Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Titter litt på mulighetene for å kjøre KVM på den stasjonære og utnytte I/O MMU (IOMMU) som i praksis gjør at du kan bruke PCI devices i guest á du kan bruke VT-x for CPUs. Med andre ord kjøre Linux/KVM som host og Windows som guest for spill, og slippe det evige kjøret med dual boot.

 

Finner lite info på emnet, og det virker å være laber støtte for IOMMU på de fleste hovedkort (noen kun kalt "Enable I/O Virtualisation"). Av det lille jeg har funnet har folk hatt variable resultater og sliter med å finne hovedkort som støtter dette. Kanskje det er en mulighet å bruke Xeon + Intel mobo, men det er helt ukjent for meg.

 

Er det noen her som tilfeldigvis har noen erfaringer med noe slikt, evt. har noen innskudd ang. dette høres ut som en idé? Mtp. støtte så virker det nesten som om det er mer styr enn å dual boote, men hadde vært latterlig fett å kunne kjørt to OS på desktopen med ca. native performance for spill i guest (Windows).

Lenke til kommentar

13.04

Jeg fikk forandret det til 24h klokke. Men den går 2 timer feil hver gang jeg restarter PC'n.

 

Dette sliter jeg også med! Men det skjer også når jeg booter til Windows, så jeg begynner å lure på om det kan være CMOS-batteriet som begynner å synge på siste verset.

Lenke til kommentar

Står hardware-klokken på UTC eller på localtime? Tid når Windows er inne i bildet kan bli problematisk på grunn av dette.

 

Tips: ikke bruk Windows. :---------------)

 

Så hardware-klokka bør stå på localtime? Skal sjekke.

 

Må bruke Windows så lenge Arma3 ikke er til Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...