Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med det som mener du redigering av lyd, bilde og video? Ellers er jeg ikke enig i "mindre brukervennlig", forutsatt at de har likt utgangspunkt. Altså ikke sammenligne Recover-CD med installasjon av Linux på hvilken som helst PC.

Skulle kanskje vært litt mer nøyaktig, mener såklart utvikling/redigering :)

 

Så lenge man må redigere xorg.conf etter en clean install av Ubuntu, er ikke "Linux" brukervennlig.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest overskriften trodde jeg at jeg skulle få 13 gode grunner til å ikke velge linux. Men der tok jeg skammelig feil:

 

3 gode grunner til å ikke velge linux:

- Video

- Lyd

- Grafikk

 

Kan også legge til spill og brukervennlighet. Men da kommer jeg ikke på noe mer.

 

Er det noe linux duger til da? bortsett fra server.

Alt utennom det jeg nevnte :)

 

Tenker på power user ting.

Lenke til kommentar
VESA er jo laget for det :)

 

På bærbare har jeg ikke xorg.conf engang, og det er X.org 7.2. Så hvordan Ubuntu ikke greier å gi meg rett oppløsning (med xorg.conf) er tåpelig.

Prøv ubuntu 7.10. Tror du skal ha et sært grafikkort for å ikke få riktig oppløsning ut av boksen. (Kanskje noen ati-kort fortsatt har problemer).
Lenke til kommentar
Etter å ha lest overskriften trodde jeg at jeg skulle få 13 gode grunner til å ikke velge linux. Men der tok jeg skammelig feil:

 

3 gode grunner til å ikke velge linux:

- Video

- Lyd

- Grafikk

 

Kan også legge til spill og brukervennlighet. Men da kommer jeg ikke på noe mer.

 

Vel, ikke sikker på om du har prøvd Ardour, men den er faktisk veldig bra, og matcher Cubase/Logic på hva den kan gjøre. Blender og Maya kan jo også dras frem som eksempler på hvor linux har virkelige edelstener. :)

 

Menmen, får heller sette meg ned og spille det helt nye Enemy Territory: Quake Wars. Ubuntu native. :)

Lenke til kommentar

Har nVIDIA og Intel. Jeg vet ting har blitt bedre, får se om jeg gidder å teste Ubuntu. Mine erfaringer med X.org 7.3 har ikke vært så bra.

 

Vel, ikke sikker på om du har prøvd Ardour, men den er faktisk veldig bra, og matcher Cubase/Logic på hva den kan gjøre. Blender og Maya kan jo også dras frem som eksempler på hvor linux har virkelige edelstener. :)

 

Menmen, får heller sette meg ned og spille det helt nye Enemy Territory: Quake Wars. Ubuntu native. :)

Har prøvd det meste av det meste innen de sjangrene, på lyd og video er det ikke mye å rope hurra for. Vi har Blender og Inkscape på grafikksiden, ellers ikke så mye (som tilfredstiller mine krav)

 

ETQW var kjedelig (begynner vel å bli for gammel for slikt :p ).

Lenke til kommentar
VESA er jo laget for det :)

 

På bærbare har jeg ikke xorg.conf engang, og det er X.org 7.2. Så hvordan Ubuntu ikke greier å gi meg rett oppløsning (med xorg.conf) er tåpelig.

Prøv ubuntu 7.10. Tror du skal ha et sært grafikkort for å ikke få riktig oppløsning ut av boksen. (Kanskje noen ati-kort fortsatt har problemer).

Mitt intel integrerte med den nye intel-driveren blei oppdaga som en plug'n'play skjerm, med største og eneste oppløsninga på 640*noe(dette var med ubuntus nye skjermkonfigureringsprogram i gtkversjon ). en sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg og manuelt velge 1024*768 fiksa det da.

Lenke til kommentar
edit: Kagee: Det står "LES OGSÅ:13 grunner til ikke å velge Linux" nederst i artikkelen, så de har jo både argumentasjon både for og imot å installere GNU/linux.

 

Etter å ha lest overskriften trodde jeg at jeg skulle få 13 gode grunner til å ikke velge linux. Men der tok jeg skammelig feil:

Jeg tok artikkelen som ironi, og lo godt av det. Når det er så åpenlagte feil i "faktaene" antok jeg rett og slett at de var lagt der med vilje.

Er du sikker på at det er ment seriøst?

 

PS. Gratulerer med 30k!

Lenke til kommentar

Personlig irriterer jeg meg bare over alle disse fantastiske programmene som ødelegger xorg.conf-filen min. Synes systemet med fila er utrolig flott jeg - hvis man setter seg litt inn i det så kan man sette opp skikkelig gode skjermopsett og kombinasjoner:)

 

Starter alltid opp fra runlevel 3 uansett, kan gjøre så mye nyttig med egne startx-script:P

Lenke til kommentar

Jeg lå inn noen config table(re-routing) greier i config filen til alsa, når jeg velger denne som device så dør gnome-lyd greiene hvis esd er startet.

Tingen er jo at jeg aldri ser på film, men når jeg først har 7.1 er det greit å bruke alle høytalerne. Esd er litt kjekt, noen som vet hvordan jeg kan få denne configen til å like esd?

Lenke til kommentar

Tyskerne faar det til! Jeg sitter naa i businesslosjen paa Frankfurt Main, og her kjörer saavidt jeg kan se alle maskinene Suse! Jeg kan faktisk ikke se noen her som strever med aa faa til det de vil paa maskinene, inklusive meg. Tenkte egentlig aa slenge opp laptopen, men denne gangen maatte jeg teste maskinen som stod her. Sokkalf, det ser nesten ut som om de har sett den fontveiledningen din ogsaa :)

 

Maskinen har det velkjente WindowsXP klistermerke, saa noen har t.o.m. betalt en XP Professional lisens paa den en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...