Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg skal utvikle et pythonscript på en server hvor jeg kun har ssh-tilgang og begrensede rettigheter. Jeg kan med andre ord ikke installere hva jeg vil.

 

Til nå har jeg brukt VIM som editor. Men jeg savner en skikkelig IDE, som oppdager feil i kode, gjør variable tab completion og masse sånne snedige ting. Går det an å få til med VIM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal utvikle et pythonscript på en server hvor jeg kun har ssh-tilgang og begrensede rettigheter. Jeg kan med andre ord ikke installere hva jeg vil.

 

Til nå har jeg brukt VIM som editor. Men jeg savner en skikkelig IDE, som oppdager feil i kode, gjør variable tab completion og masse sånne snedige ting. Går det an å få til med VIM?

Har du mulighet til å lage virtualenv og installere pakker der?

 

Du kan fint få "IDE"-funksjonalitet i Vim med plugins, f. eks Syntastic for sjekk av syntax og jedi-vim for autocomplete. Kan også være greit å ha Supertab.

 

Vet ikke hva du mener med "variabel tab completition", men om du savner ordentlig indenting bør du ha disse linjene i din .vimrc (tatt fra min conf).

filetype plugin indent on                       " detect file plugin+indent
set cinkeys-=0#                                 " don't force # indentation
set autoindent                                  " preserve indentation
set expandtab                                   " no real tabs
set shiftround                                  " be clever with tabs
set shiftwidth=4                                " default 8
set smarttab                                    " tab to 0,4,8 etc.
set softtabstop=4                               " "tab" feels like <tab>
set tabstop=4                                   " replace <TAB> w/4 spaces
Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sshfs/sftp, og bruk din vanlige editor? Må ikke gjøre det så komplisert :]

På terminalen som jeg bruker for ssh til server, har jeg ikke mulighet til å kjøre gui, eller installere programmer heller, så dette er litt strengt. Dessuten behandler jeg data i scriptet som jeg ikke kan flytte ut av miljøet sitt, så det blir vanskelig å teste koden på utsida

Lenke til kommentar

Jeg prøver å kjøre den portable versjonen av Skype på Debian Testing, men det dukker opp et utrolig merkelig problem i terminalen. Hvorfor finner ikke bash filen selv om filen tilsynelatende eksisterer?

 

 

endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$ ll
total 28788
drwxr-xr-x  6 endre endre     4096 Feb 16 22:51 ./
drwxr-xr-x 60 endre endre    12288 Feb 16 22:50 ../
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 avatars/
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 icons/
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 lang/
-rw-r--r--  1 endre endre    33513 Dec 18 19:52 LICENSE
-rw-r--r--  1 endre endre     5817 Dec 18 19:52 README
-rwxrwxrwx  1 endre endre 29383892 Dec 18 19:52 skype*
-rw-r--r--  1 endre endre      453 Dec 18 19:52 skype.conf
-rwxr--r--  1 endre endre      273 Feb 16 22:51 skype.desktop*
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 sounds/
-rw-r--r--  1 endre endre     4179 Dec 18 19:52 third-party_attributions.txt
endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$ ./skype
bash: ./skype: No such file or directory
endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$
Lenke til kommentar

 

Jeg prøver å kjøre den portable versjonen av Skype på Debian Testing, men det dukker opp et utrolig merkelig problem i terminalen. Hvorfor finner ikke bash filen selv om filen tilsynelatende eksisterer?

endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$ ll
total 28788
drwxr-xr-x  6 endre endre     4096 Feb 16 22:51 ./
drwxr-xr-x 60 endre endre    12288 Feb 16 22:50 ../
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 avatars/
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 icons/
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 lang/
-rw-r--r--  1 endre endre    33513 Dec 18 19:52 LICENSE
-rw-r--r--  1 endre endre     5817 Dec 18 19:52 README
-rwxrwxrwx  1 endre endre 29383892 Dec 18 19:52 skype*
-rw-r--r--  1 endre endre      453 Dec 18 19:52 skype.conf
-rwxr--r--  1 endre endre      273 Feb 16 22:51 skype.desktop*
drwxr-xr-x  2 endre endre     4096 Dec 18 19:52 sounds/
-rw-r--r--  1 endre endre     4179 Dec 18 19:52 third-party_attributions.txt
endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$ ./skype
bash: ./skype: No such file or directory
endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$

 

Ser ut som at det er et 32-bits problem.

 

endre@endre-c2d:~/skype-4.2.0.13$ file ./skype
./skype: ELF 32-bit LSB  shared object, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.18, BuildID[sha1]=0a814f59ffedc2201f68634e577e37cac04be150, stripped

Med libc6-i386 kommer jeg litt videre, men tror jeg dropper hele opplegget når jeg må sitte og knote med sånt.

 

Lenke til kommentar

Opplever ekstremt høy CPU-bruk når jeg har enkelte nettsider (dagbladet.no først og fremst) åpne i Chrome. Skjer på flere PCer (hjemmelaptop og jobblaptop), ene med Intel-grafikk og den andre med Nvidia-grafikk.

 

Viftene spinner umiddelbart opp til maks, og stopper ikke igjen før jeg lukker fanen.

 

Ser også relativt høy CPU-bruk i Firefox, men ikke i nærheten av det jeg ser i Chrome.

 

Noen som har noen tips, evt. kan se hva ÅRSAKEN til dette er? I taskmanageren til Chrome viser "FPS"-kolonnen et skyhøyt mye større tall på dagbladet.no enn på andre sider.

 

Edit: 110% CPU og 6600fps.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Nå har diskene mine kommet så da skulle jeg begynne å sette opp serveren. Men, den nekter jo å i det hele tatt boote uten skjermkortet i, og skjermkortet vil visst la viften gå for fulle kluter hele tiden. Det er en gammel arbeidsstasjon med et Nvidia Quadro fx 1500. Jeg kjører utelukkende integrert Intel-grafikk og skyr som regel grafikkdrivere som pesten, men her ser det ut som om jeg må bite i det sure eplet.

 

Er det noen som kan hjelpe meg i riktig retning hva gjelder driver for dette kortet? Og gjerne hvordan jeg kan konfigurere viftestyringen fra CLI! :)

Lenke til kommentar

Opplever ekstremt høy CPU-bruk når jeg har enkelte nettsider (dagbladet.no først og fremst) åpne i Chrome. Skjer på flere PCer (hjemmelaptop og jobblaptop), ene med Intel-grafikk og den andre med Nvidia-grafikk.

 

Viftene spinner umiddelbart opp til maks, og stopper ikke igjen før jeg lukker fanen.

 

Ser også relativt høy CPU-bruk i Firefox, men ikke i nærheten av det jeg ser i Chrome.

 

Noen som har noen tips, evt. kan se hva ÅRSAKEN til dette er? I taskmanageren til Chrome viser "FPS"-kolonnen et skyhøyt mye større tall på dagbladet.no enn på andre sider.

 

Edit: 110% CPU og 6600fps.

Med eller uten AdBlock?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...