Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

På grunn av skjermproblemene har jeg ikke brukt Ubuntuen så mye, så har lite å miste. Tenker derfor det er greiest å bare hive meg over en helt ren installasjon :)

 

Er i installasjon av Kubuntu nå, men det ser ikke ut til å fungere helt. For det første er installeren veldig treg. I tillegg kræsjer den når jeg prøver å slette partisjoner når jeg velger "Manual"-installasjon.

 

Noen som har vært borti dette?

Ja, jeg hadde samme problemet når jeg prøvde å legge det inn ved å bruke en USB-penn som tydeligvis var ganske dårlig. Dessuten kræsjet installasjonen min mens jeg dreiv på i partisjoneringsdelen av installasjonen når jeg installerte det tidligere i dag (fra DVD). Prøvde en gang til, og da funket det.

 

Det kan også være en idé å lage en egen partisjon til "/home", så kan du bare slette partisjonen med "/" og legge inn på nytt når det kommer ny versjon, uten å miste noe av det du har i "/home".

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt være at disken begynner å dra på årene, ja, men googlet og fant en annen kar som opplevde crash, bare at han faktisk fikk feilmelding.

Fikk installert ved å bruke "Use entire disk"-alternativet. Eneste som ser ut til å tulle nå er at jeg ikke lengre får opp spørsmål om hvilken disk jeg vil boote til -_-

Har en med Win 8 og en med (nå) Kubuntu.

Lenke til kommentar

Har ikke installert grub. Det har gått automagisk hver gang jeg har installert Ubuntu manuelt. Alt jeg trengte å gjøre var å velge boot-disk.

Nå booter den rett i Kubuntu ja. Dvs. den booter til disken som står som nr. 1 i BIOS.

 

@Orwandel: ikke bare meg altså :p Planen var jo, som du sier, å ha en egen partisjon for /home. Får prøve med en annen USB i morgen. Den jeg brukte nå er ganske gammel den og.

Lenke til kommentar

Tidligere la jeg grub / boot på sdb, altså disken jeg installerte Ubtuntu på.

Denne gangen fikk jeg aldri spørsmål om boot.

 

Men jeg tror jeg skal prøve en gang til å kjøre "Manual" slik at jeg får fikset diskene skikkelig, samt hvor boot'en skal være.

Lenke til kommentar

Greia med å legge den på sdb, slik jeg forsto det, var å forhindre at den overskrev Windows sin book-sektor på sda. Har gjort dette før, og endte da opp med et godt bork.

 

Kom meg forresten forbi crash-bossen på manuell installasjon:

Slettet først alle partisjoner utenom én. Opprettet partisjonene jeg hadde plass til, slettet den siste og ferdigstilte konfigurasjonen.

Google sier at dette har vært et problem med Kubuntu de siste fire utgivelsene.

Lenke til kommentar

Bootloaderen var det ja, my bad :)

 

Forresten noen som har noen tips til gode temaer til KDE som er "flat" og firkantet?

Evt. vet hvordan men endrer fargen og opacity på oppgavelinjen? Har funnet en jeg liker ganke bra, bortsett fra at oppgavelinjen her helt svart. Kunne tenkt meg litt mer mørk grå slik at det ikke blir så hinsides mørkt på skjermen.

 

Bruker disse to:

Full Flat Plasma theme

Full Flat 2.0 scheme

Lenke til kommentar

KFaenza er supert. Ellers er det et par-tre andre gode rundtomkring. KDE har en egen, innebyd find-new-icon-themes-greie. Ligger i System settings -> Application appearance -> Icons -> Get new icons

 

SQRT er også veldig firkantet. Det er flere gode å velge i.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned KFaenza. Blir videresendt til en "nothing to see here"-side.

SQRT får jeg heller ikke tak i. Ligger bare en preview på nedlastingen der :/ Begge kommer opp i ikon-søket til KDE, men blir bare gitt link til nettsiden som igjen ikke førte noen vei.

Lenke til kommentar

Det er avhengig av hvordan uploader til kde-looks har gjort det, noe som er en latterlig uting (de burde tvunget alt til å være one-click install). Flere linker nemlig heller til sin egen deviant-art-side eller lignende i stedet for å laste opp selve filen til kde-look. Uansett, bare følg linken og last ned manuelt.

 

For at KFazena skal kunne brukes av Firefox og Thunderbird, extract til /usr/share/icons i stedet for .kde4/share

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...