Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Nei, det gikk noen dager fra ryktene begynte å svirre til BBC sa noe som helst. Deretter bekreftet de at noe hadde skjedd, og at de så på saken. Til slutt fikk vi servert resultatet. Det er lite de kunne gjort annerledes, man kan ikke henge ut sine ansatte under behandlingen av en personalsak.

 

Første saken som det ble linket til av alle da saken slapp ut var fra BBC.

Det var ikke snakk om å henge ut, men når BBC i tillegg klarer å intervjuet vitner og lage en stor sak så kan man jo begynne å lure på om de ikke ønsket dette sirkuset.

Jeg skjønner at nyhetsredaksjonen til BBC har sine oppgaver, men litt samkjøring i en sak som angår de selv hadde kanskje hjulpet for alle parter.

 

Jeg er som sagt ikke uenig i dommen når alt ble som det ble. Og den som sitter igjen med svarteper er uansett BBC.

For en som har fulgt med ukentlig siden starten så og si er det vemodig at en era er over, men jeg er ikke redd for at det er slutten for disse tre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, det er veldig begrenset hvor mye det sømmer seg å kommentere en slik sak når den er under oppseiling. Og det var da ikke BBC som intervjuet vitnene (i pressen)? Virker som du er oppsatt på å si at BBC har gjort noe galt her nesten for enhver pris, som om det skulle gjøre noen særlig forskjell. Det eneste problemet jeg har med saken er hvis de tidligere "overtrampene" til Clarkson hadde noe å si for beslutningen, for der snakker vi bagateller.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er veldig begrenset hvor mye det sømmer seg å kommentere en slik sak når den er under oppseiling. Og det var da ikke BBC som intervjuet vitnene (i pressen)? Virker som du er oppsatt på å si at BBC har gjort noe galt her nesten for enhver pris, som om det skulle gjøre noen særlig forskjell. Det eneste problemet jeg har med saken er hvis de tidligere "overtrampene" til Clarkson hadde noe å si for beslutningen, for der snakker vi bagateller.

 

Da tror jeg du har misforstått mitt syn en smule om du ser det slik. Jeg er som sagt enig i resultatet og jeg forstår jo at BBC måtte komme med en eller annen form for reaksjon.

Jeg synes nok kanskje de kunne gjort mer for å holde saken på det nivået den burde, og ikke hjelpe til med å hause opp situasjonen, og det er som sagt lett å tenke ikke lang tid tilbake der de var i fokus for det stikk motsatte. Og vi er helt enige hva tidligere "overtramp" angår, men det er jo vanskelig å tenke de ikke har hatt det når det er viden kjent hvilket syn mange i ledelsen hadde på Clarkson før denne saken. Men det får vi vel sikkert aldri vite.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ja, det er det. Det er også ganske tragisk at fyren som ble "banket" har fått masse drapstrusler mot seg selv og familien sin.

TIL: Clarkson fanboysene er like sinnsyke som Justin Beiber fanboysene, mentalt sett befinner de seg nok sånn nogenlunde på samme aldersnivå.

Lenke til kommentar

Jeg syns BBC har opptrådt temmelig bra i denne saken, på grensen til eksemplarisk. Det er media, ikke de som har gjort et enormt spetakkel ut av dette. Jeg kan ikke si at BBC har overreagert i denne saken. Om de skulle reagert "mindre" måtte de nesten forsøkt å dysse det ned (noe de jo har erfaring med...). 

Endret av Patrick123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hall sa også at det er ingenting som hindrer Clarkson i å være med i andre programmer for BBC. Han var "guest host" for britiske versjonen av Nytt på Nytt denne uka. Han er bare sparket fra Top Gear, ikke bannlyst fra å jobbe for BBC.

 

Og det er et utall slike panel shows der borte som for det meste bruker de samme komikerene som gjester hele tiden. Går sikkert an å tjene godt på å bare være deltaker i alle disse hele året. Clarkson har ikke vært fast inventar i noen av de, men har vært med på QI en del ganger gjennom årene hvertfall. Når han ikke snakker om bil hele tiden, er han best på vittige kommentarer til andre, ikke nødvendigvis å være i sentrum.

 

Og når karene begynner å nærme seg 60 år trenger de vel ikke jobbe for å overleve lengre. Hammond er den yngste på 45 år.

 

 

De kan også dra live show-konseptet over i fulltid istedet for å bare ta en kjapp turne en gang annahvert år.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og det er et utall slike panel shows der borte som for det meste bruker de samme komikerene som gjester hele tiden. Går sikkert an å tjene godt på å bare være deltaker i alle disse hele året. Clarkson har ikke vært fast inventar i noen av de, men har vært med på QI en del ganger gjennom årene hvertfall.

Kanskje han blir fast gjest på nye Top Gear?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er det. Det er også ganske tragisk at fyren som ble "banket" har fått masse drapstrusler mot seg selv og familien sin.

TIL: Clarkson fanboysene er like sinnsyke som Justin Beiber fanboysene, mentalt sett befinner de seg nok sånn nogenlunde på samme aldersnivå.

 

Ta en kikk gjennom hva "Top Gear" legger ut på Facebook (uansett hva).... kommentarfeltene der gjør meg flau. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Og det er fremdeles ingen god unnskyldning til å ikke oppføre seg ovenfor andre mennesker. Om jeg har en dårlig dag gir det meg ingen rett til å slå andre mennesker,..

Lenke til kommentar

Top Gear er dødt og begravet. Move along please, nothing to see here.

 

Eller gjør som meg, last ned tidlige sesonger og le av Hammond teste/race flyplass kjøretøyer på Heathrow (les: knuse flest mulig svære lastebiler), eller Clarkson og gjengen virre rundt på elva Avon i en luftputebåt uten styring.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...