Gå til innhold

Venstresidens stadig økende propagandanettverk


Anbefalte innlegg

Venstresiden sprer om seg med løgner på løgner, og styrer alle i den retningen de vil. Aviser, Tv, Radio og skoler er gjennomført bygd på sosialistenes mønster.

 

Nok ett skremmende eksempel jeg kom over

http://frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=16550

 

Husker godt når jeg ble tvunget til å diskutere for palestina i skolens historietimer. Noe jeg nekta bastant på da jeg ikke klarte det.. Det går ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker godt når jeg ble tvunget til å diskutere for palestina i skolens historietimer. Noe jeg nekta bastant på da jeg ikke klarte det.. Det går ikke.

Du har i alle fall ingen fremtid i jussen. Jeg husker jeg slet endel med dette på 1. avdeling men det er egentlig ganske greit å innta standpunkter du ikke står for. Å kunne sette seg inn i andres synspunkter kan faktisk gjøre det til et bedre menneske tror jeg :)

 

Ellers syns jeg du virker litt i overkant paranoid og vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Gi meg ett godt argument for å støtte palestinerene i deres sak(hva de nå enn måtte ønske å oppnå?)?

Du kan jo begynne med noen gode argumenter for å støtte israelerne så kan vi begynne der? :) Jeg har ingen sterke følelser for noen av dem så det krever litt innsatsvilje fra min side. ;)

Lenke til kommentar

Ok, mange hevder at Israel bør trekke seg tilbake fra de okkuperte områdene (anno 1967). Hvorfor skal de gjøre det? Klart Israel okkuperer områder som er taktisk viktige i en krig (ja, jeg vil kalle det en krig når resten av araberverdenen igler etter å utrydde den Israelske staten, vi husker også hvem som gang på gang har angrepet Israel siden dens opprettelse i 1947) hvor Araberene er den klart største majoriteten i området.

 

If the Arabs (Moslems) put down their weapons today there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today there would be no more Israel.

Think about it...

Lenke til kommentar
"De som bare leser det de er enige i, blir dummere og dummere." Thorleif Schjelderup

 

Hmmm... Har selv vært ute for det samme. Etter en 11 sider stil om Palestinaproblemet hvor jeg forsøksvis så tingene fra Isralernes synsvinkel fikk jeg følgende kommentar fra min lærer: "Sånt går det da ikke an å mene"...

 

Men jeg reagerte litt anderledes på det enn mange (tror jeg). Jeg bestemte meg der og da for at det går absolutt an for andre å mene noe annet enn en selv. Og at man faktisk kan lære noe av dem. Så hver gang jeg selv griper meg i å tenke "Sånt går det da ikke an å mene", minner jeg meg selv på den episoden, og prøver å se saken fra den andre siden. Det er en nyttig øvelse.

 

Jeg er ikke enig med venstresiden i så mye, men jeg beskylder dem ikke for å lyve. Det er ikke en eksakt vitenskap det dreier seg om, men om ideer og synsvinkler.

 

Derav det overnevnte sitat.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel.. jeg er rett og slett ikke i stand til å hoste opp gode argumenter til noen diskusjon om midtøsten akkurat nå så det får vente. Likevel er jeg halvveis enig med deg. Vi er omgitt av propaganda fra alle kanter. Media, reklamebransjen, politikere og andre slåss om å gi oss sin versjon av virkeligheten. Jeg klarer ikke lenger ta noe som står i avisen, eller er på nyhetene for gitt.

 

Hadde det bare vært venstresiden som spredde løgner hadde det jo vært en lettere sak å kjempe mot, men her har vi høyre, venstre, sentrum og en rekke andre som lirer av seg tonnevis av løgner og propaganda for å mele sin egen kake. Når vi har aviser (som liksom skal selge nyheter?) som er mer opptatt av å finne ut hvordan de skal vri en sak slik at de kan vise en halvnaken kvinne på forsiden, og nyheter som kjemper som gale for å få flest mulige seere så er det rett og slett ikke enkelt å vite hva som er sant lenger.

