?

5796075[/snapback]

Har ikke hørt der nei, men det er jo en tanke, men er nok litt dyrt der.. Vi ser det ann, kommer nok alltids over noen.

Grillen kjøpte jeg ifra en på bilforumet.. Sist jeg sjekka hadde dem ikke turbo flatnose grill der..

Lenke til kommentar
Jeg har svart grill og kromlister over lampen, ser ikke bra ut. men dem listene burde det vel gå å få tak i på volvo kanskje enda, el har du hørt der?

Kjøpt grill fra BCB?

5796075[/snapback]

Har ikke hørt der nei, men det er jo en tanke, men er nok litt dyrt der.. Vi ser det ann, kommer nok alltids over noen.

Grillen kjøpte jeg ifra en på bilforumet.. Sist jeg sjekka hadde dem ikke turbo flatnose grill der..

5796131[/snapback]

 

Godt med nyere bil... ikke ruster det, og deler skal det gå ann å få tak i på billia. hehe. er ikke sikkert det er så dyrt da. får litt prosenter igjennom volvoklubben også jeg. ska ringe og sjekke imorgen jeg..

Lenke til kommentar
Jeg har svart grill og kromlister over lampen, ser ikke bra ut. men dem listene burde det vel gå å få tak i på volvo kanskje enda, el har du hørt der?

Kjøpt grill fra BCB?

5796075[/snapback]

Har ikke hørt der nei, men det er jo en tanke, men er nok litt dyrt der.. Vi ser det ann, kommer nok alltids over noen.

Grillen kjøpte jeg ifra en på bilforumet.. Sist jeg sjekka hadde dem ikke turbo flatnose grill der..

5796131[/snapback]

 

Godt med nyere bil... ikke ruster det, og deler skal det gå ann å få tak i på billia. hehe. er ikke sikkert det er så dyrt da. får litt prosenter igjennom volvoklubben også jeg. ska ringe og sjekke imorgen jeg..

5796147[/snapback]

What? Nyere bil? Volvo selger da fremdeles nesten alle delene til 240 fra alle årstall.. Og jeg liker som sagt det gamle stuket bedre.. Men rusta er jo litt drit da.. Sku hatt '88 og nyere, siden de er galvaniserte.. Men, nye skjermen min er jo galvaniser t da ;)

Jaa, hør gjerne, og hør for meg!

Lenke til kommentar
Jeg har svart grill og kromlister over lampen, ser ikke bra ut. men dem listene burde det vel gå å få tak i på volvo kanskje enda, el har du hørt der?

Kjøpt grill fra BCB?

5796075[/snapback]

Har ikke hørt der nei, men det er jo en tanke, men er nok litt dyrt der.. Vi ser det ann, kommer nok alltids over noen.

Grillen kjøpte jeg ifra en på bilforumet.. Sist jeg sjekka hadde dem ikke turbo flatnose grill der..

5796131[/snapback]

 

Godt med nyere bil... ikke ruster det, og deler skal det gå ann å få tak i på billia. hehe. er ikke sikkert det er så dyrt da. får litt prosenter igjennom volvoklubben også jeg. ska ringe og sjekke imorgen jeg..

5796147[/snapback]

 

hehe, nesten alt er jo likt så. jupp, ska gjøre det..

What? Nyere bil? Volvo selger da fremdeles nesten alle delene til 240 fra alle årstall.. Og jeg liker som sagt det gamle stuket bedre.. Men rusta er jo litt drit da.. Sku hatt '88 og nyere, siden de er galvaniserte.. Men, nye skjermen min er jo galvaniser t da ;)

Jaa, hør gjerne, og hør for meg!

5796185[/snapback]

Lenke til kommentar
Måtte bare se hvordan bilen din ville bli med felgene, så jeg brukte photoshop i 2 minutter. Vet at det ser rart ut, men gir et inntrykk. :p

Blir utrolig stilig!

 

Si ifra om jeg skal fjerne bildet. :)

5796205[/snapback]

Ahh, takk! dette ser unektelig bra ut ja! Gleder meg mer enn noe annet.. Hehe..

Trenger ikke fjerne bildet nei.. Men framhjulet ser litt stort ut :p

Lenke til kommentar
Måtte bare se hvordan bilen din ville bli med felgene, så jeg brukte photoshop i 2 minutter. Vet at det ser rart ut, men gir et inntrykk. :p

Blir utrolig stilig!

 

Si ifra om jeg skal fjerne bildet. :)

5796205[/snapback]

Ahh, takk! dette ser unektelig bra ut ja! Gleder meg mer enn noe annet.. Hehe..

Trenger ikke fjerne bildet nei.. Men framhjulet ser litt stort ut :p

5796250[/snapback]

 

der har du nok fått ihvertfall 18" foran ja zyrex, hehe.

Lenke til kommentar
Måtte bare se hvordan bilen din ville bli med felgene, så jeg brukte photoshop i 2 minutter. Vet at det ser rart ut, men gir et inntrykk. :p

Blir utrolig stilig!

 

Si ifra om jeg skal fjerne bildet. :)

5796205[/snapback]

Ahh, takk! dette ser unektelig bra ut ja! Gleder meg mer enn noe annet.. Hehe..

Trenger ikke fjerne bildet nei.. Men framhjulet ser litt stort ut :p

5796250[/snapback]

Bedre med for mye enn for lite. :whistle:

Lenke til kommentar
Måtte bare se hvordan bilen din ville bli med felgene, så jeg brukte photoshop i 2 minutter. Vet at det ser rart ut, men gir et inntrykk. :p

Blir utrolig stilig!

 

Si ifra om jeg skal fjerne bildet. :)

5796205[/snapback]

Ahh, takk! dette ser unektelig bra ut ja! Gleder meg mer enn noe annet.. Hehe..

Trenger ikke fjerne bildet nei.. Men framhjulet ser litt stort ut :p

5796250[/snapback]

Bedre med for mye enn for lite. :whistle:

5796354[/snapback]

 

sant=) :!:

Lenke til kommentar

Slett ikke værst :D

Så hele og fine t i lakken også jo :w00t:

 

 

Edit: Ser ut som det sitter et avballangseringslodd på den bakerste felgen, om det sitter flere på de så ville jeg fått de av og heller fått ballansert de på nytt, men da i senter og innerkant i stedet for ytter- og innerkant :)

 

Ser det er slåkant på de, men det blir litt "cleanere" look på de om du får fjerna de ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Slett ikke værst :D

Så hele og fine t i lakken også jo :w00t:

 

 

Edit: Ser ut som det sitter et avballangseringslodd på den bakerste felgen, om det sitter flere på de så ville jeg fått de av og heller fått ballansert de på nytt, men da i senter og innerkant i stedet for ytter- og innerkant :)

 

Ser det er slåkant på de, men det blir litt "cleanere" look på de om du får fjerna de ;)

5800247[/snapback]

Jess.. Det jeg tenkte meg å gjøre og.. Men tar det etterhvert, jeg..

Skal ta de med hjem i morra og vaske dem og slikt.. så blir det nok bra..

dekka så bra ut syntes jeg, så trenger nok ikke bytte med en gang..

Lenke til kommentar
bruk Meguaiers dekkrens på de, så du får opp glansen i hjula igjen ihvertfall... så "gamle" ut...

5802450[/snapback]

Hehe.. Bare bildet som lyver... De er blanke og fine faktisk.. men trenger en vask.. Og det får dem i morra, pluss avfetting og div.. håpe det er litt bart rundt på jobben til pappa, så jeg kan ta en liten runde rundt.. heh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...