Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og kan alle spill kjøres i linux for tiden?

De fleste spill er fremdeles kun (beregnet) for windows og ymse konsoller. Tror mange av spillene som tilbys igjennom humble bundle (og de andre tilsvarende pakkene) ofte har en linux versjon, og så vokser vel forhåpentligvis steam sitt bibliotek med spill som har linux støtte. Så det er bedre i dag enn det var tidligere, men fremdeles en god vei igjen opp til antall spill som har windows støtte...

Lenke til kommentar

Jepp! Kjøpte gjennom double fine bundle! Quite happy. $10 fordi jeg er cheap.

Den fikk jeg ikke med meg. Orker ikke lese all reklameeposten jeg får, selv om jeg har bedt om å få dem. :p Jaja, har en lovlig kopi fra GoG, og den kjører vel greit i Wine.

 

@Caddy&Crowly: Vi får håpe Steambox blir en superhit. Og boikotte alle spill som ikke kommer til linux. Personlig boikotter jeg alle spill som kommer til OSX, uten å komme til linux. Linux har allerede bevist til gagns at det er en plattform med bedre inntjening på spill enn OSX, og de som lager spill til Win og velger å lage en utgave til OSX men ikke til linux fortjener grisebank.

 

La oss med det samme håpe DirectX dør ut, så bli verden et bedre sted.

Lenke til kommentar

X3 var på tilbud på Steam her om dagen, om det ikke enda er. Kommer til å spille mye det så snart jeg er ferdig med eksamen.

 

Linux som spillplattform har kommet utrolig langt ved hjelp av HumbleBundle og Valve. SuperTuxKart vil alltid forbli en klassiker, men nå kan vi utvide horisonten litt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...