 

Vi lever i en tid der kanalene bruker mer penger på å kjempe om å finne nye og underholdende realityserier enn å lære oss noe. Folk benker seg foran skjermen for å se big brother og andre spennende ting, mens se og hør selger som hakka møkk. Man kan jo lure på om mannen i gata virkelig er interessert i sannheten?

 

Jeg er ikke paranoid nei.. :p

Lenke til kommentar
Vel.. jeg er rett og slett ikke i stand til å hoste opp gode argumenter til noen diskusjon om midtøsten akkurat nå så det får vente. Likevel er jeg halvveis enig med deg. Vi er omgitt av propaganda fra alle kanter. Media, reklamebransjen, politikere og andre slåss om å gi oss sin versjon av virkeligheten. Jeg klarer ikke lenger ta noe som står i avisen, eller er på nyhetene for gitt.

 

Hadde det bare vært venstresiden som spredde løgner hadde det jo vært en lettere sak å kjempe mot, men her har vi høyre, venstre, sentrum og en rekke andre som lirer av seg tonnevis av løgner og propaganda for å mele sin egen kake. Når vi har aviser (som liksom skal selge nyheter?) som er mer opptatt av å finne ut hvordan de skal vri en sak slik at de kan vise en halvnaken kvinne på forsiden, og nyheter som kjemper som gale for å få flest mulige seere så er det rett og slett ikke enkelt å vite hva som er sant lenger.

 

Vi lever i en tid der kanalene bruker mer penger på å kjempe om å finne nye og underholdende realityserier enn å lære oss noe. Folk benker seg foran skjermen for å se big brother og andre spennende ting, mens se og hør selger som hakka møkk. Man kan jo lure på om mannen i gata virkelig er interessert i sannheten?

 

Jeg er ikke paranoid nei.. :p

big... brother... spennende? :no:

Lenke til kommentar
Gi meg ett godt argument for å støtte palestinerene i deres sak(hva de nå enn måtte ønske å oppnå?)?

Hva med: Det var deres landområder fra begynnelsen av, de var eierene av det landet og nå vil de jage bort okkupantene.

 

Ehh.. nei. :ermm:

 

Området har tilhørt mange forskjellige folk opp gjennom tidene, men aldri noe folkeslag ved navn palestinere. Langt tilbake så tilhørte det jødene før det tilhørte arabere. Og sist så tilhørte det britene før Israel ble opprettet.

 

Og palestinerne som et eget folk oppsto enda senere, og er en ganske ny oppfinnelse. Og egentlig har de stjelt navnet fra filistinerne som bodde der før jødene igjen. Men det folkeslaget har opphørt for lenge siden.

 

Så hvem landet historisk sett tilhører, det avhenger helt av hvordan du vinkler det.

 

Men å si at palestinerne var eierne av landet fra begynnelsen av, det vitner bare om totalt mangel på kunnskap (og for mye propaganda?).

 

Edit: Og tar jeg ikke feil, så har flertallet av de arabere som nå bor i disse områdene, og kaller seg palestinere, innvandret i ettertid.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gi meg ett godt argument for å støtte palestinerene i deres sak(hva de nå enn måtte ønske å oppnå?)?

Hva med: Det var deres landområder fra begynnelsen av, de var eierene av det landet og nå vil de jage bort okkupantene.

 

- D.J.

For å ta for seg hele området først;

Historisk sett har det alltid bodd jøder i dette området. Jødene flyttet deretter tilbake til landet sitt etter andre verdenskrig da det viste seg at de ikke fikk leve i fred ellers i verden generelt. (Antisemitismen blomstrer fortsatt i gjerne spesielt europa).

 

Dessuten var det ikke deres (innadforstått Palestina som du mener) sitt område før staten Israel ble opprettet. Det var britisk eide området som ble fordelt.

