Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Noen forslag til CLI-basert (headless) grafrendering? Trenger å rendre en del 2D-grafer (line chart), og har begrensede ressurser. Har tidligere rendret med f.eks JPgraph (PHP), men det blir for treigt til å kjøre på en Rapsberry Pi.

 

edit: Helst noe kompilert (for å få opp hastigheten, scripta språk har ikke samme hastigheten), og må kunne kjøre output til enten jpg eller png.

 

Anyone? :)

Endret av j--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86_64/304.88/

Du må åpenbart ha X, men du kan installere driver fra terminal.

Lastet ned og installert. Hvordan kan jeg sette ned hastigheten på viften til minimum?

 

Argh, jeg liker ikke å holde på med grafikkdrivere ...

 

PowerMizer-innstillinger:

nvidia-settings -a [gpu:0]/GPUPowerMizerMode=0

(0 = adaptive, 1=max, 2=auto)

Ved idling under adaptive skal viftehastigheten ligge rundt 30%)

 

For GPUer eldre enn Fermi kan du også stille viftehastigheten mer spesifikt:

nvidia-settings -a [gpu:0]/GPUFanControlState=1 -a [fan:0]/GPUCurrentFanSpeed=100

 

Les mer her.

 

Info:

nvidia-settings -q all | grep GPUCurrentFanSpeed

nvidia-settings -q gpus

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Noen forslag til CLI-basert (headless) grafrendering? Trenger å rendre en del 2D-grafer (line chart), og har begrensede ressurser. Har tidligere rendret med f.eks JPgraph (PHP), men det blir for treigt til å kjøre på en Rapsberry Pi.

 

edit: Helst noe kompilert (for å få opp hastigheten, scripta språk har ikke samme hastigheten), og må kunne kjøre output til enten jpg eller png.

 

Anyone? :)

Gnuplot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er softwaren/ræva standard instillinger som er problemet der. Førstnevnte kan byttes ut på ordentlig routere (dd-wrt/OpenWrt, ..), og siste er noe du bør gå over uansett. Bugs i firmwaren derimot kan man ikke så lett beskytte seg mot..

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører Vyatta (community edition) som firewall hjemme nå, og det funker finfint. Ser at det er kommet en fork (VyOS) av den, fordi det virker som et selskapet bak Vyatta ikke fokuserer på gratisversjonen. Noen som har fått testet VyOS enda?

Lenke til kommentar

Det er softwaren/ræva standard instillinger som er problemet der. Førstnevnte kan byttes ut på ordentlig routere (dd-wrt/OpenWrt, ..), og siste er noe du bør gå over uansett. Bugs i firmwaren derimot kan man ikke så lett beskytte seg mot..

Har fått med meg at det finnes alternative firmwares til ruteren (AC66U), men inntrykket på det tidspunktet jeg leste om det (om denne spesifikke ruteren) var at det var på et veldig tidlig utviklingsstadie, og dermed ble det lagt på is. Det var forøvrig en svakhet i Synolologys firmware som skapte problemet, uten at jeg kjenner alle detaljene.
Lenke til kommentar

Snerk! Sitter hjemme og snørrer utover hele tastaturet, vel vitende om at udugelige Bring har brukt over en hel arbeidsdag på å transportere den nye Jolla mi de ti minuttene det tar å kjøre fra postsentralen på Hamar og opp til meg. Hadde tenkt å drøye med ny telefon til Meizu MX3 med buntuphone kom i salg, men så ville plutselig ikke S2'en min mer.. Så da ble det en nødløsning. Er veldig spent på SailfishOS. Men nå må jeg sitte hjemme og vente til mandag fordi telefonen er lastet på en bil som er parkert for helga! Jaggu fint at batteriet på backup-telefonen (gode, gamle HTC Desire, tidenes beste telefon når det kommer til håndkomfort) er dødt, S2-en er dau som ei sild, og backupen for backupen er en samsung wave med defekt minne og utdatert OS (Bada 1).. Kan ikke laste nettsider med bilder eller javascript fordi det krever for mye minne, lzm. Vil du bruke nettleseren samtidig som en annen app kjører? Njæ, ikke nok systemressurser, gitt! Hipphipp.

Er det noen som har tafset på en Jolla og kan gi en pekepinn på hva jeg har i vente?

Lenke til kommentar

Er det noen som har tafset på en Jolla og kan gi en pekepinn på hva jeg har i vente?

Gled deg! Du kommer til en ordentlig datamaskin, med terminal innebygget, og Linux i bånn.

SailfishOS er .. annerledes, men det gikk forbausende lett å bli vant med det.

Jeg bruker min Jolla som primærtelefon, selv om den kanskje ikke er helt klar for "prime time" ennå. Noen mangler er litt irriterende, men til å leve med (kan ikke sende / motta MMS ennå), noen bugs er kjipe (infinite connection loop, løses ved en reboot), noen er småkoselige (messages overview fryser, løses ved 'pkill jolla-messages' i terminal), men stort sett funker den bra til mitt bruk. Og snart kommer det en ny update av SailfishOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...