Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen lur idé om hvorfor Compiz Fusion ikke virker out-of-the-box med fglrx innstallert? Herket nekter å starte.. Skriver "compiz --replace" i terminalen. Ender opp med en bråte feilmeldinger.

 

Forresten, <super>-button er ikke bundet til win-key, uansett hva jeg prøver, og ikke prøver...

 

Gutsy Gibbon selvfølgelig..

 

fglrx har ikke støtte for aiglx enda, som trengs for å slippe unna xgl. Men det kommer i den fglrx driveren som kommer iløpet av måneden :) (Jammen på tide å. For nvidia har vi hatt det rimelig lenge nå)

Lenke til kommentar
gFtp for FTP, og Bluefish for programmering, men for å være ærlig er det etter min mening ingen skikkelig gode programmer for porgrammering i Linux(vertfall ikke for PHP som jeg driver med) dette løser da jeg ved å bruke Wine.

 

Du har åpenbart ikke prøvd ZDE. :)

 

Tydeligvis ikke, men la meg endre litt da, ingen gode _gratis_ programmeringsprogrammer til Linux. :p

Jeg antar du refererer til www.zend.com...?

Lenke til kommentar
Olefiver, kan du gå litt nærare inn på det?

Installer curlftpfs vha. pakkesystemet. Deretter lag en katalog, la oss si 'ftp'. Nå kan du kjøre følgende kommando og alt du har på ftp-tjeneren vil vises (og fungere) i katalogen som helt vanlige filer.

 

curlftps ftp://user:[email protected]/ sti/til/katalog/ftp

 

Bytt ut user og pass, med ditt brukernavn og passord. Sitter du på en multibrukerpc bør du muligens legge brukernavn og passord i ~/.netrc.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Kjører Ubuntu 6.10 (Skal oppgradere, men må ha nett, og det har jeg ikke på den maskinen), og får ikke nett på maskinen. Nettet blir rutet fra en Mac som er tilkoblet trådløst, og skal til denne PC-en m/ Ubuntu 6.10 via Ethernet. Får ikke nett på Ubuntumaskinen

 

Prøvde å koble til etherneten i en Macbook, og den fikk nett med engang. Anyone?

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar
VIl dette vare permanent, og vil programmet sørge for å synkronisere det eg har i mappa mi med det som er på serveren?

 

Jepp, alt som skjer i mappen skjer også direkte på tjeneren. Nett som med vanlige filer, ikke noe mer å tenke på.

Monteringen er dog ikke permanent, for å få det til må du legge til en linje i fstab.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Nokon som veit om ein god text-editor til programmering i ubuntu her? Og ein ftp-klient med GUI som tilbyr å la deg endre filene akkurat som smart-ftp?

Du kan også prøve FileZilla.

 

Jeg bruker vim til programmering, men du kan jo søke/lette litt i synaptic.

Lenke til kommentar
Sokkalf^: Hvilke konsekvenser kan de avtalene få?

 

Det er vel litt tosidig. På enkelte områder kan det muligens føre til et bedre samarbeid mellom MS og linuxdistroene. På den annen side gir disse avtalene Microsoft større tyngde innen patentspørsmål, bruk av standarder o.l, da disse avtalene må sies å være en aksept av at Microsofts syn på dette er det rette.

Lenke til kommentar

Jeg er en god smule skeptisk jeg også. Microsoft er jo ikke akkurat kjent for å drive veldedighet og hjelpe konkurrenter frem. Jeg tipper det sitter noen advokater og ledere og gnir seg godt i hendene over en mer langsiktig strategi mot konkurransen fra åpen kildekode. Har på følelsen av at noen vil sitte igjen med svarteper etter å ha analysert den lille skriften bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...