Jump to content

LOZER

Medlemmer
  • Content Count

    1265
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Du gir en flott beskrivelse av deg selv. Du mangler nok ingen ting! Personlig pleier jeg aldri gå rundt å berøre, hoie eller plystre på jenter. Selv om jeg har skjønt at denslags tilnærminger er vanlig. Du har sikkert alt å tjene på å velge deg en gutt istede for å sitte på gjerdet. Hva med bare å spille med åpne kort? Jeg har enda ikke skjønt et eneste "hint" fra ei jente...
  2. http://www.dynamicdemand.co.uk/grid.htm Viser frekvensen på det britiske nettet. Vet ikke hvor seriøs den men.... Alt er koblet sammen og planlegges nøye. Når det bygges så mange nye vindmøller nedover i Europa blir vi nødt til å importere en masse kraft så snart det kommer et vindkast på kontinentet.
  3. EvenruD: Generelt tror jeg du skal si bra lite for å stryke på en muntlig eksamen. Hvis du forstår noen grunnleggende prinsipper eller klarer å hoste opp et eller annet innimellom bør det gå. Men det er såklart mulig. For å finne volumet av en generel sirkel ja. Riktig. Satt likningen for en sirel x^2 + y^2 = r^2 som blir til funksjonen y=kvadratrot(r^2 - x^2). Satt det inn i formelen pi*integral((f(x)^2)dx og integrerte den med tanke på r. (x i funksjonsuttrykket blir en konstant). Forklarte og tegnet litt i tillegg. Gikk litt fort nå. Eneste forskjell fra din forklaring er at jeg bestemte meg for å ha orgigo i sentrum av sirkelen derfor integrerte jeg fra 0 til r også ganget jeg tilslutt med 2 for å få volumet av den andre halvkule. LOZER
  4. Var oppe i dag. Som forberedt oppgave fikk jeg Noen læreplan mål i 4... Trignonometriske funksjoner+omskriving+kjennskap til radianer og absolutt vinkelmål+noen trig. formler. Også var det en funksjon (sin+cos) over nedbøren en stand. Drøftet funksjonen. Utslag, likevekt, maksverdi, omskrivingen osv. Deretter beviste jeg cos(u+v)= ved hjelp av skalarproduketet (definisjon og prikkprodukt satt er lik hverandre) Som uforberedt oppgave fikk jeg volumberegning ved integrasjon. Konkret og greit egentlig. Skulle til å sette igang å finne volumet av en pyramide, men læreren sa hun hellest ville finne volumet av ei kule :O Ble litt rot her for jeg tenkte å løse den på en lur måte ved å snitte den opp. Men hun ville vist jeg skulle integrere funksjonsuttrykket til en sirkel som et omdreiningslegme. Når jeg kom på sporet igjen gikk det nå greit. Fikk regnet meg greit frem til en generell formel for volum av ei kule.
  5. Nå er det slik din lærer bestemmer oppgaven. Sensor disse "godkjenner" oppgaven(e). Kan tenke meg min lærer ville gitt f.eks. noe slik: Mål: 4a Kjenne absolutt vinkelmål, kunne regne om mellom grader og radianer og kjenne definisjonen til sinus-, cosinus og tangensfunksjonene 4b Kjenne de eksakte verdiene til sinus-, cosinus- og tangens til 0, 30, 45, 60 og 90 grader og kunne bruke disse verdiene til å finne vinkler i andre kvadranter og omløp 4c kunne bruke formlene for sinus og cosinus til summer og differanser samt formelen sin^2 x + cos^2 x = 1 2b kjenne forskellen på analytiske og numeriske løsninger og kunne angi svar på eksakt form eller med fornuftig avrunding. + Litt mer tekst. Det går sikkert klart frem av dette hva du skal snakke om under eksamen. Læreren din (eksaminator) vil jo at du skal forstå hva du skal gjøre. Han/hun vil heller ikke spørre om noe dere ikke har gjennnomgått. Det jeg satt opp over er bare noe jeg fant på i farta. Jeg er ikke mattelærer eller noe. Det gjøres sikkert svært ulikt rundt om. HVIS du skulle få en oppgave i forberedelsen du skal løse er den for å gi en pekepin på hva du skal snakke om. Om du ikke skulle få den til er det ikke katastrofe. Sensor og eksaminator vil somregel finne ut alt det du kan, ikke finne ut hva du ikke kan LOZER