 

Honnør til JBlack for sitt innlegg, dette er helt korrekt. Det Palestinske folket, er en oppfinnelse som kom like før Israel ble opprettet, for å motarbeide denne staten. Palestinerene har ingenting felles, de er helt vanlige utvandrede arabere..

 

For å ta for seg de okkuperte områdene;

Når araberverden angriper ett lite land som Israel(1967), og Israel (merk mine ord) knuser all motstand, klart de da tar med seg sinn del av kaka når de går seirende ut av krigen. Israel har okkupert flere landområder tidligere og har levert disse tilbake, landområdene de sitter igjenn med nå er nødvendige for å slå tilbake evt. senere motstand/angrep som måtte komme. Da blir det latterlig om araberene skal komme tilbake og sutre og be om å få tilbake landområdene sine, FØR de klarer å bevise at de kan oppføre seg som folk. Som man sier, den som er med på leken, må tåle.....

 

I tillegg kan vi jo legge til at områdene Israel er på nå var nermest total ørken, og gjorde så og si null nytte for seg før staten ble opprettet. Palestinere kan fortsatt bo der og dra nytte av det, men det ser ikke ut til at de klarer å leve med mer rasjonelt-tenkende folkeslag.

Endret av Prazor
Lenke til kommentar
Vel.. jeg er rett og slett ikke i stand til å hoste opp gode argumenter til noen diskusjon om midtøsten akkurat nå så det får vente. Likevel er jeg halvveis enig med deg. Vi er omgitt av propaganda fra alle kanter. Media, reklamebransjen, politikere og andre slåss om å gi oss sin versjon av virkeligheten. Jeg klarer ikke lenger ta noe som står i avisen, eller er på nyhetene for gitt.

 

Hadde det bare vært venstresiden som spredde løgner hadde det jo vært en lettere sak å kjempe mot, men her har vi høyre, venstre, sentrum og en rekke andre som lirer av seg tonnevis av løgner og propaganda for å mele sin egen kake. Når vi har aviser (som liksom skal selge nyheter?) som er mer opptatt av å finne ut hvordan de skal vri en sak slik at de kan vise en halvnaken kvinne på forsiden, og nyheter som kjemper som gale for å få flest mulige seere så er det rett og slett ikke enkelt å vite hva som er sant lenger.

 

Vi lever i en tid der kanalene bruker mer penger på å kjempe om å finne nye og underholdende realityserier enn å lære oss noe. Folk benker seg foran skjermen for å se big brother og andre spennende ting, mens se og hør selger som hakka møkk. Man kan jo lure på om mannen i gata virkelig er interessert i sannheten?

 

Jeg er ikke paranoid nei.. :p

Enig i enkelte punkter her. Skjønt jeg mener norge ikke har en ekte høgreside, de fleste regjeringspartiene er sosialdemokrater etter min mening. (Er det noen av de som virkelig vil fjerne unødvendige offentlige instanser etc.?)

 

Avisene skriver mye dritt; ja. Men her mener jeg statlige instanser indirekte bør ta skylda for avisene sin del. Vi har blitt oppfostret av politikere som vi lett kan plassere på den radikale venstresiden. De har spredd oss løgner om hvordan venstresiden (for eks. AP) har bygd landet og etc. og hvordan vi bør prise desse byråkratene. Jeg blir kvalm. Lite blir USA takket for norges eksepsjonelle økonomiske vekst, og gjerne spesielt de sjømennene som virkelig stod på.

Lenke til kommentar
Jeg blir kvalm. Lite blir USA takket for norges eksepsjonelle økonomiske vekst,

Kall det en investering, og trøst deg med at amerikanerne har fått god avkastning.

og gjerne spesielt de sjømennene som virkelig stod på.
Var ikke de norsk?

god avkastning? m.t.p. hva?

 

Klart sjømennene var norske? Har jeg sagt noe annet? Men de var da ikke blandt byråkratene som satt på stortinget, og hyllet seg selv etter flere stortingsperioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...