  6. Kom opp! Muntlig eksamen pleier vel stort sett å være en allright erfaring, sånn generelt. Les lærerplanen. Den er utgangspunktet for alt. Har du den ikke, skaff den nå på Udir.no Forbereder meg mest på å "øke forståelsen" av alt. Har allerede oversiken over alle metoder og bruken av dem, så ser endel på bevisene, men det er mest for å dra fram for å forsvare 6 i standpunkt. Vet ikke gangen til Deres eksamner men for meg blir det: 30 min forberedelse på en oppgave, alle hjelpemidler -mobil. Notater fra dene perioden kan bringes videre 30 min eksaminasjon. DETTE ER MAX! Halvparten på den forberedte oppgaven samt at det kommer en uforberedt oppgave. Er mest å holde praten i gang. Gi inntrykk av mest mulig forståelse. Er det noe du er usikker på eller ikke vet hopper du bare over det og later som det ikke finns. Eksaminator vil sikkert spørre deg om noe hvis det er noe du burde få frem eller du er litt på et sidespor. Hadde god nytte av notatene dine Hilde M til 3KJ skriftlig =)
  7. Er ikke det værste eksamenssettet jeg har sett. Viste svar på alle oppgavene, men så er sikkert ikke alt riktig... Ble spesielt usikker på det med pH nå når jeg leste alle svarene. Fort gjort å gjøre en blunder. Valgte oppgave 4 alternativ 1
  8. Har noe slik drivstoffmeter som viser bensinforbruket i kjørecomputeren. Bilen er en 92'Opel Omega 2.6i Hvis bilen er skikkelig varm bruker den 1.1L/t (måleren går over fra L/100km ved svært lave hastigheter og stillestand). Ser gjerne forskjell mellom 1.1 og 1.2 hvis jeg skrur over på parklys Tomgang er 600-650rpm. Når motoren er sånn halvvarm, men ikke absolutt helt, bruker den gjerne 1.4ca. Ved kalstart i 20 kalde ser jeg gjerne 25L/t, men den får jo litt lunk ganske raskt. Ellers har jeg hatt Sierra i vinter så jeg sparer den beste bilen for kuldestart Vet ikke hvor nøyaktig målingen er. Den viser litt snaut det reele forbruket ved kjøring vet jeg. Når jeg sammenligner snitt på kjørekomputeren og pumpeliter/tripteller. Så kan kansje gange forbruket på tomgang med 20% (regner med at klokka den bruker går ganske riktig fort) Er ikke noe flowmeter eller noe her. Regner egentlig med at den kalkulerer ut fra åpningstid på dysene - for man vet jo størrelsen på de og bensintrykke(konstant). Uten at jeg har noe særlig mer peiling på bilelektronikk forøvrig.
  9. Har kjørt mye folk, stort sett kjente, aldri hatt noen problemer. Blir litt annerledes med østeuropeera som kjører fast hver kveld og som ikke nøler med å gå inn på utesteden for å kapre kunder. Er noen "faste" biler her på Hamar med latviske skilter og slik... Det politiet helst, og lettest, "tar" folk for er gjerne manglende lyspære og slik. LOER ;-)
  10. Sørlig med overklokking ja, har ikke vært særlig aktiv i nettverket siden... VI burde kanskje gjort noe med det? VI kunne alle skrevet brukerbidrag for å sprite opp litt og ikke minst hjelpe "de faste sliterene" litt... Uansett hva som skjer, å holde forumet i live er vår jobb! LOZER
  11. Fikk sett endel i dag ja! Mye bra, men har litt intrykket av at ikke alt har falt helt på plass over alt enda... Iallfall på realfagsiden, som jeg er mest på. Finnes for eksempel ikke en eneste lås på noe skap eller rom beregnet på kjemi/fysikk skjønte jeg. En lærer var fortvilet, men jeg er helt klar for å eksperimentere på egenhånd... Blir litt ekstra spennende i ukene fremover! LOZER
  12. Dæven, ja det kan man si. Det har iallefall vært varmt nok! Tror neppe vannet kan ha sirkulert i den katastrofale tidsperioden. Vet ikke når den plexien smelter, men det må ha vært 100 grader ++ Gode bilder, btw. Lykke til med hardwaren, LOZER
  13. Jeg skifter somregel når jeg bytter komponenter i vannkjølingen/gjør større ombygginger av pcen, så det har sjeldent gått mer en et halv år mellom hver gang. Gode kjølevæsker garanterer i alle fall 4 år, på biler. Så lenge det visuelt ser bra ut er det nok ingen fare, måtte evt. være om PCen skulle stå ute i flere minusgrader... LOZER
  14. Du kan si det ar antall delefrekvenser som bestemmer hvor mange "veier" høytaleren er. Merk deg at en konstruksjon med eksempel 3 basselementer (som gjengir samme frekvenser), 2 mellomtone elementer og 1 diskant fortsatt vil være et tre-veis system, fordi det er to delefrekvenser. For å utfylle Trainman kan jeg nevne: I et 1-veis system har du minimum 1 fulltone element, som (prøver) å dekke alle frekvensene. 0 delefrekvenser. I 2-veissystemet har man 1 delefrekvens. I 3-veissystemet har man 2 delefrekvenser. Det brukes også betegnelser som 2½-veis. Da har man minimum tre elementer med to delefrekvenser. Da kan man feks ha bass+bass/mellomtone+diskant. Det eksta basselementet spiller bare dypbass sammen med det andre bass/mellomtone elementet. LOZER
×
×
  • Create New...